نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

فیروز نادری، دانشمند ایرانی ناسا، کیست؟ + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۶۶۱۳۹
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
فیروز نادری، دانشمند ایرانی ناسا، کیست؟ + بیوگرافی
فیروز نادری، دانشمند ایرانی که سابقه فعالیت در سطوح بالای آژانس فضایی آمریکا را در کارنامه دارد، در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که در پی یک حادثه از گردن به پایین دچار فلج شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - در اطلاعیه‌ای که در صفحه فیسبوک آقای نادری همراه با عکسی از او روی تخت بیمارستان منتشر شده، آمده است که او در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است و این موضوع باعث شده از گردن به پایین فلج شود.

فیروز نادری، دانشمند ایرانی، کیست؟ + بیوگرافی

وی در صفحه فیسبوک خود با انتشار عکسی نوشته است:

«زندگی غیر قابل پیش‌بینی است. ضربان قلبم به صورت ناگهانی کم شد که باعث شد بیهوش شوم و سرم به دیوار بخورد و یکی از مهره‌های گردنم به کانال عصبی وارد شده و موجب فلج کامل از گردن به پایین شد.

جراحی روی گردنم روز دوشنبه (اول خرداد) انجام شد. دوران نقاهت سخت و طولانی ۴ تا ۵ ماهه پیش رو دارم که تنها با حمایت دوستان و محبت خانواده‌ام امکان‌پذیر می‌شود.

من برای چند ماه در فضای مجازی نخواهم بود. وقتی بهتر شوم، پیش شما بازمی‌گردم. هر از گاهی خانواده‌ام پست می‌گذارند. من این یادداشت را به این دلیل منتشر می‌کنم که برخی شایعات غیرمستند در حال پخش شدن است.»

فیروز نادری کیست و چه افتخاراتی دارد؟

فیروز نادری (زادهٔ ۵ فروردین ۱۳۲۵) معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبرد‌های آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا و مدیرکل اکتشافات منظومهٔ شمسی (از ۱۵ اوت ۲۰۱۱) بوده‌ است. او در فوریه سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده‌ است. وی هم‌اکنون در سمت مشاور مدیریت در ناسا و به عنوان یک سخنران عمومی فعالیت می‌کند.

نادری دوره کارشناسی خود را در دانشگاه ایالتی آیووا و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به اتمام رساند. او پس از پایان تحصیل به ایران بازگشت و ضمن گذراندن خدمت سربازی، مدتی در مرکز سنجش از دور ایران فعالیت کرد.

شهرت نادری بیشتر به خاطر ۲ کاوشگر مریخ یعنی «روح» و «فرصت» است که با مدیریت او اطلاعات زیادی از جمله امید بیشتر به وجود حیات در مریخ را به بشر داد. وی فروردین ۱۳۷۹ در شرایطی که چندین مأموریت متوالی سازمان فضایی ناسا در پرتاب فضاپیما به سوی مریخ با شکست مواجه شده بود، به مدیریت برنامه‌های اکتشافات مریخ منصوب شد و توانست در طی ۴ سال، ۳ مأموریت مهم از جمله پرتاب ۲ کاوشگر مریخ‌نورد «روح» و «فرصت» را با موفقیت به انجام رساند.

جوایز و افتخارات

همکار از مؤسسهٔ هوانوردی و فضانوردی آمریکا (AIAA)
دریافت جایزهٔ دوم ویلیام راندولف لاولیس از جامعهٔ فضانوردی آمریکا (۲۰۱۰)
دریافت مدال افتخارِ جزیرهٔ اِلیس (۲۰۰۵) برندهٔ جایزهٔ لیبرال (۲۰۰۴)
مدال رهبری برجستهٔ ناسا مدال خدمات برجستهٔ ناسا پس از ۳۶ سال، در فوریه ۲۰۱۶ ناسا به افتخار تلاش‌های فیروز نادری سیارک ۱۹۸۹-EL۱ منظومهٔ شمسی را به افتخار وی "نادری-۵۵۱۵" نام‌گذاری کرد.

منابع: ایسنا؛ ویکی پدیا


در ادامه حتما ببینید

پرتاب موفق اسپیس‌ایکس برای رساندن اولین زن فضانورد عربستانی و سه فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی + ویدئو

ناسا شرکت جف بزوس را برای ساخت فرودگر فضاپیمای مأموریت «سفر به ماه» انتخاب کرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->