رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی سروصدای یک محصول ایران خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست به کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صف بررسی در مجمع تشخیص! پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

دپوی خودروهای پارس و هایما در کارخانه ایران خودرو بینالود + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۱۶۵۸۷۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
دپوی خودروهای پارس و هایما در کارخانه ایران خودرو بینالود + فیلم و تصاویر
در حالی که ایران‌خودرو به بهانه نداشتن ظرفیت، در نوبت دوم طرح عرضه یکپارچه حضور ندارد، بررسی‌ها حاکی است این خودروساز تعداد زیادی خودرو هایما و پارس را در سایت بینالود به بهانه نبود قطعه دپو کرده و در سامانه یکپارچه عرضه نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با ایجاد آرامش نسبی در بازار خودرو و کاهش محسوس قیمت‌ بازار خودروها نسبت به اسفند سال گذشته و در آغاز مرحله دوم اجرای طرح فروش یکپارچه محصولات و حذف قرعه کشی، اقدامات یکی از شرکت‌های خودروسازی شائبه تلاش برای ایجاد التهاب در بازار خودرو و افزایش مجدد قیمت‌ها را ایجاد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران خودرو در چند هفته اخیر ظرفیت فعالیت و تولید خود را در برخی سایت‌های استانی کاهش داده است؛ از سوی دیگر این خودروساز مجددا اقدام به دپوی ۳ محصول پرطرفدار خود کرده است. اقدامی که می‌تواند منجر به فروش این خودرو‌ها خارج از طرح یکپارچه با نرخ‌های آزاد در بازار به صورت قطره چکانی شود و نهایتا بازار را ملتهب و قیمت‌ها را مجددا افزایش دهد.

شرکت مذکور در توجیه کاهش تولید و همچنین دپوی محصولات خود، کمبود و کسری قطعه، عدم دریافت ارز و عدم ترخیص قطعه توسط گمرک را به عنوان علل اصلی اعلام کرده است.

این خودروساز مدعی شده است به دلیل کمبود قطعه و نرسیدن قطعه از چین، این خودروها امکان تزریق به سامانه یکپارچه را ندارد این در حالی است که در یک سال گذشته عملا مشکل کسری قطعه خودرو رفع شده است و بحرانی هم در این خصوص گزارش نشده بود. لذا بررسی علت توقف تولید توسط مراجع نظارتی ضروری است.

خودروهای پارس و هایما در بینالود انبار شد

ایران خودرو پیش از آغاز نوبت دوم طرح یکپارچه خودرو اعلام کرد که در نوبت دوم طرح نیز حضور خواهد داشت و حتی هایما هم عرضه می کند، اما پس از مصوبه شورای رقابت و عدم تغییر قیمت این خودرو، این شرکت  عرضه  را ‌در سامانه یکپارچه متوقف کرد.

‌پیگیری‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی هایما و پارس‌‌ تولیدی ایران خودرو در بینالود خراسان رضوی دپو شده است، که در صورت عدم ورود جدی نهادهای نظارتی ممکن است در آینده‌ خارج از نرخ های شورای رقابت در بازار سوداگری عرضه شود.

تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->