سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: درخواست دارم باشگاه پرسپولیس در مشهدالرضا(ع) مستقر شود استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد پیگیری دغدغه‌های بانوان برای بوستان «شهربانو» مشهد وضعیت نامعلوم پرونده درخت کُشی در بلوار وکیل آباد مشهد زمان اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی شش‌هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است + فیلم
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت برنامه صرفه‌جویی در مصرف آب هستند

  • کد خبر: ۱۶۵۵۹۵
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
فرماندار مشهد: همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت برنامه صرفه‌جویی در مصرف آب هستند
فرماندار مشهد گفت: همه دستگاه‌ها باید برای صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه ارائه دهند و صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری به دلیل فضای فرهنگی که در اختیار دارد، آموزش و پرورش، امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی در اولویت موضوع هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری، فرماندار مشهد در دومین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس در سال ۱۴۰۲ که ظهر امروز (سه‌شنبه ۲ خردادماه) با حضور جمعی از مدیران و مسئولان شهری به میزبانی اتاق جلسات ساختمان فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرار ما از ابتدا این بود که شورای اداری شهرستان، کاربردی باشد، اما خوشبختانه جلسه امروز، رویکرد آموزشی هم داشت و با تعیین اداره کل آب و فاضلاب مشهد به‌عنوان میزبان، تلاش داشتیم تا مدیران با بحران آب به‌عنوان یک موضوع قطعی آشنا شوند.
وی افزود: این فقط وظیفه فرهنگی‌ها نیست که در موضوع بحران آب به میدان بیایند. محور اول در حوزه اجتماعی است که باید از فضاسازی شهری گرفته تا تبلیغات تلویزیونی، هر کار ممکن را انجام داد. محور دوم، عملکرد مبتنی بر حوزه خانواده‌هاست و در این باره، بخش قابل‌توجهی از جمعیت استان، در حقیقت خانواده‌ها و وابستگان کارمندان ادارات هستند که اگر مدیران نسبت به آگاه‌سازی کارمندان اداره خود اقدام کنند، همین قشر بر حوزه صرفه‌جویی متمرکز خواهد شد.

دستگاه‌ها برای مدیریت آب برنامه ارائه کنند

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه سازمان صمت، هر بخش از عرصه‌های صنعتی، معدنی و تجارتی اگر برای صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه مدون داشته باشند، تا چه حد این چشم‌انداز موفق خواهد بود. علاوه بر این، آموزش و پرورش نیز یکی دیگر از این حوزه‌های جریان ساز است که اگر سیاست‌های مدیریت آب را در دستورکار قرار دهد، طیف وسیعی از دانش آموزان، معلمان و حتی خانواده‌ها را به اصلاح الگوی مصرف دعوت خواهد کرد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در این حوزه برنامه ارائه دهند و صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری به دلیل فضای فرهنگی که در اختیار دارد، آموزش و پرورش، امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی در اولویت موضوع هستند.
داوری با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری از تکنولوژی و مدیریت نرم‌افزاری بحران آب تصریح کرد: باید بر نظام توزیع آب نظارت هوشمند صورت بگیرد. نمی‌شود در شهر اسراف شود و روستایی مظلوم ما از آب محروم شود. اولویت همه برنامه‌ریزی‌ها این باشد که به روستاییان ظلم نشود، زیرا در شأن روستاییان ما نیست که آب آشامیدنی خود را از تانکر بگیرند. علاوه بر این، در سطح شهر نیز همه دستگاه‌هایی که باید مکان یا تجهیزات را در اختیار بگذارند تا فرآیند لوله‌گذاری سریع‌تر انجام شود، باید به میدان بیایند. شهرداران مناطق در این باره بیش از همه مسئولیت دارند. اگر روزی بی‌آبی شود، زائر در هتل یا مجاور در خانه‌اش تشنه بماند، مسئولیت آن بر عهده شما مدیری است که می‌توانستید هم‌اکنون کمک کنید، اما نکردید.

خدمت به زائر و مجاور، مصداق شکر نعمت هم‌جواری

وی تأکید کرد: همه شما افتخار دارید که خادم و زائر امام رضا (ع) باشید و برای این نعمت، هیچ شکرگزاری بالاتر از این نیست که گره از کار این مردم باز کنید. معرفت رضوی در حال حاضر این است که شما محدود به ساعت کاری نباشید و اکنون که می‌دانید معضل آب جدی است، با تصمیم و تدبیر خود آن را مدیریت کنید. بر همین اساس، بازرسی فرمانداری که اخیراً متحول هم شده و هم‌اکنون بیش از ۳۸۰ نفر نیروی توانمند و مردمی را در اختیار دارد، مصوبات شورای اداری شهرستان را مدنظر قرار می‌دهد و عملکرد هر اداره را متناسب با مأموریتش ارزیابی می‌کند.
معاون استاندار خراسان رضوی با دعوت از مدیران کل و مسئولان شهرستان برای حضور در جشن فرهنگی ولادت امام رضا (ع) گفت: سه‌شنبه‌شب که مقارن با شب ولادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) است، قرار است جشن بزرگی در خیابان امام رضا (ع) برگزار شود و هر کسی می‌تواند در این برنامه نقشی ایفا کند، باید هرچه دارد پای‌کار بیاورد. از ساعت ۱۵ تا ۲۲ این جشن برقرار خواهد بود و اگرچه ما انتظاری از ادارات نداریم و بنا نیست از بودجه بیت‌المال برای این جشن مردمی هزینه‌ای مصرف شود، اما هیچ‌کدام از شما نباید از به خیابان آمدن و دعوت کردن کارکنان اداره اکراه داشته باشد.

کمک ۱۳۰۰ میلیارد تومانی خیران به حاشیه شهر

وی ابراز کرد: طبق آسیب‌شناسی دقیقی که در ۱۶ ماه اخیر از وضعیت شهرستان صورت گرفته است، در چهار حوزه دچار ضعف هستیم. در آموزش و پرورش، شاخص فضای آموزشی نسبت به متوسط استان و کشور، فاصله زیادی دارد که زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست. هم‌چنین در حوزه بهداشت، فضا‌های ورزشی و در مسئله آب نیز چنین چالش‎هایی وجود دارد که همگی احصا شده‌اند و برای حل آن‌ها، علاوه بر بودجه سازمان‌های فعال همچون بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و آستان قدس رضوی، اعتبار دو هزار میلیارد تومانی نیاز است.
داوری اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که از این نیاز دو هزار میلیارد تومانی، حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به کمک خیران تأمین شده و بنا داریم تا به برکت همایشی که هشت مرداد برگزار خواهد شد، ۷۰۰ میلیارد تومان باقیمانده هم فراهم شود.
در انتهای این همایش و به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و دهه حماسه انقلاب اسلامی از پوستر رسمی سومین پویش فرهنگی ادبی «خان هشتم» با محوریت کمبود آب و راه‌حل‌های آن رونمایی شد. در این پویش که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشهد برگزار می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند در رشته‌های قصه‌گویی صوتی یا تصویری، شعر، داستان، نامه و متن ادبی، آثار خود را تا ۲۵ خردادماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->