آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قهرمانی سرخ‌ها با «هفت» مقدس

  • کد خبر: ۱۶۴۹۰۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
قهرمانی سرخ‌ها با «هفت» مقدس
بهترین‌های فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر در تسخیرپرسپولیسی‌هاست.

لیگ بیست‌ودوم با قهرمانی پرسپولیس و سقوط تیم‌های نفت مسجدسلیمان و مس کرمان به پایان رسید. رقابت نزدیک سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در رقابت قهرمانی باعث شد تا این فصل به یکی از دوره‌های جذاب لیگ تبدیل شود. سرخ‌پوشان پایتخت در این فصل فرازونشیب‌های عجیبی را تجربه کردند.

یک مقطع از قهرمانی مطمئن شدند و چند ماه بعد تا رده سوم پایین رفتند. درنهایت، اما هفت هفته فوق‌العاده در پایان فصل، باعث شد جام قهرمانی لیگ را به‌دست بیاورند. در جوایز فردی این دوره هم شهریار مغانلو از سپاهان توانست عنوان برترین گل‌زن فصل را کسب کند، ریکاردو آلوز، هافبک تراکتور، گل‌ساز برتر لیگ شد و علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، به دستکش طلایی رسید.

آمار دفاعی فوق‌العاده شاگردان یحیی

پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ‌برتر، از هفته بیست‌وچهارم تا سی‌ام در همه مسابقاتش به پیروزی رسید. آن‌ها در این بازه زمانی استقلال، مس رفسنجان و گل‌گهر بالای‌جدولی و مس کرمان و ملوان را که برای فرار از سقوط می‌جنگیدند، شکست دادند. پرسپولیس در هفت بازی پایانی فصل آمار دفاعی فوق‌العاده‌ای هم به‌جا گذاشت و فقط یک گل از مس کرمان خورد و در شش بازی دیگر توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در چهار بازی از این هفت بازی هم پرسپولیس بیشتر از سه گل به حریفانش زد.

سرخ‌ها تا هفته شانزدهم با اختلاف پنج‌امتیازی نسبت به سپاهان، صدرنشین بودند، ولی لغزش‌های آن‌ها در نیم‌فصل دوم شروع شد و پس از بازی‌های هفته بیست‌وسوم و شکست برابر سپاهان، آن‌ها تا رده سوم هم پایین آمدند تا شانس قهرمانی را ازدست‌رفته ببینند. اما هفت پیروزی پیاپی باعث شد که درنهایت این شاگردان گل‌محمدی باشند که در یکی از دوره‌های جذاب لیگ‌برتر جام را به خانه ببرند.

آقای گلی مغانلو در دقیقه ۹۰

شهریار مغانلو با سیزده گل زده آقای گل لیگ بیست‌ودوم شد. مهاجم سپاهان در رقابتی نزدیک با ستاره استقلال به این عنوان رسید. پیش از بازی‌های هفته پایانی لیگ، در جدول گل‌زنان، مغانلو با دوازده گل در صدر قرار داشت. رضا اسدی از تراکتور با یازده گل، محمد عباس‌زاده از تراکتور با ۱۰ گل و مهدی قایدی از استقلال با ۹ گل در رده‌های بعدی قرار داشتند.

مغانلو خطر را از جانب بازیکنان تراکتور احساس می‌کرد، اما این قایدی بود که در بازی آخر معادلات را به‌هم ریخت و سه گل به تراکتور زد تا با دوازده گل در کنار مغانلو قرار بگیرد. همه منتظر آقای گل مشترک بودند که یک گل دقیقه ۹۰ برابر مس کرمان، شمار گل‌های مهاجم سپاهان را به سیزده رساند تا او به‌تن‌هایی در صدر جدول گل‌زنان قرار بگیرد.

آلوز، بی‌رقیب در جدول گل‌سازان

هرچه رقابت برای کسب دیگرعناوین فردی مانند آقای گلی و آقای کلین‌شیت نزدیک بود، عنوان آقای پاس گل این فصل از هفته‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که به ریکاردو آلوز خواهد رسید. آلوز شروعی طوفانی در این فصل داشت و تا هفته نوزدهم یازده پاس گل داده بود و به نظر می‌رسید از رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل که دوره قبل توسط سعید صادقی با سیزده پاس گل به ثبت رسیده بود، عبور کند.

اما این بازیکن در یازده هفته پایانی فقط یک پاس گل داد و همین یک پاس گل برای تثبیت جایگاه این بازیکن در صدر جدول آقای پاس گل کافی بود. پس از آلوز، مهدی ترابی با هشت پاس گل دوم شد و رامین رضاییان و آرش رضاوند با هفت پاس گل در جایگاه سوم قرار گرفتند.

چهارمین دستکش طلایی به بیرانوند رسید

عنوان آقای کلین‌شیت لیگ بیست‌ودوم به‌تن‌هایی در اختیار علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس، قرار گرفت. بیرانوند و حسین پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم اراک، رقابت نزدیکی برای تصاحب دستکش طلایی داشتند. هردو دروازه‌بان تا پیش از هفته سی‌ام هفده مرتبه دروازه‌شان را بسته نگه داشته بودند، اما هفته آخر کاملا به کام دروازه‌بان پرسپولیس بود.

بیرانوند ضمن گرفتن جشن قهرمانی در خانه نساجی، گلی دریافت نکرد، برخلاف پورحمیدی که با خروج اشتباه، دروازه‌اش را مقابل فولاد بازشده دید. هجدهمین کلین‌شیت بیرانوند در یک فصل، رکورد کلین‌شیت در لیگ از زمان شانزده‌تیمی‌شدن آن است. همچنین او چهارمین‌بار به دستکش طلایی رسید تا از این نظر هم رکورددار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->