کارگردان «مسافری از گانورا»: اکران آنلاین چرخه مالی را بالا می‌برد | امیدوارم «مسافری از گانورا ۲» را پر قدرت‌تر بسازم آغاز پویش «هیس، هیچی نیس!» برای نوجوانان + جزئیات کنسرت «پرده پنهان» روی صحنه می‌رود + جزئیات معرفی کتاب | «راه واژه‌ها»؛ کتابی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با مباحث عرفانی برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» در مشهد امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی و مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور کتاب «جشنواره کن» منتشر شد واکنش «نوید محمدزاده» به شباهتش با مردی قاجاری + عکس اولین واکنش مازیار لرستانی به حذفش از تلویزیون + عکس برای آموختن باید با زمین، درخت و دریا دوست شویم مسابقه کتابخوانی «داستان رویان» با ۳۵ جایزه آغاز اجرای نمایش «یک‌جور دیگه یعنی همین» در تماشاخانه شمایل مشهد (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) «آمیتاب باچان» در نقش خدای هندی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ «پرندگان خشمگین» برمی‌گردند
سرخط خبرها

بر آنچه از دست رفته افسوس مخور

  • کد خبر: ۱۶۳۷۱۵
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
بر آنچه از دست رفته افسوس مخور
نام، نان و قدرت و زرق و برق‌ها که یکی دو تا نیستند. هر چه بزرگ‌تر می‌شویم، ترس از دست دادن‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.

تا به حال کودکی را دیده‌ای که برای بادکنک دستش از ذوق، به هوا می‌پرد و نخ بادکنک را سفت توی مشتش می‌گیرد که مبادا رها شود و از دستش بدهد، اما نسیمی ناغافل بادکنک را از دست کودک می‌رباید و می‌برد.

بعد بغض می‌ماند و دو چشم خیس و رد بادکنکی که توی هوا گم می‌شود. حکایت ما هم شبیه همین تجربه کودکانه است. فقط هر چه بزرگ‌تر می‌شویم تعداد بادکنک‌های زندگی مان بیشتر می‌شوند و نخ هر کدام را محکم‌تر توی دست هایمان نگه می‌داریم که مبادا از دست بروند.

نام، نان و قدرت و زرق و برق‌ها که یکی دو تا نیستند. هر چه بزرگ‌تر می‌شویم، ترس از دست دادن‌ها بزرگ‌تر می‌شوند. درست شبیه کودکی‌ها به چیزی دل می‌بندیم که به نسیمی ممکن است از دستمان رها شود و از دست برود.

به همه چیز‌هایی که هرگز ضمانتی برای همیشگی بودن آن وجود ندارد. به همه دل بستگی‌های بی ثباتی که ممکن است تقدیر از دستمان بگیرد و آه و حسرتش را بر دلمان بگذارد، اما اغلب به جای درک همان لحظه‌هایی که در آن زیست می‌کنیم و لذت بردن از همان دقایقی که از نعمتی برخورداریم به جاودانگی و حفظ آنچه موقتی است می‌اندیشیم یا حسرت آنچه را که از دست داده ایم می‌خوریم.

حال آنکه قرار دنیا به جاودانگی نیست. قرار دنیا زیستن میان به دست آوردن و از دست دادن است.

آدمی در این میان حکایت مسافری را دارد که می‌تواند از مسیر لذت ببرد، اما خوب می‌داند که در هیچ ایستگاه این سفر توقفی همیشگی ندارد.

از این رو لحظاتی را به رنج، دقایقی را به خوشی، فرصتی را برای شهرت و تجربه‌ای را در انزوای از دست دادن‌ها ممکن است پشت سر بگذارد. فقط کافی است در اندوه‌ها و در خوشی‌ها یاد همان کودکی بیفتیم که نسیمی بادکنکی را از دستش می‌ستاند و اندکی بعد حسرت از دست دادنش را با خوشی ساده دیگری از یاد می‌برد.

خداوند متعال در فرازی از آیه ۲۳ سوره حدید می‌فرماید: «لِکَیْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ، بر آنچه از دست شما رفته است اندوهگین نشوید و به [سبب]آنچه به شما داده شده است شادمانى نکنید.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->