معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

سردیس برنزی حکیم ابوالقاسم فردوسی رونمایی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۳۵۷۳
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
سردیس برنزی حکیم ابوالقاسم فردوسی رونمایی می‌شود
معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در مراسم افتتاحیه دهه حماسه ایران اسلامی، شاهد رونمایی از تابلو خیابان ماترا خواهیم بود و از سردیس برنزی حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز در این مراسم رونمایی و تحویل نماینده وزارت امور خارجه کشورمان می‌شود.

سید جلیل بامشکی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: ویژه برنامه‌های دهه حماسه ایران اسلامی به شکل رسمی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند. ویژه برنامه‌های این روز در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و از ساعت ۱۶ با حضور مسئولان استانی و شهری و قرائت پیام رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ضرب‌‎نوازی، ورزش‌های باستانی، اجرای گروه‌های موسیقی مقامی و همچنین اجرای زنده یکی از هنرمندان موسیقی کشور از جمله برنامه‌های دیگر پیش‌بینی شده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه شاهد رونمایی از تابلو خیابان ماترا خواهیم بود، عنوان کرد: سردیس برنزی حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز در این مراسم رونمایی و تحویل نماینده وزارت امور خارجه کشورمان می‌شود.

بامشکی گفت: ویژه برنامه‌های مراسم افتتاحیه دهه حماسه ایران اسلامی پس از اذان و اقامه نماز مغرب و عشاء نیز ادامه خواهد داشت و شاهد اجرای نمایش بازی‌‎نامه باستان خواهیم بود که برخاسته و برگرفته از داستان‌های حماسی شاهنامه است.

وی ادامه داد: این تئاتر محدود به مراسم افتتاحیه نبوده و هر شب شاهد اجرای این نمایش برای عموم مخاطبان و شرکت‌کنندگان در مراسم‌ها خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->