کامیابی‌نیا تاریخ را تکرار کرد لطف بزرگی که به استقلال شد بازگشت رسن به پرسپولیس صحت دارد؟ جدایی ستاره پرسپولیس تکذیب شد تغییرات مدیریتی در استقلال قطعی است| سمیعی می‌ماند یا می‌رود؟ شایعات نگران کننده پشت سر یامگا| ستاره فرانسوی فصل بعد می‌ماند؟ ساعت و تاریخ بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و النصر(۱۱ خرداد ۱۴۰۳)| آبی‌های ریاض فاتح همه چیز ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری! ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان بازی پیکان و استقلال همچنان در دستگردی| تغییری در کار نیست رهبری‌فرد: استقلال و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی هستند حمایت هلدینگ خلیج فارس از نکونام موسوی: از سرخابی‌ها فقط رنگ پیراهنشان باقی مانده
سرخط خبرها

روز‌های خوب یوونتوس در ایتالیا

  • کد خبر: ۱۶۲۸۸۱
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
روز‌های خوب یوونتوس در ایتالیا
بیانکونری به کسب سهمیه اروپا امیدوار‌تر شد

در ادامه بازی‌های این هفته لیگ‌های اروپایی، یوونتوس در دیداری حساس و کلیدی توانست با دو گل از سد میزبانش آتالانتا عبور کند و با پشت‌سرگذاشتن لاتزیو و صعود به رتبه دوم جدول سری‌آ، امیدهایش برای کسب سهمیه را همچنان بالا نگه دارد. شاگردان مکس آلگری که روز‌های کابوس‌واری را تا میانه‌های فصل پشت‌سر گذاشتند، در هفته‌های پایانی حال‌وروز خوبی پیدا کرده و به مدعی اصلی نایب‌قهرمانی ایتالیا تبدیل شده‌اند.

در هلند هم یاران علیرضا جهانبخش که با اختلاف خوبی نسبت به دیگر تیم‌ها در صدر جدول حضور دارند، در خانه تیم پانزدهم‌جدولی اکسلسیور به برتری رسیدند تا در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل، اختلافشان را با تیم دوم یعنی آیندهوون به هشت امتیاز برسانند و تقریبا قهرمانی‌شان را در لیگ‌برتر هلند قطعی کنند.

۳ امتیاز یوونتوس از دهان شیر

یوونتوس در ادامه هفته سی‌وچهارم سری‌آ و در برگامو به‌مصاف آتالانتا رفت تا برابر یکی از رقبای مستقیمش در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار بگیرد. یووه با ۶۳ امتیاز در رده سوم قرار داشت و آتالانتای ۵۸ امتیازی در رده ششم بود. اینتر با پیروزی در بازی این هفته‌اش برابر رم، با یووه هم‌امتیاز شده بود تا اهمیت کسب سه امتیاز برای بیانکونری بیشتر شود. میزبان هم در صورت پیروزی با میلان رده‌پنجمی هم‌امتیاز می‌شد.

بیست‌ویک‌دقیقه از بازی گذشته بود و بالاخره اولین شوت به دروازه‌ها را شاهد بودیم. بازی بسیار متعادل دنبال می‌شد تا اینکه دی‌ماریا با شوتش کمی یخ بازی را آب کرد، اما توپ با اختلاف به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد آتالانتا تا آستانه گل‌زنی رفت، ولی ضربه سر اسکالوینی روی ارسال کرنر به تیر دروازه برخورد کرد تا یووه از یک گل مسلم فرار کند. آتالانتا که در زمین خودش بازی می‌کرد، در بخش زیادی از ۴۵ دقیقه اول دیدار، تیم مسلط میدان بود، اما موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه یوونتوس ایجاد نکردند تا نیمه نخست بدون گل تمام شود.

یوونتوس نیمه دوم را بهتر شروع کرد و در دقیقه ۵۶ به گل نیز رسید. توپ‌گیری خوب ایلینگ و پاس او به رابیو در چپ باعث شد ستاره فرانسوی به درون محوطه جریمه نفوذ کند. ستاره فرانسوی توپ را به درون شش‌قدم فرستاد و توپ پس از برخورد به میلیک مقابل پای ایلینگ افتاد تا ضربه زیبای او به طاق دروازه آتالانتا بچسبد.

آتالانتا پس از دریافت گل، آرایش هجومی به خودش گرفت و مهاجمان این تیم هم صاحب چند موقعیت خطرناک شدند، اما تیر دروازه و بی‌دقتی بازیکنان میزبان در زدن ضربات نهایی، درنهایت مانع آن‌ها در راه رسیدن به گل مساوی شد. در وقت‌های اضافه بازی هم حملات آتالانتا نتیجه‌ای نداشت، ولی یوونتوس در دقیقه ۹۸ توانست توسط ولاهوویچ روی یک ضدحمله گل دوم را بزند و برد را قطعی کند. شوت پای چپ ستاره صرب دور از دستان گلر وارد دروازه شد تا برد بیانکونری پیش از سوت پایان بازی قطعی شود. یوونتوس با این پیروزی ۶۶ امتیازی شد و به رده دوم و بالاتر از لاتزیو صعود کرد.

قهرمانی در دستان یاران جهانبخش

در ادامه هفته سی‌ویکم لیگ هلند هم یاران علیرضا جهانبخش در تیم فاینورد مهمان تیم رده‌پانزدهمی اکسلسیور بودند و برای پیروزی برابر این حریف پایین‌جدولی کار چندان دشواری در پیش نداشتند. فقط ۹ دقیقه از آغاز بازی گذشته بود که سانتیاگو خیمنز، مهاجم فاینوردی‌ها، توانست دروازه میزبان را باز کند و تیمش را در این دیدار پیش بیندازد. صدرنشین فوتبال هلند در ادامه کار و در نیمه دوم هم دوباره توسط خیمنز به گل رسید تا پیروزی صدرنشین لیگ هلند در این دیدار قطعی شود.

جهانبخش، ملی‌پوش کشورمان، هم از دقیقه ۶۲ در این دیدار وارد زمین شد و در دقیقه ۹۰ می‌توانست پایه‌گذار گل سوم تیمش بشود، اما پاس در عرض زیبای او را دنیلو، مهاجم فاینورد، با بی‌دقتی از جلو دروازه حریف به بیرون زد تا پاس گلی به‌نام جهانبخش در این دیدار ثبت نشود. با کسب سه امتیاز این بازی، حالا فاینورد در فاصله سه هفته تا پایان لیگ هلند، ۷۶ امتیازی شده و فاصله‌اش را با آیندهوون ۶۸ امتیازی به هشت امتیاز افزایش داده است تا در عمل، قهرمانی جهانبخش و یارانش در این فصل لیگ هلند تا حدود زیادی قطعی به‌نظر برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->