سرخط خبرها

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره عکس رضوی

  • کد خبر: ۱۶۲۲۶۰
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره عکس رضوی
دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی گفت: ۲ هزار و ۱۳۹ اثر از ۳۶۲ عکاس به دبیرخانه این جشنواره در مشهد ارسال و وارد مرحله داوری شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی زابل عباسی روز پنجشنبه افزود: در بین این آثار، عکس‌هایی از عکاسان ۱۲ کشور شامل کشور‌های ترکیه، عراق، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، آلمان، عمان و بنگلادش نیز وجود دارد. بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره بین‌المللی عکس رضوی رسید

وی گفت: دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی یکی از برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) متعلق به بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا (ع) است که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در مشهد با اعلام فراخوان عمومی با هدف اشاعه فرهنگ رضوی در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی - هنری در اقشار فرهیخته فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی افزود: از مهمترین دغدغه‌های دبیرخانه دوازدهمین دوره از این جشنواره اعتلای فرهنگ عکس و عکاسی در محور‌های خانواده با رویکرد فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین ارتباط جوانان به عنوان تاثیرگذارترین خوشه جمعیتی با شعائر دینی بود.

عباسی گفت: در جشنواره‌های قبلی تعداد مجاز آثار ارسالی برای هر شرکت کننده بین ۲۰ تا ۳۰ عکس در همه بخش‌ها بود، با تصمیم دبیرخانه این دوره در راستای هرچه باکیفیت‌تر شدن روند برگزاری، تعداد آثار پذیرفته شده در هر بخش به پنج عکس تقلیل یافت تا ارتقای کیفی آثار به جای فزونی کمی در دستور قرار گرفت.

او افزود: بازبینی آثار رسیده در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه و داوری نهایی آثار در ۲۷ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد، آثار پذیرفته شده در نمایشگاه پایانی این جشنواره مقارن با هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲ همراه با اعلام اسامی برگزیدگان نهایی به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->