پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور (۹ خرداد ۱۴۰۳) جدال با مرگ | روایت ۲ ساعت اضطراب و دلهره در عملیات نجات جان پاکبان مشهدی گرفتار در سیل + ویدئو خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ آموزش‌ و پرورش: سوالات امتحان علوم خارج از کتاب درسی نبود آموزش تهیه چند نوع دسر و نوشیدنی با توت فرنگی همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تحویل ۱۹۱۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۶۱۵۴۴
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
تحویل ۱۹۱۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی: برنامه‌ریزی ما برای پارسال تأمین ۴ هزار‌و‌۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد در خراسان‌رضوی بوده است که از این تعداد ۸۵۶ واحد در حاشیه شهر مشهد و ۲۳۴ واحد در روستا‌های شهرستان مشهد ساخته می‌شوند و بقیه واحد‌ها در سایر شهر‌ها و روستا‌های خراسان رضوی ساخته می شود.

زهرا زنگنه | شهرآرانیوز؛ «برنامه‌ریزی ما برای پارسال تأمین ۴ هزار‌و‌۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد در خراسان‌رضوی بوده است که از این تعداد ۸۵۶ واحد در حاشیه شهر مشهد و ۲۳۴ واحد در روستا‌های شهرستان مشهد ساخته می‌شوند و بقیه واحد‌ها در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان.»

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) خراسان رضوی این پاسخ را به پرسش شهرآرا درباره تأمین مسکن مددجویان کمیته‌امداد در سال گذشته داد و درباره تکمیل این واحد‌های مسکونی و تحویل آن‌ها به مددجویان نیز گفت: تهیه و ساخت مسکن فرایند زمان‌بری است که شامل تهیه زمین، دریافت پروانه و ساخت است. با توجه به این موضوع متعهد هستیم که یک سال پس از آغاز هر پروژه، منازل را تحویل دهیم. همکاران من از تیرماه‌۱۴۰۱ فرایند تأمین ۴ هزار‌و‌۱۰۰ واحد مسکونی را آغاز کرده‌اند و تا اسفند پارسال ۱۹۱۵ واحد مسکونی در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

رضا سلم‌آبادی با بیان اینکه تأمین منابع ساخت این واحد‌های مسکونی از چند حوزه انجام شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از منابع از محل قرارداد کمیته‌امداد با بنیاد مستضعفان و بخش دیگر منابع از طریق تفاهمنامه با مجموعه‌های خصوصی و قرارداد با سازمان بسیج مستضعفان تأمین شده است.

تأمین هزینه ساخت

سهم پرداخت کمیته‌امداد و مددجویان دیگر‌موضوع مورداشاره سلم‌آبادی است: با‌توجه‌به هزینه بالای خرید واحد مسکونی، بیشتر تأمین مسکن توسط کمیته‌امداد از طریق ساخت انجام می‌گیرد که برای این کار بخشی از منابع به‌صورت بلاعوض از سوی کمیته‌امداد پرداخت می‌شود. این سهم مبلغی بین ۶۰ تا ۷۰‌میلیون تومان برای هر واحد است.

همچنین ۵۰‌میلیون تومان وام به هر واحد تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته‌امداد پرداخت می‌شود و مددجو به‌صورت اقساط مبلغ را برمی‌گرداند. بخش دیگر تأمین هزینه ساخت هر واحد مسکونی به مبلغ ۲۰۰‌میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن در قالب وام ۴‌درصدی بهسازی مسکن روستایی تأمین می‌شود. این شرایط پرداختی علاوه بر روستا‌ها برای شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵‌هزار نفر هم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته‌امداد استان اضافه کرد: با مجموع مبالغی که از این سه طریق تأمین می‌شود، منازل مسکونی روستایی -در حدود ۵۰ تا ۶۰ مترمربع- ساخته می‌شوند و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرند.
او درباره میزان ساخت و خرید خانه نیز بیان کرد: از مجموع ۴ هزار‌و‌۱۰۰ واحد مسکونی تعریف‌شده، حدود دویست واحد خریداری و بقیه همه ساخته می‌شود.
سلم‌آبادی درباره شرایط تسهیلات ساخت خانه در شهر‌های بزرگ‌تر تصریح کرد: علاوه بر روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵‌هزار نفر، ساخت منازل مسکونی در شهر‌های بزرگ‌تر نیز پیش می‌رود.

او ادامه داد: در مشهد هم ساخت منازل مسکونی با حمایت کمیته‌امداد آغاز شده است. این واحد‌های مسکونی در محله پنجتن و شهرک شهید رجایی ساخته می‌شوند. تسهیلات برای مددجویان در مشهد و شهر‌های بزرگ استان شامل ۵۰‌میلیون تومان وام کمیته‌امداد، ۱۲۰‌میلیون تومان پرداختی بلاعوض کمیته‌امداد و بنیاد مستضعفان و ۲۰۰‌میلیون تومان وام ۴‌درصدی بنیاد مسکن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->