مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟
سرخط خبرها

بانوی ملی‌پوش دوومیدانی خراسانی: ورزشکار بدون حمایت مالی و بدون امکانات به اهداف خود نمی‌رسد

  • کد خبر: ۱۶۰۹۶۲
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
بانوی ملی‌پوش دوومیدانی خراسانی: ورزشکار بدون حمایت مالی و بدون امکانات به اهداف خود نمی‌رسد
بانوی ملی‌پوش دوومیدانی خراسانی گفت: بخش عمده زود بازده بودن دوومیدانی به حمایت مالی بستگی دارد چرا که ورزشکار بدون حمایت مالی و بدون امکانات به اهداف خود نمی‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهلا محروقی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص آغاز مسیر خود، اظهار کرد: در سال ۹۳ دوومیدانی را به شکل کاملا اتفاقی شروع کردم و قریب به ۵ سال است که به طور حرفه‌ای دوومیدانی کار می‌کنم و طی این سال‌ها موفق شدم در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رکورد پرتاب دیسک را ثبت کنم.

محروقی در سال ۲۰۱۸ به مسابقات آسیایی نوجوانان هنگ‌کنگ دعوت شد که در این رقابت‌ها در جایگاه چهارم ایستاد سپس در سال ۲۰۱۹ در مسابقات دانش‌آموزان جهان شرکت کرد که موفق به کسب مقام سوم جهان شد.

وی در سال ۲۰۲۱ در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت که موفق شد ورودی مسابقات جهانی را کسب کند و همان سال به عنوان اولین بانویی بود در مسابقات قهرمانان جهان شرکت کرد و در رده ششم ایستاد سپس برای مسابقات آسیای میانه ازبکستان دعوت و قهرمان شد.

این بانوی ملی‌پوش دومیدانی خراسانی در ادامه گفت: سال گذشته به علت جدایی از مربی برای مدتی از دوومیدانی فاصله گرفتم، اکنون قریب به یک سال است که مداوم تمرین می‌کنم و برای جام امام رضا اگر مربی من  اجازه دهند در این رقابت‌ها شرکت می‌کنم.

وی در خصوص ورود خود به این رشته، عنوان کرد: به صورت کاملا اتفاقی وارد دومیدانی شدم، تست دوومیدانی را رد شده بودم، یک روز به علت بارش باران با بچه‌ها شروع کردیم مچ‌اندازی، مچ همه بچه‌ها را زدم که دومرتبه از من تست گرفتند و در اولین مسابقه شرکت کردم و مقام دوم را کسب کردم و پس از کسب چند مقام به صورت حرفه‌ای شروع کردم.

محروقی در خصوص زود بازده بودن دوومیدانی، تاکید کرد: زود بازده بودن آن به شرایط مالی، امکانات و پشتکار ورزشکار وابسته است. اینکه درست تمرین کنند و از شکست‌ها رو درس بگیرند، اما بخش عمده به حمایت مالی بستگی دارد چرا که ورزشکار بدون حمایت مالی و بدون امکانات به اهداف خود نمی‌رسد.

همه چیز با هزینه شخصی تامین می‌شود

این ملی‌پوش دوومیدانی خراسانی در خصوص حمایت‌های مالی خراسان رضوی، اعلام کرد: حمایت مالی اصلا ندارم و همه چیز با هزینه شخصی تامین میشود و امروز فشار زیادی را تحمل می‌کنم. اصالتا نیشابوری هستم و اکنون به خاطر مربیم به شیراز سفر کردم. دانشگاه، تمرین و... واقعا فشار مالی زیادی دارد و حتی یه خبر از ورزشکار نمی‌گیرند.

وی افزود: اسپانسر شخصی ندارم و متاسفانه به تنهایی نمی‌توانم اسپانسر جذب کنم و از طریق رسانه و هیات می‌شود اقدام کرد. دوومیدانی بانوان دیده نمی‌شود.

جوایز ورزشکاران در شان آن‌ها نیست

محروقی ادامه داد: قهرمان کشورمان جوایزی دریافت می‌کند که در شان ورزشکار نیست این در حالی است که هزینه مکمل، کفش و لباس سر به فلک کشیده است در حالی که در مسابقات جام رمضان اسم من از قلم افتاد، کمااینکه نمیخواستم شرکت کنم، چون هنوز به آن درصدی که مد نظر مربی هست نرسیده‌ام.

مانند یک پسر سرباز هستم

این ملی‌پوش دهه هشتادی دوومیدانی خراسانی از شرایط خود در شیراز گفت: در شیراز آنطور که باید نمی‌توانم تمرین کنم و در خوابگاه هستم مانند پسری که سربازی رفته.

وی در خصوص شرایط تیم ملی بیان کرد:
امسال دومین سال است که به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و سال گذشته با ۴ ماه تمرین یک مقام اول و دو مقام دوم کسب کردم. زمانی که ورزشکار رکوردی را ثبت می‌کند به حمایت نیاز دارد، اما متاسفانه آن دیدگاهی که باید و شاید وجود ندارد و این شرایط برای همه یکسان است. در ورزش مسائل بسیاری برای دلسرد شدن وجود دارد، اما زمانی که به هدف خود فکر می‌کنم دلسردی‌ها از بین می‌رود و در حال حاضر هدف من رقابت‌های آسیایی است.

محروقی در نهایت بیان کرد: امیدوارم شرایط برای ورزشکاران مطلوب شود چرا که استعداد ورزش را دارد  امید است به دوومیدانی کشور دیدگاه ویژه‌ای داشته باشند، چون تمام ورزشکاران در شرایط سختی تمرین می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->