«بیل گیتس» کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند «مینو افتاده» نوازنده ویولن و کمانچه درگذشت + علت فوت پخش برنامه «خط سوم» با موضوع «انتخابات در آینه زنان» + زمان پخش «پر» بهترین انیمیشن جشنواره ورونژ شد استوری غم‌انگیز زهرا داوودنژاد برای برادر مرحومش خوانش «ما سه برادریم» اثر رضا صابری در تماشاخانه شمایل مشهد+ زمان اجرا جنگلی با درخت‌های پلاستیکی | نگاهی به سریال «جنگل آسفالت» بازیگر سریال بدل: سخت گیری تلویزیون، فیلم سازان را دچار مشکل می کند فرصتی برای ترکیب تاریخ و کتاب «تنها بازمانده» و «ستاره‌ساز» منتشر شدند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ وضعیت عمو قناد روی تخت بیمارستان از زبان پسرش + فیلم زمان پخش فصل جدید حسینیه معلی مشخص شد | ترکیب جدید مهمانان در میز ذاکران کیت بلانشت رییس هیات داوران کمرایمیج ۲۰۲۴ شد واکنش مهران غفوریان به جنایات اسرائیل + عکس کتاب «فتوای هسته ای» منتشر شد صحبت‌های زهره حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت جسمانی‌اش
سرخط خبرها

کاهش بیننده تلویزیون در نوروز ۱۴۰۲ + جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۹۲۱۱
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
کاهش بیننده تلویزیون در نوروز ۱۴۰۲ + جزئیات
طبق نظرسنجی سازمان تحقیقات صداوسیما در نوروز امسال سریال «نون خ ۴» با ۸۳.۵ درصد بیننده، پرمخاطب‌ترین سریال و برنامه تحویل سال شبکه سه با ۴۹.۳ درصد بیننده، پرمخاطب‌ترین برنامه بوده. این در حالی است که سال گذشته ویژه برنامه «عصر جدید» برای سال تحویل بیش از ۸۲ درصد مخاطب داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در اینکه مهمترین برگ برنده تلویزیون در نوروز ۱۴۰۲، سریال «نون خ ۴» بود شکی نیست، اما در طول زمان پخش سریال شاهد انتشار نقد‌های منفی بسیاری درباره آن بودیم و با این حال آمار نشان می‌دهد که سریال ۸۳.۵  درصد بیننده داشته و از این تعداد هم ۷۸.۶ درصد از آن راضی بوده‌اند.

این درحالی است که سال گذشته «زیرخاکی ۳» به کارگردانی جلیل سامان با تمام تعریف و تمجیدها، ۸۴.۲ درصد بیننده داشت! وقتی آمار تا این حال بالاست اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که جامعه آماری این سنجش متشکل از چند نفر و از کدام طیف بوده است؟

طبق این نظرسنجی سریال «آتش و باد» که سریال شبکه سه است هم با ۴۸.۳ درصد بیننده و ۷۶.۳ درصد رضایت در رتبه دوم قرار دارد.

نکته بعدی اینکه تلویزیون امسال به لحاظ پخش مسابقات و برنامه‌های تحویل سال در بدترین شرایط قرار داشت. سال گذشته شبکه سه با «عصرجدید» توانسته بود غوغای فراوانی به پا کند. ویژه برنامه تحویل سال عصر جدید در سال ۱۴۰۱ با ۸۲.۳ درصد مخاطب و ۸۶.۵ درصد رضایت پربیننده‌ترین برنامه تحویل سال شده بود و حالا شبکه سه با ویژه‌برنامه تحویل سالش طبق اعلام مرکز تحقیقات، ۴۹.۳ درصد مخاطب داشته. حتی اگر فرض بگیریم جامعه آماری امسال هم مشابه سال قبل باشد باز هم آمار ۳۷ درصد کاهش مخاطب را نشان می‌دهد.

طبق این آمار برنامه‌های «کودک شو» شبکه نسیم با ۳۷.۶ درصد و «نوروز دوست داشتنی» شبکه یک با ۳۴.۴ درصد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

منبع: فیلم نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->