پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضا جوان ۲۲ ساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته
سرخط خبرها

دستگیری مردی که خود را بازرس اصناف مشهد معرفی می‌کرد

  • کد خبر: ۱۵۷۹۴۳
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
دستگیری مردی که خود را بازرس اصناف مشهد معرفی می‌کرد
مردی که با تهیه و جعل تعهدنامه‌های کتبی درباره تخلفات صنفی، خود را به عنوان بازرس اتحادیه اصناف معرفی می‌کرد و دست به اخاذی از کسبه می‌زد با هوشیاری یکی از اغذیه فروشان مشهدی توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از ظهر روز گذشته ماموران گشت کلانتری سپاد مشهد مشغول گشت زنی و انجام وظیفه در منطقه اسماعیل آباد بودند که ناگهان جوان ۲۴ ساله‌ای خود را به افسران گشت رساند و ماجرای رشوه گیری مردی را فاش کرد که خود را بازرس واحد‌های صنفی معرفی کرده بود.

او به نیرو‌های انتظامی گفت: مامور مذکور که حدود ۴۰ ساله است دقایقی قبل وارد اغذیه فروشی شد و از من تقاضای پروانه کسب کرد، وقتی مجوز قانونی را به او نشان دادم باز هم به دنبال بهانه‌های دیگری می‌گشت که چیزی پیدا نکرد، اما در ادامه با این بهانه که چرا در این ساعت از روز (به خاطر ماه مبارک رمضان) مغازه را باز کرده ام، تعهدنامه‌ای تایپ شده را مقابلم گذاشت و از من خواست آن را امضا کنم.

حتی زمانی که تعهدنامه را هم امضا کردم باز هم با بیان این که مجازات سختی در انتظارم است مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از من رشوه گرفت تا مغازه ام پلمب نشود! من هم که به رفتار‌های او مشکوک شده بودم از اغذیه فروشی بیرون آمدم تا ماجرا را به پلیس گزارش بدهم که با خودروی گشت انتظامی روبه رو شدم.

اخاذی از طریق جعل عنوان بازرس اصناف

به دنبال اظهارات این جوان اغذیه فروش، بی درنگ افسران گشت انتظامی با هماهنگی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) وارد عمل شدند و مرد ۳۸ ساله را در حالی دستگیر کردند که مشغول بازدید از یک فروشگاه دیگر بود. با انتقال این مرد و دفتر و دستک همراهش به کلانتری، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که او مرد بیکاری است که از طریق جعل عنوان بازرس اصناف، از کسبه محلی اخاذی می‌کند!

این مرد ۳۸ ساله در بازجویی‌های تخصصی گفت: قبول دارم به خاطر بیکاری و برای کسب درآمد این نقشه را طراحی کردم و با تایپ یک تعهدنامه به فروشگاه‌های حاشیه شهر مراجعه می‌کردم تا از آنان اخاذی کنم!

متهم این پرونده ادامه داد: تاکنون در مناطق بولوار توس، پیچ ساغروان، اسماعیل آباد و دیگر مناطق حاشیه‌ای شهر از مغازه داران مبالغی را گرفته ام تا برایشان مشکلی ایجاد نشود! اما برای آن که به من به عنوان بازرس مشکوک نشوند ابتدا بهانه‌هایی برای دریافت تعهد از آنان می‌تراشیدم و سپس از ضایعات فروشی ها، نانوایی‌ها و ... اخاذی می‌کردم.

تحقیقات بیشتر در این باره با صدور دستور‌های قضایی برای شناسایی شاکیان دیگر پرونده همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->