یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بی‌ثباتی و رکود در بازار خودرو مشهد

  • کد خبر: ۱۵۷۷۹۹
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
  • ۱
بی‌ثباتی و رکود در بازار خودرو مشهد
بازار خودرو این روز‌ها در رکود به سر می‌برد. قیمت خودرو‌ها ثبات ندارد و همین موضوع خریدار و فروشنده را سردرگم کرده است. علاوه بر وضعیت قیمت دلار، مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو توسط نمایندگی‌ها نیز بر این بی‌ثباتی قیمت تاثیر گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نمایشگاه‌های خودرو در سطح شهر سری زدیم و نظر نمایشگاه‌داران را در خصوص وضعیت بازار و قیمت‌ها جویا شدیم.

از روز پنجشنبه هر خودرو بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است

یکی از نمایشگاه‌داران اظهار می‌کند: خرید و فروش خودرو بسیار کم انجام می‌شود. مردم بلاتکلیف هستند، زیرا قیمت کارخانه مشخص نشده است.

وی با اشاره به مضوبه شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو توسط نمایندگی‌ها تصریح می‌کند: این موضوع قطعا بر قیمت خودرو تاثیر خواهد داشت. به محض اینکه کارخانه اعلام کند از فردا قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. جو روانی این موضوع هم بر قیمت خودرو تاثیر گذاشته و از روز پنجشنبه تاکنون هر خودرو بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است.

هر کس خودرو فروخته ضرر کرده است

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران می‌گوید: وضعیت بازار خودرو از دست خارج شده است. خرید و فروش انجام می‌‎شود، ولی هر روز یک قیمت است. زمانی که بازار هیجانی باشد، فروشنده و خریدار زیاد است.

وی ادامه می‌دهد: هر خودرویی که می‌فروشیم باز باید مبلغی روی آن بگذاریم تا بتوانیم همان ماشین را بخریم. هرکسی فروخته ضرر کرده است.

نمایشگاه‌دار دیگری با بیان اینکه وقتی نوسان وجود دارد خرید و فروش خودرو انجام نمی‌شود، عنوان می‌کند: روزی که قیمت افزایش پیدا می‌کند مردم به بازار می‌آیند و روزی هم که کاهش پیدا می‌کند، خبری از خریدار و فروشنده نیست. ما مجبور هستیم به دلیل نوسانات قیمت خودرو را نگه داریم و آن را نفروشیم.

یک خودروی ۶۳۰ میلیون تومانی به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران می‌گوید: در حال حاضر بازار ثبات ندارد، فروشنده داریم، اما خریدار نداریم. وضعیت بازار آرام و ملایم است.

وی اضافه می‌کند: قیمت‌ها بعد از عید رشد داشت مثلا یک خودروی ۶۳۰ میلیون تومانی به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده، اما خریدار واقعی در بازار وجود ندارد.

یک نمایشگاه‌دار دیگر با اشاره به اینکه بازار در رکود کامل است، بیان می‌کند: قیمت‌ها مقداری افزایش پیدا کرده، اما خریداری وجود ندارد.

ثبات قیمت خودرو تا انتهای بهار

در ادامه به سراغ حسین حسینی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد رفتیم. با وجود اینکه نمایشگاه‌داران خودرو از بی‌ثباتی قیمت خودرو در بازار صحبت می‌کنند، اما رئیس اتحادیه بیان می‌کند که قیمت تا ابتدای تابستان ثابت خواهد ماند. 

وی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت بازار خودرو در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش خودرو در بازار انجام نمی‌شود و قیمت‌ها نیز ثابت است.

وی بیان کرد: در سه ماه ابتدای سال قیمت خودرو ثابت خواهد بود، ممکن است مقداری کاهشی باشد، اما افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

حسینی گفت: نمایندگی‌ها برای ایجاد رقابت، قیمت خودرو را افزایش خواهند داد، اما در بازار خبری نیست. شورای رقابت افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو توسط نمایندگی‌ها را تایید و تصویب کرده که می‌تواند بر بازار نیز تاثیر داشته باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد افزود: خرید و فروش خودرو فصلی بوده، قبل از سال خریدار و بعد از سال فروشنده زیاد است. فعلا با توجه به اینکه تعطیلات نوروز بوده فروشنده زیاد و خریدار کم است که این باعث ریزش بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در بازار خودرو افزایش قیمتی نخواهیم داشت، عنوان کرد: زمانی که عرضه و تقاضا برابر نباشد، قیمت خودرو تغییر نخواهد داشت. با وجود اینکه قرار است نمایندگی‌ها قیمت خودرو را افزایش دهند، اما چند روزی در بازار کاهش قیمت داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
اگر تقاضایی وجود ندارد پس گران شدن خودرو بسیار مسخره است و اگر همینطوری پیش برود باید فرض را بر این گذاشت که تمام نمایشگاهداران برشکست شوند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->