کپی برابر محرومیت؟ | نگاهی به ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس برگ‌های تازه‌ای برای عشاق علوم انسانی | گذری بر فهرست تازه‌های نشر در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) برنامه های رادیو به مناسبت ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بررسی «نوروز در شاهنامه حکیم فردوسی» در رادیو + زمان پخش

  • کد خبر: ۱۵۷۵۶۷
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
بررسی «نوروز در شاهنامه حکیم فردوسی» در رادیو + زمان پخش
امروز، ۱۹ فروردین، ساعت ۱۶:۰۰ برنامه «پارسی گویان» در رادیو ایران به بررسی نوروز در شاهنامه حکیم فردوسی می‌پردازد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برنامه پارسی‌گویان پنج شنبه ۱۷ فروردین، با حضوردکتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی در ادامه‌ی مبحث برنامه‌ی پیشین از نوروز در شاهنامه فردوسی می‌گوید.

در شاهنامه سی‌وسه بار از «نوروز» و باز چند بار دیگر به گونه «سر سال نو» و «ماه فروردین» که مراد همانا «نوروز» است، ذکر رفته است.

دکتر محمدزاده کارشناس برنامه «پارسی گویان» در این برنامه از «نوروز» که برای مردم ایران جشنی ملی و مذهبی است، و برای مردم مجمع خوبی‌هاست می‌گوید.

این کارشناس ادبیات در این برنامه مروری بر اتفاقات «نوروز» مثل «ایوان نوروز در تاریخ باستانی ایران، نوروز زمانی برای آزادی زندانیان، نوروز فرصتی برای آغاز کار‌های مهم» دارد.

همچنین روایت راه‌یابی باربد به دربار خسرو پرویزکه درنوروزاتفاق افتاده است، بیم از میان رفتن نوروز عامل جانفشانی و فتوحات لشکریان و کیخسروکه در نوروز با نگریستن در جام جم راز هفت کشور را می‌دیده است، را روایت می‌کند.

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» در خصوص بخش‌های دیگر برنامه گفت:

تینا میرکریمی با دکتر نجمه دری استاد ادبیات دانشگاه تربیت مدرس گفتگو می‌کند و

در پایان هم فرزانه شکراللهی روایتی از شاهنامه را می‌خواند

گفتنی است «پارسی‌گویان» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->