یادی از باران‌های سیل آسا در دهه ۳۰ شمسی در مشهد| باران، نان را برد بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد از شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد+ فیلم کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) سیل در خراسان رضوی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد توضیحات شهردار مشهد در مورد پروژه‌های عمرانی شهر مشهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه سه مشهد است رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر اختصاص پیدا کرده است دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه با شهردار مشهد مقدس | اعلام آمادگی برای خواهرخواندگی توس و شهر «حران» ترکیه اختصاص ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۳۳ طرح در مشهدمقدس ناوگان اتوبوسرانی مشهد در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ نونوار می‌شود+جزئیات شهرداری مشهد در تدارک دهه ولایت و انتخابات استمداد از مجلس، برای گرفتن سهم مردم مشهد از اراضی پادگان آغاز کاشت ۳ میلیون بوته گل فصلی تابستانه در مشهد ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲۰۰ اتوبوس و میدل‌باس جدید برای مشهد

  • کد خبر: ۱۵۷۱۵۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
۲۰۰ اتوبوس و میدل‌باس جدید برای مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد از تجهیز بیشتر ناوگان حمل‌ونقل شهر تا شهریور خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛  شبکه اتوبوس‌رانی مشهد امسال نیز در ایام نوروز خدماتی ویژه برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی ترتیب داد تا مسافران با کمترین مشکل در این روز‌ها در شهر مشهد جابه‌جا شوند. به‌گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد، عمده مشکلات این سازمان از بازرسی‌های صورت‌گرفته و تماس‌های مردمی استخراج‌شده، مربوط به سرفاصله زیاد رسیدن اتوبوس به ایستگاه به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک شهر و ازدحام مسافران در داخل اتوبوس‌ها به‌دلیل کمبود ناوگان است، اما باتوجه‌به اینکه در ایام عید نوروز از حجم مسافران مناطق مختلف شهری کاسته می‌شود، دست سازمان اتوبوس‌رانی مشهد برای سرویس‌دهی ویژه به خطوط عبوری و منتهی به حرم‌مطهررضوی در نوروز باز بوده است. البته رایگان‌کردن سرویس‌دهی اتوبوس‌رانی در روز نخست فروردین امسال نیز سبب شد خدمات این سازمان به زائران بارگاه رضوی مناسب‌تر از سال‌های گذشته انجام شود.

خدمات‌دهی بی‌وقفه اتوبوس‌های شهر

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره اقدامات ویژه اتوبوس‌رانی مشهد در نوروز ۱۴۰۲، گفت: در ایام نوروز سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد با تقویت خطوط عبوری و منتهی به حرم‌مطهر‌رضوی در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و روز اول فروردین سال جدید با ظرفیت چهارصد دستگاه اتوبوس در یازده خط خدمت‌رسانی مناسبی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی انجام داد. علی‌اصغر نیشابوری افزود: همچنین، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، از نخستین ساعت بامداد یکم فروردین تا ساعت ۲۴ همین روز، سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی رایگان بود.

آماده‌سازی ناوگان و نیرو‌ها برای استقبال از زائران

وی با بیان اینکه در راستای سرویس‌دهی مناسب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در نوروز ۱۴۰۱ عملیات بازسازی اتوبوس‌های بخش سازمانی و خصوصی ناوگان اتوبوس‌رانی در اسفند سال گذشته انجام شد و این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها با رفع نقص‌ها به چرخه سرویس‌دهی برگشتند، ادامه داد: همچنین، با هدف تکریم زائران بارگاه رضوی، دوره آموزشی فرهنگ میزبانی به‌مدت ۸ هزار نفرساعت آموزش ویژه اتوبوس‌رانان، قبل از عید نوروز برگزار شد.

اتوبوس دوطبقه ویژه خدمات‌دهی به زائران

نیشابوری به استفاده از اتوبوس دوطبقه گردشگری در کوه‌پارک برای نخستین‌بار در شهر اشاره کرد و افزود: استقبال خوب زائران و مجاوران بارگاه رضوی از این اتوبوس و سرویس‌دهی ویژه روز طبیعت با ظرفیت ۲۵۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده به‌صورت رفت‌وبرگشت به بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهر مشهد از دیگر اقدامات سازمان اتوبوس‌رانی در روز‌های نوروز ۱۴۰۲ بود.

وی درباره عمده مشکلات بخش اتوبوس‌رانی مشهد گفت: مشکلات سازمان اتوبوس‌رانی مربوط به ایام نوروز نیست، بلکه این مشکلات مربوط به طول سال است. در طول سال براساس بازرسی‌ها و مطالبات مردمی، عمده مشکلات این سازمان مربوط به ازدحام مسافر در داخل ناوگان است. همچنین، مردم درخواست کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه را دارند.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی با اشاره به اینکه در ایام نوروز حجم مسافر خطوط شهری بسیار کاسته می‌شود، تصریح کرد: ازاین‌رو، در ایام نوروز با تقویت خطوط منتهی به حرم‌مطهر‌رضوی، مشکلی برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نداشته‌ایم.

افزودن ۲۰۰ میدل‌باس و دستگاه اتوبوس در ۶ ماه ابتدایی سال به ناوگان

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۷۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فعال در شهر مشهد وجود دارد و این درحالی است که این کلان‌شهر نیازمند فعال‌بودن ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است، اظهار کرد: دراین‌راستا، یکی از برنامه‌های این سازمان پیگیری برای افزایش و توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی است. همچنین، پیگیر تحقق قرارداد‌هایی هستیم که در سال‌های گذشته منعقد شده است و امیدواریم در شش ماه ابتدایی امسال صد دستگاه میدل‌باس و صد دستگاه اتوبوس را تحویل بگیریم.

نیشابوری با بیان اینکه سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس از مبدأ خط به‌صورت میانگین بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است، گفت: این سرفاصله در طول مسیر به‌دلیل ترافیک به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک شهر، افزایش می‌یابد. ازاین‌رو، علاوه بر افزایش ناوگان، موضوع ایجاد خطوط ویژه اتوبوس در قسمت‌هایی که امکان اجرای این خطوط را داشته باشد، در دستورکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->