پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها
سرخط خبرها

بَزَک میلیاردی مجرمان آرایشی

  • کد خبر: ۱۵۵۷
  • ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲
بَزَک میلیاردی مجرمان آرایشی
از سال گذشته تاکنون به تخلف ۵۰۴ فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی در استان رسیدگی شده است

رنگ و لعابش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و در هر خیابانی از شهر بساط رنگارنگش پهن است و چنان دلبری می کند که برای داشتن حسی خوب درباره خود بدون توجه به کیفیت و بهداشتی بودن به سمت آن کشیده می شویم. چه بخواهیم و چه نخواهیم میزان مصرف آن در میان ایرانیان به شکل بی‌رویه ای افزایش یافته است. مطلبی که عبدالعظیم بهفر، مدیر کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور پرمصرف لوازم آرایشی در دنیاست، آن را تأیید می کند.
اوضاع نابسامان اقتصادی کشور مانند سایر کالاهای مصرفی برای بازار لوازم آرایشی و بهداشتی نیز رمقی نگذاشته و این محصول پرطرف دار در میان بانوان که بیشتر وارداتی است را تحت تأثیر مستقیم نوسانات قیمت دلار و ارز قرار داده و باعث شده است تا هر روز قیمت این جادوی زیبایی سر به فلک بکشد.
بازار داغ لوازم آرایشی و بهداشتی از یک سو و افزایش قیمت این کالا باعث شده است تا محصولات تقلبی و قاچاق در استان افزایش یابد و حتی تلاش های اتحادیه لوازم بهداشتی آرایشی اتاق اصناف مشهد و ۲۳نهاد دیگر برای خشک کردن ریشه قاچاق در این بازار بی‌تأثیر بماند.
۴۰درصد بازار آرایشی در قبضه قاچاقچیان
محمدجواد فرزانه، رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی مشهد در ابتدای صحبت هایش از تلاش های صورت گرفته برای به صفر رساندن قاچاق در این بازار خبر داد و گفت که بحران اقتصادی کشور زنجیره ای به وجود آورده که افزایش سرسام آور قیمت جنس اصلی و برند موجب فعال تر شدن قاچاقچیان شده است به نحوی که ۳۰ تا ۴۰درصد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی را کالاهای قاچاق تشکیل می دهد.
ضرب المثل «هیچ ارزانی بی‌علت نیست» را می توان برای کالاهای آرایشی به کار برد که برخی از فروشگاه ها با تخفیفات ۸۰ درصدی به دنبال فروش کالاهای قاچاق، تقلبی و تاریخ مصرف گذشته ای هستند که با سلامت و زیبایی مردم سروکار دارد موضوعی که فرزانه بر آن صحه گذاشت و تأکید کرد که مردم فریب این تخفیف ها را نخورند و از مکان های دارای پروانه کسب خریداری کنند و به برچسب سلامت غذا و دارو بر روی کالا توجه کنند.به گفته او ارز دولتی به کالاهای آرایشی و بهداشتی تعلق نمی گیرد و افزایش قیمت دلار نرخ این محصول را افزایش می دهد. در واقع گران فروشی در این صنف تخلف نیست زیرا فروشنده خود خریدار است و هرچه شرکت وارد کننده تعیین کند می فروشد.
فرزانه مدعی است که ۹۰درصد عطر و ادکلن ها و لوازم آرایشی وارداتی است و ۱۰درصد باقی مانده داخل کشور تولید می شود که البته مواد اولیه همین تولیدات داخلی هم وارداتی است و کیفیتی پایین هم دارد. بر خلاف پایین بودن کیفیت لوازم آرایشی تولیدات داخل، محصولات بهداشتی داخلی با اینکه مواد اولیه آن ها وارداتی است اما از کیفیت خوبی برخوردار ند. رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی مشهد فروشگاه «سینا بهداشت» را متخلف ترین واحد صنفی معرفی کرد که انواع تخلفات از فروش اجناس تاریخ گذشته و قاچاق تا گران فروشی و کم فروشی را در سوابق خود داشته است و اکنون ۳۲ فقره پرونده در اداره کل تعزیرات 
دارد.


پلمب ۲۰ واحد آرایشی در امسال

او تعداد واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی پروانه دار در مشهد را ۱۱۰۰و واحدهای بدون پروانه کسب را ۲۵۰ مورد بیان کرد که در سال گذشته ۱۰۰واحد صنفی به دلیل بی‌توجهی به اخطارهای داده شده پلمب و بعد از اقدام صورت گرفته مجبور به طی کردن اخذ پروانه کسب شدند.
فرزانه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰۰فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی به خاطر اوضاع اقتصادی و اجاره بالای مغازه، پروانه کسب خود را تحویل داده اند، گفت: از ابتدای امسال ۲۰ واحد صنفی به دلیل تخلفات پلمب و برای ۱۰۰نفر اخطار پلمب صادر شد.


تشکیل ۲۲ پرونده قاچاق در سال ۹۸
حمیدرضا کریم، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز تخلفات لوازم آرایشی و بهداشتی را به ۳دسته تقسیم کرد و توضیح داد: بررسی های بازرسان ما در تعزیرات در حوزه کالا و خدمات آرایشی و بهداشتی اغلب مربوط به جرائمی همچون گران فروشی و کم فروشی است که در صورت اثبات و احراز تخلف بر اساس قانون نظام صنفی با متخلفان برخورد خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه درباره تعداد پرونده های تشکیل شده در سازمان تعزیرات نیز گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال ۹۲ پرونده تخلف در این سازمان تشکیل شده و ۹۴پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و به نتیجه رسیده است. در سال گذشته نیز تعداد پرونده های وارده به این سازمان ۲۸۲ مورد بوده و ۳۰۵ پرونده نیز رسیدگی و منجر به رأی شده است.
او رسیدگی به تخلفات بهداشت دارو و درمان را مطابق قانون تعزیرات از امور بهداشتی و درمانی دانست که در این باره طی سال جاری ۳پرونده وارده و ۲پرونده مختومه شده است. همچنین در سال ۹۷ تعداد پرونده های وارده در این باره ۳مورد بوده که یک پرونده به نتیجه رسیده است.
کریم میزان پرونده های تشکیل شده برای تخلف قاچاق در ۳ماهه ابتدایی سال ۹۸ را ۲۲ مورد دانست که ۱۴ پرونده مختومه و در سال قبل نیز ۸۶ پرونده وارده و ۸۸ مورد مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی میزان محکومیت تخلفات لوازم آرایشی و بهداشتی را در سال گذشته ۷ میلیارد و ۲۷ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۷۳ ریال و میزان محکومیت در این حوزه طی سال ۹۸ را ۳۳۶ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۰۳ ریال بیان کرد.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->