آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

تسهیلگری از صنعتگران صنایع دستی در کسب و کار رضوی

  • کد خبر: ۱۵۳۰۲۱
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
تسهیلگری از صنعتگران صنایع دستی در کسب و کار رضوی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:فرصت‌هایی که امکان استفاده از صنایع‌دستی در استان و شهر مشهد وجود دارد بررسی خواهد شد و کسب و کار‌ها طی فرآیندی از سوی کسب و کار رضوی رشد داده خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد موسوی  اظهار کرد: همکاری در ایجاد اشتغال، پشتبانی، بازاریابی، آموزش و پژوهش و تحقیقات کاربردی و حمایت از صنعتگران صنایع دستی استان با استفاده از ظرفیت‌ها و ماموریت شرکت کسب و کار رضوی تعیین شده از سوی آستان قدس رضوی در امر ارائه خدمات پشتیبانی و توسعه کسب و کار‌های خرد، متوسط و دانش بنیان و نوآور و هم‌چنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنایع‌دستی بی‌بدیل خراسان رضوی برای طراحی و توسعه بسته بندی سوغات زیارت مشهد الرضا (ع) از موضوعات این تفاهم نامه است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه شرکت کسب و کار رضوی مسئولیت همکاری و مشارکت در تثبیت، توسعه و تنوع سبد محصولات سوغات زیارت با محوریت صنایع‌دستی استان و پیگیری و برنامه‌ریزی برای ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی و خانه خلاق صنایع‌دستی و همکاری در طراحی، تولید و بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی و سید سوغات زیارت را برعهده دارد.

موسوی گفت: همکاری و تسهیلگری در پشتیبانی و حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی در طرح‌های مشترک، برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای عرضه محصولات صنایع‌دستی در فضای مجازی و هم‌چنین راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات زیارت، ارائه بسته‌های بیمه تکمیلی درمان با تخفیف ویژه هنرمندان و شاغلان صنایع‌دستی در راستای حمایت از هنرمندان و اشتغال پایدار از دیگر تعهدات شرکت کسب و کار رضوی در این تفاهم‌نامه است.

او تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه کارگاه‌های صنایع‌دستی برای همکاری در تولید سوغات صنایع‌دستی، معرفی شرکت برای حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی، تسهیلگری و همکاری برای ایجاد خانه صنایع‌دستی و مشاوره و همکاری و نظارت کیفی بر روند تولید محصولات سوغات صنایع‌دستی کارگاه را این اداره کل برعهده دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به این تفاهم نامه گفت: فرصت‌هایی که امکان استفاده از صنایع‌دستی در استان و شهر مشهد وجود دارد بررسی خواهد شد و کسب و کار‌ها طی فرآیندی از سوی کسب و کار رضوی رشد داده خواهند شد.
موسوی افزود: با توجه به احترام و اعتمادی که نسبت به مجموعه‌های وابسته به آستان قدس رضوی وجود دارد، این شرکت نیز می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های حمایتی و اجرایی برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی موثر باشد.

او تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر هنرمند صنایع‌دستی که سوغات زیارت یا صنایع‌دستی مرتبط با حوزه رضوی و زیارت تولید می‌کند به کسب و کار رضوی متصل و از حمایت‌های این مجموعه برخوردار خواهند شد.

هم چنین مجید منفرد مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی (وابسته به آستان قدس رضوی) در جلسه امضای این تفاهم‌نامه گفت: دستبافته‌ها یکی از مهم‎ترین صنایع‌دستی مورد حمایت کسب و کار رضوی است که در حال حاضر نیز ۱۵۰ محصول را در برنامه‌های حمایت خود قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->