نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال
سرخط خبرها

بهمن پشت در‌های فینال ماند

  • کد خبر: ۱۵۲۷۸۱
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
بهمن پشت در‌های فینال ماند
گرگان و کردستان با وجود حضور پرتعداد تیم‌های تهرانی، خودشان را به فینال لیگ‌برتر بسکتبال رساندند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ گروه بهمن بعد از سه سال پیاپی غایب بزرگ فینال است و تیم کردستان هم برای اولین‌بار فینالیست شد.
شهرداری گرگان بار دیگر گروه بهمن را در نیمه‌نهایی لیگ‌برتر بسکتبال زنان زمین‌گیر کرد و با دو پیروزی پی‌درپی به دیدار نهایی راه یافت.

دومین دیدار نیمه‌نهایی لیگ‌برتر بسکتبال زنان بین تیم‌های شهرداری گرگان و گروه بهمن با برد گرگان و صعود این تیم به دیدار نهایی همراه شد. پس از پیروزی شگفت‌آور شهرداری گرگان در تقابل اول در تهران، دیدار دوم دو تیم در گرگان برگزار شد و میزبان ۷۳بر۲۱ به برتری دست یافت. گروه بهمن که پس از بیست پیروزی پشت‌سرهم و به‌عنوان تیم شکست‌ناپذیر لیگ و گزینه اول قهرمانی راهی نیمه‌نهایی شده بود، با شکست در دیدار اول نیمه‌نهایی، ضربه سختی خورد و روز گذشته هم ناباورانه از رسیدن به فینال بازماند. در این بازی گروه بهمن کوارتر نخست را ۱۵بر۱۱ برد، اما کوارتر دوم متعلق به تیم نیکا بیکلی بود.

گرگان ۲۱بر۸ در این کوارتر پیروز شد و ضربه سنگینی به حریف زد. در کوارتر سوم شهرداری گرگان ۲۰بر۱۵ و در کوارتر چهارم ۲۱بر۱۳ پیروز شد و کار حریفش را یکسره کرد. چهره ویژه این بازی، ساغر آجیلی بازیکن سابق گروه بهمن بود که مانع برتری تیم سابقش شد. آجیلی با کسب ۲۶امتیاز روز درخشانی داشت تا گروه بهمن از نقطه و کسی ضربه بخورد که حتی خیال آن هم به سرش نمی‌زد. بدین‌ترتیب، تیم شهرداری گرگان در دیدار پایانی لیگ‌برتر بسکتبال بانوان به‌مصاف تیروژ حیات کردستان خواهد رفت و پس از سه فصل پیاپی خبری از نام گروه بهمن در فینال نیست.

صعود کردستان برای اولین‌بار

تیروژ کردستان هم با تکرار پیروزی برابر پالایش نفت آبادان به دیدار پایانی لیگ‌برتر بسکتبال زنان راه یافت. تیم سروه ضرغامیان در یک بازی دشوار در آبادان پیروز شد. دو تیم درحالی در آبادان به میدان رفتند که تیم سروه ضرغامیان در دیدار اول در سنندج، میهمانش را ۶۶بر۳۹ شکست داده بود. نفت با هدایت مدینه آلبوعلی به‌دنبال جبران شکست بازی اول در زمین خود بود، اما تیروژ با اتکا به مهره‌های اثربخشش، پیروزی را تکرار کرد و این‌بار در یک بازی دشوار ۶۶بر۵۹ به برتری رسید. تیروژ کوارتر نخست را ۲۸بر۱۱ به‌سود خود پایان داد.

در کوارتر دوم نتیجه ۱۷بر۱۳ به‌سود تیروژ رقم خورد. شروع نیمه دوم، اما داستان متفاوتی داشت. پالایش برای جبران، اراده از خود نشان داد و فشار زیادی روی تیروژ وارد آورد که به افزایش ضریب اشتباهات مهمان منجر شد. نتیجه این فرایند، برتری ۲۴بر۱۱ و امیدوارکننده نفت در کوارتر سوم بود که سبب شد دو تیم درحالی به کوارتر پایانی قدم بگذارند که اختلاف مجموع به هشت امتیاز برتری تیروژ رسیده بود. در کوارتر پایانی، رقابت پایاپای بود و تیروژ با همه وجود برای حفاظت از پیروزی تلاش کرد.

برانگیختگی روانی آبادان فقط توانست این تیم را در کوارتر چهارم ۱۱بر۱۰ پیروز کند، اما برتری نهایی با تیروژ بود. به‌این‌ترتیب، تیروژ حیات به دیدار نهایی راه یافته است و این برای اولین‌بار است که تیمی از کردستان به فینال لیگ‌برتر بسکتبال زنان می‌رسد. پالایش نفت آبادان مانند دو فصل گذشته باز هم در نیمه‌نهایی متوقف شد و از رسیدن به فینال بازماند. آبادان در میان چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی، تنها تیمی بود که بازیکن خارجی جذب نکرد و این البته باتوجه‌به وضعیت باشگاه‌های نفتی کشور عجیب نبود.

شروع فینال از ۶ روز دیگر

مرحله فینال بسکتبال زنان به‌صورت سه برد از پنج بازی برگزار می‌شود که دیدار اول ۱۶اسفند به‌میزبانی کردستان، بازی دوم ۱۹اسفند در گرگان و بازی سوم ۲۳اسفند در تهران برگزار می‌شود. در صورت نیاز به بازی چهارم، این دیدار در تهران برگزار خواهد شد. دیدار‌های مرحله رده‌بندی بین گروه بهمن تهران و پالایش نفت آبادان هم ۲۳اسفند برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->