آخرین آمار فوت شدگان سیلاب مشهد؛ ۷ فوتی تا ساعت ۲۲ امشب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

خواب باکیفیت، امید به زندگی را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۱۵۲۱۷۵
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
خواب باکیفیت، امید به زندگی را افزایش می‌دهد
طبق مطالعه جدیدی که در نشست علمی سالانه کالج قلب‌وعروق آمریکا و کنگره جهانی قلب‌وعروق ارائه شد، خواب خوب ممکن است نقشی کلیدی در محافظت در برابر بیماری‌های قلبی‌وعروقی و سایر انواع بیماری‌ها داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناسان دریافتند که حدود هشت درصد از مرگ‌ومیرها به هر دلیلی را می‌توان به الگوهای خواب نامناسب نسبت داد و جوانانی که عادات خواب بهتری دارند، کمتر در معرض مرگ زودرس هستند.

دانشمندان برای بررسی دقیق‌تر داده‌های ۱۷۲ هزار و ۳۲۱ شرکت‌کننده در نظرسنجی بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ را تجزیه‌وتحلیل کردند.

به منظور تعیین رابطه بین کیفیت خواب و امید به زندگی، محققان پنج عامل مختلف خواب با کیفیت را ارزیابی کردند که شامل مدت‌زمان خواب ایده‌آل (هفت تا هشت ساعت در شب)، مشکل به خواب رفتن کمتر از ۲ بار در هفته، مشکل خواب‌ ماندن کمتر از ۲ بار در هفته، عدم استفاده از داروهای خواب و احساس نیاز به استراحت پس از بیدار شدن حداقل پنج روز در هفته بود.

این تجزیه‌وتحلیل نشان داد کسانی که هر پنج عامل موثر خواب را داشتند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که از صفر تا یک فاکتور خواب مطلوب را داشتند، ۳۰ درصد کمتر به هر دلیلی می‌میرند؛ ۲۱ درصد کمتر به دلیل مشکلات قلبی وعروقی جان خود را از دست می‌دادند و در آنان ۱۹ درصد احتمال مرگ ناشی از سرطان کمتر بود و ۴۰ درصد کمتر احتمال دارد که به دلایل دیگر (مانند تصادفات، عفونت‌ها یا بیماری‌های نورودژنراتیو) جان خود را از دست بدهند.

در میان مردان و زنانی که هر پنج معیار کیفیت خواب را گزارش کردند، امید به زندگی برای مردان ۴.۷ سال بیشتر و برای زنان تنها ۲.۴ سال بیشتر از آن‌هایی بود که هیچ یا تنها یکی از عوامل را نداشتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->