آغاز «زخم کاری ۳» با انتقام جواد عزتی+ زمان پخش انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای یکی از سامانه‌های فروش اینترنتی بر سر فروش بلیت فیلم «خجالت نکش۲» افشین رهنمون درگذشت مهدی سلطانی با «شغال» به شبکه نمایش خانگی می‌آید سریال «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران دوباره در قاب تلویزیون + زمان پخش اجرای نمایش موزیکال «یه جور دیگه یعنی همین» در پردیس شمایل مشهد حکایت تتل بابایا و خاموش شدن مسئولان مؤسسه آوای خوش آزادگی | درباره استاد «کامبیز روشن روان» آهنگ‌ساز برجسته معاصر ماجرای ساخت سردر برای قدیمی ترین دبیرستان مشهد | سروده «بهار» و مرمر اهدایی حجارباشی درباره برنامه تلویزیونی«حولی همسده» و آشتی با گویش‌ محلی روزی که ابزار نوشتن از خود نوشتن مهم‌تر می‌شود! مرور تازه‌های نشر در خرداد ۱۴۰۳ تهیه‌کننده فیلم «مریم مقدس»: باید فیلم زندگی و سلوک شهید رئیسی ساخته شود مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) آیا «حامیم» خواننده جوان پاپ، توانایی خواندن را از دست داده است؟ اپرای ایرانی به روایت «علی قمصری» روی صحنه علت توقف پخش سریال «بدل» چه بود؟ | آیا پای «رضا عطاران» در میان است؟ همراه با «مهر و ماه» روی موج رادیو «جیغ» سیامک انصاری در راه شبکه خانگی
سرخط خبرها

تأسی به حضرت عباس (س) آرمان ماست

  • کد خبر: ۱۵۱۹۴۵
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
تأسی به حضرت عباس (س) آرمان ماست
نسبت حضرت عباس (س) به امام حسن (ع) همان نسبت او به امام حسین (ع) است. ولایت پذیری محض از امام زمان (عج) خویش دارد عباس (س).

برخی‌ها نسنجیده سخن می‌گویند و نفهمیده می‌خوانند؛ درست مثل کسانی که «گز نکرده، می‌برند» و بدون طرح می‌دوزند. معلوم است که نتیجه می‌شود هدردادن پارچه؛ می‌شود شنیدن بی حاصل؛ می‌شود خستگی گوش و هوش. ببخشید که چنین شروع کردم. در گلویم گیر کرده است آنچه بنده خدایی می‌خواند؛ «حسن، حسین بود اگر یار داشت/ اگر که عباس علمدار داشت» معلوم است که او وکسی که شعرش را سروده، نه تاریخ می‌خواند و نه نسبت به تعریف شأن امامت معرفت دارد.

اینکه می‌گوید، یعنی عباس (س) کنار امام حسن (ع) نبود، که اگر می‌بود، عاشورا به جای سال ۶۱ هجری مثلا سال ۴۱ هجری اتفاق می‌افتاد، شاید هم زودتر! من این را نفهمیدن منطق امامت می‌دانم؛ نخواندن صفحات تاریخ می‌دانم. اگر نه این بود، باید می‌دانست که اتفاقا امام حسن (ع) نه فقط عباس علمدار را داشت، بلکه کسی را داشت که حسین (ع) نداشت. امام مجتبی (ع) در کنار خویش، حضرت حسین (ع) را داشت؛ همان قهرمانی که عاشورا بر محور او شکل می‌گیرد. آن بیت یعنی امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و عباس (س) را در کنارش نداشت. پس کجا بودند این حضرات؟

نمی‌فهمند چه می‌گویند. کاش برای فهمیده گویی تلاش کنند. باری، نسبت حضرت عباس (س) به امام حسن (ع) همان نسبت او به امام حسین (ع) است. ولایت پذیری محض از امام زمان (عج) خویش دارد عباس (س). امام حسین (ع) نیز همین نسبت را به امام حسن (ع) دارد که امام زمان اوست. این نسبت هم در صلح یا جنگ، یک جور تعریف می‌شود. متأسفانه شکوه صلح امام حسن (ع) را نمی‌بینیم. همین ما را نه تنها به فهم عاشورا توانمندتر نمی‌کند، که به نقصان می‌کشد فهم ما را از عاشورا.

در نسبت با امام، باید، چون مأموم در نماز بود. امام بایستد، می‌ایستد، به تشهد بنشیند، حتما می‌نشیند. در سجده هم پیرو اوست. در نظام اجتماعی و معرفتی نیز همه چیز را با امام تراز می‌کنند اهل معرفت. بگذریم. این بغض گلوگیر هم فدای عباس (س) و نقشی که از جانبازی بر اول دفتر نوشت. وظیفه ما این است که از روی آن بنویسیم به تعداد همه روز‌های زندگی مان؛ همان طور که در دفاع مقدس چنین کردیم. زخم‌های تیر و ترکش، حتی نفس بر‌های شیمیایی، هم نمی‌توانست در اراده الهی ما تردید ایجاد کند.

آرمان هامان بودند مردان بلندهمتی که به عباس بن علی (ع) تأسی می‌کردند. امروز هم هستند. امروز، اما تکلیف ماست که در رکابشان باشیم. وظیفه دولت است که در خدمتشان بکوشد. آنان هیچ کم نگذاشتند، برایشان کم گذاشته شد و هنوز هم کم می‌گذاریم ما با همه ادعایمان.

حال آنکه نه مروت و نه حتی انصاف، که فهم حداقلی از مملکت داری هم اقتضایش بیشتردیدن این ذخیره‌های خداست؛ نه روی کاغذ و در فهرست وعده‌های عمل نشدنی، بلکه در عرصه واقعی. آنان را ببینیم تا خدا هم ما را ببیند. تکریمشان کنیم تا حضرت کریم به زندگی فردی و ملی ما برکت دهد، ان شاءا....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->