آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ال‌کلاسیکوی وطنی در نصف جهان

  • کد خبر: ۱۵۱۵۳۴
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ال‌کلاسیکوی وطنی در نصف جهان
پرسپولیس و سپاهان در حساس‌ترین بازی جام‌حذفی، امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی امروز بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار می‌شود. فوتبال‌دوستان معمولا عادت داشتند که این تقابل را که به ال‌کلاسیکوی ایران معروف شده است، در نیمه‌نهایی یا فینال جام‌حذفی ببینند، اما این‌بار این بازی در یک‌هشتم نهایی برگزار می‌شود.

زردپوشان در بهترین وضعیت سال‌های اخیرشان به سر می‌برند و مدعی اول فتح هر دو جام فوتبال ایران به شمار می‌روند. اما پرسپولیس پس از سپری‌کردن یک نیم‌فصل رؤیایی، در هفته‌های گذشته دچار افت محسوسی شده است و برتری در این دیدار مهم در اصفهان برابر رقیب شماره یک، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت این تیم در ادامه فصل و حتی تبدیل‌شدن دوباره سرخ‌پوشان به مدعی اول قهرمانی در لیگ‌برتر شود.

یحیی و چالش مصدومان

یحیی گل‌محمدی در آستانه یکی از بازی‌های حساس فصل، دو مهره تهاجمی تیمش را در اختیار ندارد. سعید صادقی در جریان دیدار با هوادار تهران دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط داخلی شد و دست‌کم سه هفته دور از میادین خواهد بود. شیخ دیاباته نیز از روز یکشنبه با مصدومیت روبه‌رو شد و در تمرینات تیمش غایب بود.

سرمربی پرسپولیس که در سه بازی گذشته تیمش به استفاده از دو مهاجم روی آورده بود، درحالی‌که دیاباته را هم در اختیار ندارد، شاید در این ترکیب تجدیدنظر کند. به نظر می‌رسد بازی با دو مهاجم در خانه حریف قدرتمند و پیش چشم تماشاگرانش، ریسک زیادی خواهد داشت و بعید است گل‌محمدی با وجود نیاز مبرم به پیروزی چنین تصمیمی بگیرد. به نظر می‌رسد احتمال بازگشت یحیی به سیستم یک مهاجم نوک و یک مهاجم سایه و استفاده از دو هافبک تدافعی در مرکز زمین زیاد باشد. حالا باید دید که سرمربی پرسپولیس به پریرا، مهاجم تازه تیمش، میدان می‌دهد یا عیسی آل‌کثیر را در ترکیب قرار خواهد داد.

زردپوشان در آماده‌ترین حالت ممکن

سپاهانی‌ها که این فصل با سرمربی پرتغالی‌شان روند ایده‌آلی را طی می‌کنند و در جدول لیگ توانسته‌اند در نیم‌فصل دوم پرسپولیس را از صدر به پایین بکشند، حالا آماده هستند تا در جام‌حذفی و در حضور تماشاگرانشان هم شاگردان گل‌محمدی را شکست دهند و یک گام مهم دیگر به سمت دبل‌کردن قهرمانی در این فصل پیش بروند. ژوزه مورایس که تیم پرمهره و آماده‌ای را در این فصل در اختیار دارد، در هفته‌های گذشته نه‌تن‌ها در نتیجه‌گیری موفق عمل کرده است، که شاگردانش از نظر شکل بازی هم سطحی بالاتر از بقیه تیم‌های لیگ را ارائه می‌کنند.

شهریار مغانلو، مهاجم اول زردپوشان، گل‌زن‌ترین بازیکن این فصل تا به اینجا بوده است و در کنار او، بهره‌بردن سپاهان از بازیکنانی مانند مسعود ریگی و محمد کریمی در میانه میدان باعث شده است تا این تیم در بازی‌هایش کمتر فرصتی برای درخشش به حریفانش بدهد. حالا آن‌ها در روزی که ۹۰ درصد ظرفیت ورزشگاه نقش‌جهان را زردپوش خواهند دید، می‌خواهند کار رقیب اصلی‌شان در این فصل را در یکی از دو جام تمام کنند.

دوئل جذاب رامین و دانیال

در میان ۲۲ بازیکن حاضر در میدان، نبرد بین رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. مدافع باتجربه سپاهان می‌خواهد به کادر فنی پرسپولیس ثابت کند صدور دستور جدایی‌اش در تابستان مهم‌ترین اشتباه یحیی بود و دانیال نیز از بیشترین انگیزه ممکن برای درخشش در مقابل تیم سابقش برخوردار است. رضائیان پس از جدایی از پرسپولیس و در روز‌های پایانی پنجره تابستانی انتقال به سپاهان را انتخاب کرد و این‌قدر در ترکیب این تیم اصفهانی درخشید که خودش را یک‌بار دیگر به فهرست نهایی تیم‌ملی تحمیل کرد.

در سوی مقابل و در سمت راست، باید شاهد تلاش دانیال اسماعیلی‌فر برای درخشش مقابل تیم سابقش باشیم؛ ستاره‌ای که در فصل جدید و با مهاجرت به تهران یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس لقب گرفته و با تأثیرگذاری در به‌ثمر‌رسیدن هفت گل در پست مدافع راست، آمار بسیار خوبی را در ترکیب قرمزپوشان به ثبت رسانده است. درخشش این دو بازیکن در فصل جاری باعث شده است که امید اصلی سپاهان و پرسپولیس به نفوذ و ارسال‌های آن‌ها از سمت راست باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->