سوگواره شعر خادم الرضا(ع) با حضور ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری در مشهد برگزار شد امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات
سرخط خبرها

جشنواره عکس رضوی، فرصتی برای عرض ارادت به ساحت امام هشتم(ع)

  • کد خبر: ۱۵۱۲۱۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
جشنواره عکس رضوی، فرصتی برای عرض ارادت به ساحت امام هشتم(ع)
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) بیان کرد: برگزاری جشنواره عکس رضوی یکی از جشنواره‌های ۱۶گانه امام رضا (ع) است که امسال به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سعیدی زاده گفت: جشنواره عکس رضوی، فرصتی برای عرض ارادت شیعیان جهان به امام هشتم در قالب عکس و تصویر است.

سعیدی زاده افزود: ماموریت بنیاد امام رضا (ع) در حوزه فرهنگ و هنر، احیای امر اهل بیت (ع) و طهارت است، ما در تلاشیم تا پیام اهل بیت (ع) را با بیانی هنرمندانه که دارای زیبایی شناختی‌های تصویری است، به مردم منتقل کنیم.

وی ادامه داد: ما ۱۹ دوره جشنواره امام رضا (ع) را پشت سر گذاشتیم و با موفقیت برگزار کردیم، جشنواره‌هایی که گاهی فراتر از جغرافیای کشورمان بوده است.

سعیدی زاده با بیان اینکه جشنواره امام رضا (ع) عمومی‌ترین جشنواره فرهنگی هنری سراسر کشور است، افزود: تا به امروز بیش از ۸ میلیون اثر هنری برای این جشنواره در دوره‌های گذشته ارسال شده است. در جشنواره امسال، باتوجه به آسیب شناسی‌های که داشتیم، چندگام به سمت تخصصی شدن و حرفه‌ای‌تر شدن آن حرکت کردیم. در این جشنواره دو شاخصه برای حرفه‌ای‌تر شدن داریم: حضور نخبگان در جشنواره و تاثیر گرفتن تصاویر از اتفاقات جامعه.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) در ادامه بیان کرد: ما به غیر از جشنواره عکس رضوی، ۱۵ جشنواره دیگر را نیز در سراسر کشور و به صورت بین‌المللی برگزار می‌کنیم. شعر فارسی، شعر عربی، آثار کودک و نوجوان، داستان رضوی، جلوه‌های فرهنگی رضوی، خوشنویسی، گرافیک رضوی، سرود، آوا‌ها و نوا‌های رضوی، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر رضوی، تئاتر خیابانی، فیلم کوتاه، فیلم رضوی و نقاشی از جشنواره‌های دیگری هستند که امسال برگزار می‌شود.

سعیدی زاده درباره میزان اعتبار اختصاص داده شده به این جشنواره گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال، ۱۵ میلیارد تومان است، علاوه بر جوایز دوره‌های کارگاهی و نقد و بررسی را در انتهای جشنواره نیز برای برگزیدگان برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در جشنواره عکس امسال، به غیر از عکس‌های حرفه‌ای، بخشی را احداث کردیم به عنوان عکس عمومی. این بخش برای کسانی که به طور حرفه‌ای عکاسی نمی‌کنند و تصاویر موبایلی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) درباره نحوه داوری این جشنواره بیان کرد: ما سعی کردیم از حضور داوران بین‌المللی در جشنواره استفاده کنیم، همچنین از حضور نماینده فدراسیون جهانی عکس در این جشنواره کمک بگیریم و آن‌ها را سفیر خودمان در تمام جهان قرار دادیم.

وی در پایان گفت: عکس‌هایی که در دوره‌های قبل به جشنواره ارسال شده‌اند دیگر مورد تایید نیستند حتی اگر مقامی کسب نکرده باشند؛ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آخرین فرصت ارسال تصویر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->