ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند بهترین جایگزین کشمش در آب دوغ خیار | فوت و فن خوشمزه شدن آب دوغ خیار مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی‌شود! آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه حبوبات و سبزی‌ها با بدن ما چه می‌کند؟ این افراد نباید لب به سرکه سیب بزنند | طبع سرکه سیب سرد است یا گرم؟ اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) متهم به ۴۶ فقره سرقت پلاک خانه در مشهد دستگیر شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) واژگونی قایق در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۰ قربانی گرفت ویدئو | لحظه دستگیری سارق خودرو توسط مردم در تبریز افزایش آموزش‌های مهارتی به ساکنان حاشیه شهر در خراسان‌رضوی والدین هلی کوپتری و  فرزندان گلخانه‌ای چه ویژگی‌های دارند؟ یک‌سوم دانش‌آموزان خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجراست؛ معوقات پرداخت می‌شود (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای پیک‌موتوری که گرفتار سارق موتورسیکلت در مشهد شد افزایش جمعیت، نیازمند کاهشی شدن طلاق است کشف مزرعه ارز دیجیتال در مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) «معلم بلاگری» از تهدید تا فرصت اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی روز زیارتی امام‌رضا(ع) در مشهد(۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی برای روز‌های پایانی هفته (۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۰۱۸۷
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی برای روز‌های پایانی هفته (۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱)
هواشناسی خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های باران و برف همراه با کولاک و احتمال ایجاد سیلاب در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تقویت و گسترش سامانه جوی فعال در خراسان رضوی از عصر فردا، سه شنبه است که پیامد آن افزایش حجم بارش‌ها در بیشتر نقاط استان همراه با وزش باد شدید و کولاک برف خواهد بود.

هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به حجم و رگباری بودن بارش‌ها که در نواحی مستعد همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهد بود، در برخی از نقاط استان احتمال آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

پیامد عملکرد این سامانه جوی، وقوع بارش‌های باران و برف تا پایان  این هفته با احتمال آبگرفتگی و سیلاب در نواحی مستعد خراسان رضوی است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود، که بیشترین حجم بارش در زمان فعالیت این سامانه در روز سه شنبه  این هفته در شهرستان‌های، بجستان، خوشاب، تربت‌جام، زاوه، رشتخوار، تایباد، خواف، مه‌ولات، باخرز و تربت‌حیدریه به ویژه در نواحی غربی استان رخ دهد.

همچنین برای روز چهارشنبه بیشترین حجم بارش برای شهرستان‌های درگز، چناران، قوچان، نیشابور، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، سبزوار، جوین، جغتای، فریمان، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، کلات، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد، داورزن، طرقبه- شاندیز و مشهد است.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها بیشترین میزان بارش برای روز پنجشنبه در شهرستان‌های مشهد، چناران، نیشابور، جوین، فریمان، کاشمر، بردسکن، کلات، طرقبه- شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزارمسجد رخ می‌دهد.

افزایش شدت وزش باد همراه با کولاک برف در برخی از نقاط همراه با تشکیل مه، کاهش میدان دید و احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل خراسان رضوی از دیگر پیامد‌های این رویداد است.

این اطلاعیه ضمن توصیه به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های استان افزود: در صورت ضرورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی تأکید می‌شود، از سوی دیگر تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی از دیگر تاکیدات این اطلاعیه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->