کشف مزرعه ارز دیجیتال در مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت‌های ترافیکی روز زیارتی امام رضا (ع) در مشهد از ساعت ساعت ۱۴:۳۰ آغاز خواهد شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: بخشی از بدهی امسال (۱۴۰۳) دولت به تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود آخرین وضعیت مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان سخنگوی شورای نگهبان (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات تزریق واکسن HPV هنوز برای عموم لازم نیست + ویدئو محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید
سرخط خبرها

آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۲۲۷۶
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
  • ۴
آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد + فیلم
امروز سری به باغ وحش وکیل آباد مشهد زدیم تا پیگیر وضعیت سلامتی ارس تنها پلنگ ایرانی باشیم که نسلش در حال انقراض است و حال مساعدی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این خصوص در گفتگو با شهرآرا  میگوید :در روز‌های اخیر انتشار خبر تلف شدن ببر‌ها در باغ وحش مشهد سوژه رسانه ها شد. 

ایمان محمدی می‌گوید: نمونه خون از ارس گرفته شده و روند درمانی این پلنگ ۱۰ ساله از روز گذشته شروع شده است ارس بیهوش و از او نمونه برداری شد و بعد از آماده شدن نتیجه در اوایل هفته آینده  آزمایش شرایط جسمی ارس را ارزیابی خواهیم کرد.

حال سوال اینجاست اگر ویدئوی منتشر شده توسط یک شهروند از وضعیت بی حالی این پلنگ ایرانی منتشر نمی شد آیا سرنوشت این پلنگ با هفت توله ببر تلف شده در باغ وحش یکی میشد؟

تعداد بازدید : 813
 
در ادامه بخوانید و ببینید
حکم تهیه غذا برای «پیروز» به‌جای زندان برای ۳ متهم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
0
باسلام نظرها باید چاپلوسی وتعریف وتمجید ازمسئولان بی لیاقت مربوطه باشه وگرنه منتشرنمیشه!!!خوبه کسانیکه فقط نامشون مسئوله حالا درهرزمینه ای معنی مسئول روبدونند وکمی انتقادپذیرباشن
مهران
Germany
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
2
با ناراحتی و تاثر خیلی خیلی زیاد این حرفو میزنم ولی کاش حداقل قبول میکردن همه ی این حیوانات بی گناه رو میفرستادیم یه کشور دیگه (البته نه اینکه برا این کار هم قرعه کشی کنن و یه کشور از تو لپ لپ در بیارن.
نه ، حداقل تو این کار دیگه درست و با در نظر نگرفتن منافع شخصی، بررسی کنن و ببینن واقعاً کدوم کشور از همه نظر رسیدگی بهتری به حیوانات میکنن و یه محیط خوب برا زندگیشون فراهم میکنن). و همه ی حیواناتی که باقی موندن رو برا رضای خدا، برا احترام به انسانیت، برا اینکه یکم وجدانمون کمتر اذیت بشه، همه رو میفرستادیم یه کشوری که بدونیم دیگه از این به بعد شرایط خوبی دارن.
آخه آدم که با خودش نباید تعارف داشته باشه
ما این کاره نیستیم
اینجور کارها علاوه بر نیاز به هزینه کردن، و فراهم کردن همه ی شرایط و امکانات، به عشق و علاقه و این چیزها هم نیاز داره.
نباید برا تبلیغات و نمایش دادن، یه مخلوق خداوند رو اسیر خودمون کنیم و هر وقت دوربین میاد بریم فیلم بازی کنیم و دوربین ک میره دیگه حتی به اینکه اون بینوا ها غذا گیرشون میاد یا نه هم کار نداشته باشیم.
بخدا همه ی این هارو یه لحظه که نگاه میکنی میفهمی که همشون افسرده و ناامید هستن و دارن زجر میکشن.
شاید یکی از دلایل این همه بدبختی و مشکلات لاینحلی که گرفتارش هستیم و هیچوقت هم درست نمیشه،
شاید یکی از هزاران دلیلش هم همین آه این حیوانات بی گناه باشه که شدن ملعبه ی دست ما
بخدا درست نیست
خدا میدونه اینو برا تیکه انداختن نمیگم و صادقانه و دلسوزانه ولی صریح دارم میگم:
بابا جان ما که به آدم ها اهمیت نمیدیم و جون و سلامتی و آرامش روانی مردم برامون ذرة المثقال اهمیتی نداره و اصلا بش فکر هم نمیکنیم، آخه چطور میشه که بخوایم نگران منقرض شدن یه گونه ی کمیاب جانوری باشیم که از بخت و اقبال بدش متعلق به سرزمین ماست.
خب معلومه که کسی که انسان ها و مردم سرزمینش براش هیچ اهمیتی ندارن ، خب به طریق اولیٰ حیوانات که دیگه اصلا محلی از اعراب ندارن که بخواد سلامتیشون و زنده یا مرده بودنشون برامون مهم باشه. مگر فقط همونجور که گفتم برا نمایش دادن و فیلم بازی کردن جلو مردم دنیا که بخوایم بگیم ببینید ماهم یکم شبیه شما هستیم. ببینید برا حیوانات هم اهمیت قائل هستیم و از این کارهای حفظ گونه ی جانوری در حال انقراض و از این ژیگول بازی ها هم انجام میدیم.
انشاءالله خدا آخر عاقبت هممون رو بخیر کنه.
چند وقته خیلی نگرانم
یه وقت فرصتمون تمام نشه و خداوند ما رو با اعمالمون روبرو کنه
اگر فرصتمون تمام بشه (که دیگه در حال رسیدن به پایان هست) ، دست انتقام الهی برای حفظ طبیعت و به تعادل رسوندن نیروها و انرژی های خیر و شر ، کل این سرزمین و بلکه کشور های همسایمون رو کامل میشوره و تسویه میکنه که آماده بشه برای چند ده یا چند صد سال بعد که دوباره بتونه میزبان ارواح جدیدی باشه تا نعمت حیات رو بتونن در این منطقه ی جغرافیایی تجربه کنن و مورد سنجش قرار بگیرن...
امیدوارم آفریدگار هستی بمون رحم کنه و کمکمون کنه از این وضعیت مأیوس کننده خارج بشیم و بتونیم تغییر کنیم و متحول بشیم و کمی به غیر از خودمون هم توجه کنیم و برای هر موجود زنده ای که مخلوق خداوند هست و برای خالق بی همتا بسیار عزیز و مهم هست، ما هم اهمیت قائل بشیم
انشاءالله.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
0
خب معلومه که متخصصین ایرانی فقط در ایران پزشکی حیوانات گرفتن دوره‌های خارج رو ندیدن امکانات اونا رو نداریم بعد میایم شیرو پلنگ ها رو تو قفس میکنیم و مرغ خروس میدیمشون غافل از یک تحرک
و در آخر دقدقه یک ملت شده هرس نان شب چون سیاست خرابی داریم
۰۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
0
هنوزم حالش خوب نیست ما اوایل خرداد ۱۴۰۲ رفتیم اونجا این پلنگ بیچاره حالش خوب نبود و دیدم زردآب بالا آورد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->