مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟
سرخط خبرها

کشتی‌گیران خراسان در راه مسابقات کشوری

  • کد خبر: ۱۴۰۹۱۴
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کشتی‌گیران خراسان در راه مسابقات کشوری
تیم کشتی فرنگی استان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور عازم تهران شد.

شهرآرانیوز؛  زنگ هیجان کشتی دوباره از فردا به صدا در‌می‌آید و بعد از یکی‌دوجین نبرد دیدنی در عرصه ملی، حالا باز کشتی‌گیران آزاد و فرنگی قرار است به نوبت در عرصه رقابت‌های قهرمانی کشور به روی تشک بروند. رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور از فردا در سالن ۷‌تیر تهران آغاز می‌شود و استان خراسان‌رضوی هم با یک تیم تمام‌و‌کمال پا به میدان مسابقات خواهد گذاشت.

نماینده استان خراسان‌رضوی که در دو دوره گذشته مسابقات پیشرفت محسوسی داشته، حالا امیدوار است در این دوره از رقابت‌ها و با تکیه بر تلفیق نیروی جوانی و تجربه به رتبه‌ای بهتر برسد و چه‌بسا بتواند در کشور بزرگی کند؛ تیمی که بیشتر کشتی‌گیرانش جوان هستند، اما چند فرنگی‌کار باتجربه را نیز در ترکیب دارد که می‌توانند آن‌ها را در جدول نهایی بالا بیاورند.

ترکیب یک تیم پُرامید

تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی با ۱۰ فرنگی‌کار عازم رقابت‌های قهرمانی کشور شده است؛ ۱۰ کشتی‌گیری که در ۱۰ وزن قرار است به روی تشک بروند. در وزن ۵۵‌کیلوگرم امیررضا برزنونی، در ۶۰‌کیلوگرم ابوالفضل احمدی، در ۶۳‌کیلوگرم امیرمحمد یارمحمدزهی، در ۶۷‌کیلوگرم، ولی سعادت‌خواه، در ۷۲‌کیلوگرم مهدی شورئی، در ۷۷‌کیلوگرم علی رحیمی، در ۸۲‌کیلوگرم علی ایمانی، در ۸۷ کیلوگرم امیررضا عشقی، در ۹۷‌کیلوگرم وحید دادخواه و بالاخره در ۱۳۰‌کیلوگرم سجاد موسوی برای تیم مشهد به روی تشک خواهند رفت.

از مشهور‌ها تا جوانان

تیم مشهد ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است؛ تیمی که فرنگی‌کارانش در اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷‌کیلوگرم رده سنی جوانان هستند و به‌دنبال میدان‌دیدن برای آینده درخشان هستند. در عوض این تیم در اوزان ۶۳، ۹۷ و ۱۳۰‌کیلوگرم نفرات باتجربه‌ای، چون امیرمحمد یارمحمدزهی، وحید دادخواه و سجاد موسوی را در ترکیب دارد. نفراتی که تجربه بازی در رقابت‌های قهرمانی کشور و حتی کسب مدال را داشتند و می‌توانند در این دوره از رقابت‌ها به تیم مشهد کمک کنند. سرمربیگری این تیم را علیرضا اطاقی برعهده دارد و مسلم نادری‌خادم و محمد دل‌پیشه هم کمک‌های او در این مسیر هستند و به‌عنوان مربی همراه تیم به تهران می‌روند.

فرنگی استان، متکی به شهرستان‌ها

نکته ویژه تیم اعزامی این دوره از رقابت‌ها حضور هفت فرنگی‌کار از شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی در ترکیب تیم است؛ نفراتی که از دل استعدادیابی کشتی فرنگی در شهرستان‌های استان بیرون آمدند. سه کشتی‌گیر فریمانی، دو کشتی‌گیر سرخسی، یک فرنگی‌کار نیشابوری و یک فرنگی‌کار از فیروزه در این تیم هستند و سه نفر دیگر، ورزشکاران مشهدی هستند.

امیدواری به آینده از دل گذشته بد!

رئیس هیئت کشتی خراسان‌رضوی معتقد است در گذشته هیئت کشتی استان نتوانسته است در بخش فرنگی خوب عمل کند. اسماعیل حسن‌زاده در گفتگو با شهرآرا درباره تیم اعزامی به تهران گفت: به این تیم امید بسیار داریم. تیمی که ترکیبی از کشتی‌گیران جوان و با‌تجربه است و می‌تواند آینده‌دار باشد. وی افزود: متأسفانه ما در رده بزرگ‌سالان در کشتی فرنگی خیلی عقب هستیم و در سال‌های اخیر هم روی این مسئله کار نشده و سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته است. حسن‌زاده اذعان کرد: با‌وجود‌این در شش‌هفت ماه اخیر این نفرات تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتند و امیدواریم در این مسابقات بدرخشند.

خیز خراسان برای حضور در جمع ۶ تیم برتر

سرمربی تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی درباره اهداف حضور تیمش در این دوره از رقابت‌ها گفت: کشتی فرنگی خراسان چند‌سالی است اُفت کرده، اما ما به‌دنبال این هستیم تا نتایجمان در دو دوره گذشته را بهبود ببخشیم. علیرضا اطاقی افزود: دو دوره پیش تیم مشهد در این رقابت‌ها عنوان هفدهم را به دست آورده و سال گذشته هم با عنوان نهمی به کارش پایان داده است. وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم امسال دست‌کم جزو شش تیم برتر مسابقات باشیم. سرمربی تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: تیم امسال ما ۵۰‌درصد جوانان و ۵۰‌درصد باتجربه‌ها هستند، با‌وجود‌این، من فکر می‌کنم تیم امسال از تیم سال قبل بهتر است؛ البته نباید این مسئله را هم فراموش کرد که جوانی تیم ممکن است به ضرر ما تمام شود.

آیا در چرخه انتخابی، شگفتی خلق می‌شود؟

کشتی فرنگی خراسان سال‌های سال است که در سطح اول تیم ملی بزرگ‌سالان صاحب نماینده نیست و حتی هیچ فرنگی‌کاری هم تا یک‌فرسخی دوبنده تیم ملی پیش نرفته است. با‌وجود‌این رقابت‌های قهرمانی کشور امسال، چرخه انتخابی اول تیم ملی کشتی فرنگی به حساب می‌آید و همین مسئله می‌تواند انگیزه و امید ویژه‌ای به کشتی‌گیران بدهد؛ به‌ویژه کشتی‌گیران خراسانی که می‌توانند بعد از سال‌ها خلق شگفتی کنند و با قهرمانی در این مسابقات دست‌کم در چرخه اول انتخابی تیم ملی فرنگی موفق باشند تا در آینده با تلاش بیشتر به دوبنده تیم ملی برسند.

امیرمحمد یارمحمدزهی، سجاد موسوی و وحید دادخواه نفراتی هستند که دست‌کم روی کاغذ بخت کسب مدال را دارند و باید خودشان را به کادر فنی تیم ملی نشان دهند. با‌وجود‌این، این مسابقات تمام چرخه انتخابی نیست و در ادامه دو مرحله دیگر برای کسب دوبنده تیم ملی وجود دارد که فرنگی‌کاران باید وارد آن شوند و از آن سربلند بیرون بیایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->