جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم
سرخط خبرها

افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور

  • کد خبر: ۱۴۰۳۷۶
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
افزایش ۹ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری در کشور
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور از افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی معابر شهری کشور در امسال خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد‌باقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز، با بیان اینکه پلیس نقش مدیر ترافیک و مدیر ایمنی ترافیک و حمل‌ونقل را در کشور بر‌عهده دارد و نقشی تعیین‌کننده در توسعه انضباط ترافیکی و استفاده از زیر‌ساخت‌های ترافیکی با شرایط بهینه را برعهده دارد، اظهار کرد: موضوعی که اهمیت دارد، ایمنی ترافیکی است که مهم‌ترین شاخص آن تصادفات رانندگی است.

وی ادامه داد: تصادفات رانندگی خوشبختانه در ده سال گذشته در حوزه‌های شهری کشور کم شده است. ۱۶۰۰ نفر کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری از سال۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تجربه کرده‌ایم.

سلیمی خاطرنشان کرد: مردم همکاری خوبی داشتند و توسعه فرهنگ ترافیکی و ارتقای آن با اقدامات فرهنگی و آموزشی توسط رسانه‌های مختلف در دستورکار بوده است، اما این اعدادوارقام همچنان توجیه‌پذیر نیست و ما باید به حداقل تصادفات برسیم.

وی تصریح کرد: در هشت‌ماهه سال۱۴۰۱ شاهد افزایش ۹درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور بودیم. البته بیشتر این افزایش در سه‌چهار ماه ابتدایی امسال بود که تراکم و شوق به سفر‌ها ناشی از دو سال کاهش سفر‌ها به‌دلیل بیماری کرونا داشتیم. با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، از مرداد ماه امسال روند کاهشی اتفاق افتاد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور انتظامی کشور تراکم ترافیک را یک نکته مهم دانست و ادامه داد: ترافیک ذاتا بد نیست، اما آنچه آزاردهنده است، طول صف، تأخیر در سفر و تراکم ترافیک است.

به گفته وی، در ده سال گذشته خودرو‌ها دوبرابر و موتورسیکلت‌ها چهاربرابر شده است. حجم سفر‌ها از ۴.۱میلیارد سفر در سال۹۰ به ۶.۴میلیارد سفر در سال۱۴۰۰ رسیده است که در معابر شهری و برون‌شهری می‌تواند تراکم ترافیک، آلودگی هوا و ایمنی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سردار سلیمی خاطرنشان کرد: باید تغییر رویکرد از حمل‌ونقل خودرومحور به انسان‌محور و به‌سمت توسعه حمل‌ونقل همگانی و انبوه‌بر و مد‌های حمل‌ونقلی موجه مانند سامانه اتوبوس و مترو و توسعه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برسد تا معضلات ترافیکی ما به حداقل برسد.

وی ادامه داد: ما در فصل بهار امسال تراکم رشد سفر‌ها را تجربه کردیم و در بعضی مسیرها که به شهر‌های زیارتی مانند مشهد می‌رسید، در بعضی روزها رشد دوبرابری ترافیک را داشتیم.

سردار سلیمی ادامه داد: در سال۱۳۹۰ حدود ۵۷۹۰ نفر کشته در شهر‌های کشور داشتیم که در سال۱۴۰۰ به ۴۱۰۰ نفر رسید. در شهر‌های کشور و همچنین شهر مشهد دو گروه آسیب‌پذیر یعنی عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران سهم ۷۰درصدی را در جانباختگان حوادث رانندگی دارند.

وی افزود: همچنین در موتورسیکلت‌سواران گروه سنی زیر ۴۰سال رتبه اول را دارند و ۹۸درصد جانباختگان آقایان هستند و در عابران، دو گروه سنی زیر ده سال و بیش از ۵۰سال سهم بیشتری را در جانباختگان حوادث شهری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->