تولیت آستان قدس رضوی: حضور هیئت‌های خارجی در یادبود شهدای دولت، جایگاه رفیع نظام را نشان داد از سرتیپ‌دوم سیدطاهر مصطفوی، خلبان پرواز رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ دعای تبدیل مصیبت به جایگزین بهتر جایگاه مردم‌داری در باورهای اسلامی تابوت شهید و صندوق عهد برادری ایرانیان از سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ درباره پاداش صبر بر سختی‌ها و مصائب | حکم خدا را امضا کنید پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به سید حسن نصرالله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سفرم به حج دستور شهید رئیسی بود + فیلم مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور جمعی از طلاب جهان اسلام در مشهد برگزار شد لباس شهادت قواره همه نیست رحمتی که مالک دل‌ها بود | درباره زندگی و زمانه شهید مالک رحمتی روایت دفن نایب‌التولیه‌ها در حرم مطهر رضوی مروری بر فعالیت‌های قرآنی شهید رئیسی | در رثای رئیس‌جمهور قرآنی حبیبِ امام رضا علیه السلام دلیل محبوبیت شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز چه بود؟ او مردمی نبود، خود مردم بود سلام ایران بر ابراهیم | پنج روایت از سوگواری مردم در فراق شهید جمهور مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مزار رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در کدام صحن حرم امام رضا(ع) قرار دارد؟
سرخط خبرها

آقا قربانت شوم!

  • کد خبر: ۱۳۹۹۹۵
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
آقا قربانت شوم!
یک‌بار رفته بودیم روز پزشک را به «دکتر احمدشاه فرهت»، پزشک حاذق افغانستانی که تخصص کودکان دارد و در مشهد شهرت زیادی به‌دست آورده است، تبریک بگوییم که دکتر روایت جالبی از اولین زیارت خود در حرم آقا امام‌رضا (ع) تعریف کرد.

یک‌بار رفته بودیم روز پزشک را به «دکتر احمدشاه فرهت»، پزشک حاذق افغانستانی که تخصص کودکان دارد و در مشهد شهرت زیادی به‌دست آورده است، تبریک بگوییم که دکتر روایت جالبی از اولین زیارت خود در حرم آقا امام‌رضا (ع) تعریف کرد. او می‌گفت اوایل دهه ۶۰ که برای اولین‌بار از قندهار به مشهد آمده بوده، ماشین‌هایی که از هرات او را به مشهد رسانده بودند، دکتر را در ترمینال پیاده کرده‌اند. بعد سوار یک تاکسی می‌شود و از راننده می‌خواهد تا او را به حرم برساند. راننده، آقای دکتر را در فلکه آب (میدان بیت‌المقدس) پیاده می‌کند و می‌رود.

دکتر فرهت تعریف می‌کرد که من هنوز حرم را ندیده بودم. وسط فلکه آب از بنده‌خدایی پرسیدم: ببخشید حرم کجاست؟ وی می‌گوید پشت‌سرت است و این می‌شود اولین دیدار او با حرم. من به‌واسطه اینکه در طول این سال‌ها میهمان‌های زیادی از افغانستان داشته‌ایم که برای زیارت به مشهد می‌آمدند، آدم‌های زیادی را دیده‌ام که زیارت اولشان چه حال خوبی داشته است. با آن‌ها حرم رفته‌ام و ساعت‌ها منتظر مانده‌ام تا زیارت کنند.

بعضی‌هایشان سواد نداشتند و برایشان امین ا... خوانده‌ام. یک‌بار پسرعموی پدرم را که از غزنی برای زیارت به مشهد آمده بود، بردم حرم را زیارت کند. اولین بارش بود. در راه رسیدن به حرم، قصه‌هایی از آرزوی پدر و مادرش برای سفر به مشهد تعریف کرد؛ از اینکه آن روز‌ها امکانات کم بوده و فقر زیاد و خیلی‌ها آرزوی زیارت حرم امام‌رضا (ع) را با خود از دنیا بردند. وقتی به حرم رسیدیم، دست‌به‌سینه رو به گنبد ایستاد تا به آقا سلام بدهد؛ مثل ابر بهار اشک می‌ریخت و مدام می‌گفت: «آقا! قربانت شوم.» چند سال پیش این بنده‌خدا از دنیا رفت و تصویر حال‌وهوایش از نخستین زیارتش، هنوز از ذهنم پاک نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->