بیگانگی طالبان با دیپلماسی | پافشاری کابل بر پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد نخبگان افغانستانی از جایگاه امام خمینی (ره) در جهان اسلام گفتند تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است
سرخط خبرها

اختصاص ۲ شعبه بانکی در مشهد به فعالیت ارزی افغانستانی‌ها

  • کد خبر: ۱۳۹۵۴۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
اختصاص ۲ شعبه بانکی در مشهد به فعالیت ارزی افغانستانی‌ها
۲ شعبه بانکی در مشهد به فعالیت ارزی افغانستانی ها اختصاص یافت

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲ شعبه بانک ملی مشهد برای فعالیت ارزی اتباع افغانستانی مقیم این کلانشهر اختصاص یافته است.

علی قاسمی افزود: یک شعبه بانک ملی در محله طلاب و دیگری در مرکز شهر مشهد خدمات ریالی و ارزی ویژه اتباع افغانستانی ارائه می دهد و کارکنان این دو شعبه در این خصوص آموزشهای لازم را فراگرفته اند.

وی گفت: راه اندازی خدمات ارزی مخصوص در این شعب با هدف تسهیل فعالیت تجار افغانستانی در مشهد و یکسان سازی رویه های بانکی برای ارائه خدمات به اتباع افغانستان صورت گرفته است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته در حال حاضر همه اتباع افغانستانی می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت نسبت به اخذ کد ۱۲ رقمی یکتا برای فعالیتهای بانکی خود اقدام کنند.

قاسمی خاطر نشان کرد: با یکسان کردن رویه های اداری و بانکی، هم اکنون انجام فعالیت های اقتصادی توسط اتباع افغانستان با ارائه کد یکتا است که در بانکها به کد فراگیر شناخه می‌شود، صورت می گیرد.

وی گفت: اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی از جمله صرافان افغانستانی مقیم مشهد اقدام به افتتاح حساب ارزی و ریالی در ۲ شعبه بانکی یاد شده کرده اند.

به گزارش ایرنا، هزار و ۶۰۰ شرکت متعلق به اتباع افغانستانی در مشهد برای فعالیت اقتصادی مجوز رسمی فعالیت دارند.

انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی میزان دارایی تجار و شرکتهای افغانستانی فعال در استان را حدود یک میلیارد دلار اعلام کرده است.

برای اطلاع از فعالیت های اقتصادی افغانستانی های مقیم مشهد اینجا کلیک کنید.

براساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی هم اینک ۳۰ هزار مجوز شغلی با عنوان " کارت کار" برای دارندگان کارتهای آمایش در استان توزیع شده که بیش از ۹۵ درصد آنها مربوط به مشهد است.

تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی در بهار امسال، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغان دارای مدرک قانونی و ثبت نام شده در طرح جدید سرشماری اتباع به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۸ درصد این گروه در کلانشهر چهار میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->