عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه
سرخط خبرها

به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟

  • کد خبر: ۱۳۹۴۲۰
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟
در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا با آگاه شدن و دانستن اطلاعات مورد نیاز در مورد پروسه طلاق، این دوران را به شکلی بهتر سپری کنید.

گزارش آگهی

اولین سوالی که برای اکثر زوج‌ها در این دوران به وجود می‌آید این است که به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟ هنگام مواجه شدن با این سوالات حقوقی طلاق نباید بدون ذهنیت و اطلاع باشید تا در نهایت شوکه نشوید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مورد آن آگاه شوید، و خودتان را برای مواجه شدن با آن آماده کنید، حق‌هایی است که زن در هنگام طلاق می‌تواند از مرد طلب کند. حتی اگر قصد دارید به وسیله‌ی طلاق توافقی با یک‌دیگر از هم جدا شوید و مهریه را هم بخشیده باشید، باز الزامی است که از تمام حقوق خودتان مطلع شوید. چراکه اگر هنگام طلاق یا بعد از توافق مسالمت‌آمیزتان برای جدا شدن از حقوق خود مطلع شوید ممکن است نظرتان عوض شود و درگیری‌های جدیدی برای شما و همسرتان پیش بیاید.

با ما در ادامه همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟

شرایط گرفتن مهریه برای زن چیست؟

در شرایط عادی مهریه‌ای که میان زن و مرد توافق شده است، حق طبیعی زن است و زن می‌تواند با مراجعه به دفتر رسمی‌ای که ازدواج‌شان را در آن ثبت کرده‌اند درخواست مهریه‌اش را بدهد.

اما در شرایطی خاصی مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مرد می‌تواند از پرداخت مهریه به زن سر باز بزند، ادعای راضی نبودن مرد از میزان مبلغ مهریه است. این فقط و فقط مرد و زن هستند که می‌بایست بر سر مهریه‌ی معلوم شده‌ی خودشان توافق کنند و اگر مبلغ مهریه به دست خانواده تعیین گشته باشد و مرد با آن موافق نبوده باشد، می‌تواند از پرداخت مهریه سر باز بزند.

همچنین اگر زن قبلا مهریه خود را بخشیده باشد نمی‌تواند آن را دریافت کند. اما شرایط پیچیده‌تری نیز حین دریافت مهریه وجود دارد. اگر زن مدت زیادی باشد که با مرد رابطه نداشته باشد یا به او خیانت کرده باشد یا هر نوع رفتاری از سمت زن که شئون ازدواج را نقض کرده باشد، زن حق گرفتن مهریه را از دست می‌دهد.

به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟

حقوق زن بعد از طلاق

اما در نهایت پاسخ این سوال که به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد، دقیقا چیست؟ چه حقوقی به زن تعلق می‌گیرد تا بتواند در شرایطی امن و با آرامش خاطر از همسر خود جدا شود به زندگی معمولی‌اش ادامه دهد؟ در ادامه حقوق زن بعد از طلاق را به شما معرفی میکنیم.

نفقه

نفقه عبارت است از فراهم کردن تمام نیازهایی که شوهر باید برای تأمین یک زندگی عادی برای زن فراهم کند.

حضانت فرزند

حق حضانت و سرپرستی از فرزندان تا سن ۷ سالگی کی دیگر از حقوقی است که باید برای آگاهی از جواب سوال به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟ از آن مطلع گردید.

اجرت المثل

اجرت المثل حق و حقوقی است که زن می‌تواند در ازای خدماتی که خارج از شئون ازدواج برای مرد انجام داده است دریافت کند. این حق و حقوق توسط کارشناشان تعیین می‌گردد و میزان مشخصی ندارد.

جهیزیه

جهیزیه نیز علاوه بر مهریه یکی از حق‌های زن است و اگر در جواب به سوال به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟ مدام به جهیزیه می‌اندیشیدید باید بگوییم که بله، درست فکر می‌کردید دریافت جهیزیه یکی از آن حق‌های زن در طلاق است.

به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟

تقسیم اموال بعد از طلاق

همان‌طور که با یک‌دیگر بررسی کردیم و فهمیدیم که به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟ فهمیدیم که شرایط گرفتن مهریه بسیار سخت و پیچیده است. یکی از این پیچیدگی‌های دیگر تقسیم اموال بعد از طلاق است. توصیه می‌کنیم برای اطلاع کامل از این موضوع با مشاوران حقوقی و وکلای سایت دادسو تماس بگیرید.

وکیل طلاق با دادسو

افراد و خانواده‌های زیادی به خاطر ندانستن تمام شرایط و پیچیدگی‌های طلاق گرفتن به دردسر می‌افتند. همسرانی را تصور کنید که به خاطر جدا شدن از یک‌دیگر سال‌ها پیش توافق کرده‌اند، اما به دلیل ندانستن مراحل و شرایط دقیق آن به مشکلات حقوقی بسیاری برخورده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند از یکدیگر جدا شوند و توافق‌شان کاملا از بین رفته است.

می‌توان بخش زیادی از این مشکلات را به آسانی حل کرد. سایت دادسو، تشکیل شده از بهترین حقوق‌دان‌ها و وکلای ایران در حوزه‌ی طلاق و ازدواج و مسائل خانواد‌گی است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید از خدمات سایت دادسو استفاده کنید و مراحل طلاق خود را بدون کم‌ترین هزینه روانی و مالی از سر بگذرانید. به شکلی مسالمت‌آمیز و آگاهانه در کم‌ترین زمان از یک‌دیگر جدا شوید و این پروسه را از سر بگذرانید.

مشاوران حقوقی و وکلای دادسو به صورت آنلاین و تلفنی، می‌توانند بسیاری از این مسائل را به شما اطلاع دهند و علاوه بر آماده شدن شما برای مواجهه با شرایط پیش آمده، آرامشی نسبی نیز برای شما فراهم کنند.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه تمام حقوقی که به غیر از مهریه به زن تعلق می‌گیرد شدیم. علاوه بر این محتوا نیز شما می‌توانید برای اطلاع از جواب این سوال که به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق می‌گیرد؟ با مشاوران دادسو تماس بگیرید یا از محتواهای آموزشی در مورد مسائل حقوقی که در این سایت به آدرس dadsoo.com وجود دارد استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->