گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

حاشیه شهر مشهد نیازمند نهضت تعریض معابر

  • کد خبر: ۱۳۱۵۷۹
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
حاشیه شهر مشهد نیازمند نهضت تعریض معابر
۱۱۰ میلیارد تومان بودجه در قالب ۵۸ پروژه برای تحول در منطقه ۵ شهرداری مشهد تخصیص یافته است.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ نشست عمومی کمیسیون حاشیه شهر سه شنبه شب با حضور رئیس شورای شهر و شماری دیگر از اعضای این کمیسیون، شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات، به میزبانی مسجد قمر بنی هاشم (ع) محله گلشهربرگزار شد.

رویکرد شورای ششم، توجه ویژه به حاشیه شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه رویکرد شورای ششم، توجه ویژه به حاشیه شهر است، گفت: هر هشت پهنه و محلات هدف بازآفرینی موردتوجه ویژه شورا هستند. نشانه آن، اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات اهالی هر منطقه است که علاوه بر بودجه معمول هر منطقه تخصیص یافته است. حسن موحدیان گفت: حل مشکل حمل ونقل عمومی در حاشیه شهر در دستور کار ویژه شورای ششم قرار دارد و بر همین اساس، اعتبارات لازم را برای خرید اتوبوس و میدل باس در دستورکار داریم. شهرداری نه تنها به طور کامل در این حوزه به میدان آمده، بلکه به دنبال آن است که هزینه حمل ونقل در پهنه‌های حاشیه شهر هم رایگان شود.

تعریض معابر و تسطیح پیاده‎رو‌ها

رئیس کمیسیون سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست با بیان برخی چالش‌های حاشیه شهر مشهد گفت: در شورای چهارم و پنجم، نهضتی ایجاد شد که در سایه آن، دیگر امروز معبر خاکی و غیرآسفالت در منطقه ۵ وجود ندارد. بااین حال نیاز است که در مرحله بعدی به سراغ تعریض معابر و تسطیح پیاده رو‌ها برویم.
غلامحسین صاحبی افزود: شهرداری در سال گذشته، اهتمامی برای تملک‌ها در حاشیه شهر نداشته است و باید به زودی این نقص اصلاح شود؛ بر همین اساس، به دنبال این هستیم که در پهنه‌های حاشیه شهر، تعریض محور‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک محور جدید در بولوار شفیعی هستیم که این بولوار را به بولوار میامی متصل کند، ادامه داد: سازمان ترافیک هم با مشارکت پلیس راهور به زودی وارد عمل خواهد شد و با یک طرفه کردن برخی خیابان ها، گره ترافیکی منطقه به زودی گشوده خواهد شد.
صاحبی به جلسه کمیسیون حاشیه شهر با مدیرکل آموزش وپرورش استان برای رفع مشکلات آموزشی اشاره کرد و افزود: درحال تعریف یک بسته پیشنهادی هستیم. متأسفانه در این زمینه سیاست آموزش وپرورش تاکنون مبتنی بر توسعه مدارس غیردولتی بوده است.

مدیریت مسئله محور، گره گشای مردم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد هم در ادامه این نشست، درباره گلایه برخی شهروندان منطقه ۵ از تغییرات متوالی در شهرداری منطقه گفت: حقیقت این است که مدیر باید مدیر باشد و شورای اسلامی شهر با هیچ مدیری تعارف ندارد؛ بنابر این شهرداران به عنوان کلیددار مشکلات مردم، زمانی که نتوانند کارآمد عمل کنند، حتی یک روز هم در مسئولیت خود باقی نخواهند ماند.

حجت الاسلام منصوریان با اشاره به رویکرد مدیریتی مسئله محور در شورا ادامه داد: این موضوع در تعریف پروژه‌های زودبازده عملیاتی شد که گره و مسئله مشخصی از مردم را حل می‌کردند. این روال در آینده هم وجود خواهد داشت؛ برای مثال اگر احداث فرهنگ سرا مطالبه می‌شود، باید دقیقا معین باشد که احداث این فرهنگ سرا قرار است برای حل چه مشکلی باشد.

یک سوم بودجه شهری برای حاشیه شهر

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری نیز در ادامه این نشست بیان کرد: منطقه ۵ با تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه در قالب ۵۸ پروژه که همگی مبتنی بر نیاز مردم و توسط معتمدان محلی تعیین شده اند، جزو سه پهنه نخست حاشیه شهر است که به آن اعتبارات کلان اختصاص می‌یابد.

علیرضا رضازاده همدانی افزود: امسال بیش از یک سوم بودجه شهر به توسعه زیرساخت‌های حاشیه اختصاص یافته است که در حوزه خرد و کلان، در هیچ دوره‌ای این اقدام سابقه نداشته است؛ خوشبختانه تا پایان آبان، بیش از ۸۵ درصد این طرح‌ها افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی هم تعامل دقیقی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و بر مبنای آن، ۱۷ نفر از مجموعه‌های کارآفرین که در حوزه پوشاک، گلخانه و کالا‌های تزیینی فعالیت داشتند، از تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان استفاده کردند. رضازاده همدانی تصریح کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای مساجد منطقه ۵ هزینه شده است و سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری آمادگی دارد مراکز رویش را به طور ویژه در محله گلشهر هم برپا کند.

شیب خدمت به سمت حاشیه شهر متمایل شده است

شهردار منطقه ۵ نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه شیب خدمت در عمل به سمت حاشیه شهر متمایل شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون در منطقه ۵ بیش از ۲۸ مناقصه برگزار شده است و این موضوع از توجه مدیریت شهری به حاشیه شهر و منطقه ۵ به طور خاص نشان دارد. مجید وحدتی پور افزود: روشنایی معابر، بازگشایی خیابان شفیعی و زیرگذر کمربندی، از جمله پروژه‌های در دستور کار است.

بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جاده سرخس در دست احداث است

ایوب توکلیان، قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم گفت: در مشهد حدود ۳ هزار تخت بیمارستانی کم داریم که با یک حساب وکتاب ساده، معادل ۱۰ بیمارستان هاشمی‎نژاد است. ساخت بیمارستان، فرایندی بسیار پرهزینه است، اما به برکت هماهنگی‌هایی که با آستان قدس رضوی صورت گرفته است، به زودی یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در ابتدای جاده سرخس احداث می‌شود و برای آن هم در حال پیگیری تأمین بودجه هزار و ۵۰۰ میلیاردی هستیم و امیدواریم به لطف خدا، تا پایان دولت سیزدهم، این بیمارستان احداث شود.

مشکلات متعدد منطقه آموزشی تبادکان

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز گفت: در حاشیه شهر، بزرگ‌ترین معضل، نبود زمین است و در این شرایط که در حوزه آموزش وپرورش محلات حاشیه شهر، نیازمند مشارکت همه سازمان‌ها هستیم، باید ستاد سازمان دهی حاشیه شهر کارگروه ویژه‌ای تشکیل دهد و با تخصیص زمین، خیران مدرسه ساز را به میدان بیاورد تا هرچه زودتر کلاس‌ها از حالت ۵۰ نفره و سه شیفته خارج شود. محمدحسین عبداللهی افزود: از ۱۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی که در سال گذشته وارد مشهد شده اند، حدود ۶ هزار دانش آموز فقط در منطقه تبادکان به کلاس آمده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->