پسر جو بایدن مجرم شناخته شد درگیری رئیس دفتر نتانیاهو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رئالیتی شو «سرگیجه» به شبکه نمایش خانگی رسید + زمان پخش ماکرون: استعفا نخواهم داد انفجار یک خودرو در عسقلان| دو صهیونیست به هلاکت رسیدند (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) جلیلی: امروز در آستانه یک تصمیم سرنوشت ساز هستیم | با مشکلات، اقشار و اصناف مختلف آشنا هستم حمله موشکی حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) عملیات‌های مقاومت فلسطین در دویست و چهل و نهمین روز جنگ غزه (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) رئیس قوه قضاییه وارد قطر شد قاضی‌زاده هاشمی: فوریت را در اقتصاد و اولویت را در خانواده می‌دانم + فیلم شعار انتخاباتی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پورمحمدی: دستگاه‌های نظارتی حق دخالت در امور تخصصی را ندارند شعار ستاد انتخاباتی سعید جلیلی اعلام شد دیدار باقری با وزیر خارجه عربستان سعودی تریبون آزاد دانشجویی «بازیگران تغییر، دانشجویان و انتخابات ملی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) باقری: دلارزدایی از تجارت جهانی، خواسته همه کشور‌های مستقل است معاون سیاسی استانداری خراسان‌رضوی: مردم به عملکرد کاندیدا‌ها رأی دهند سخنگوی قوه‌قضائیه: تتلو به حکم دادگاه اعتراض کرد | شناسایی اموالی از مالک کوروش کمپانی سخنگوی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

تناقض عجیب در اعلام تعداد نفرات حاضر در تجمع برلین

  • کد خبر: ۱۳۰۹۵۴
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
تناقض عجیب در اعلام تعداد نفرات حاضر در تجمع برلین
یک رسانه آمریکایی در مقاله‌ای به نقل از پلیس برلین نفرات شرکت کننده در اجتماع این شهر را ۳۷ هزار نفر اعلام کرد، در حالی‌که پیشتر اعدادی همچون ۸۰ هزار نفر و یا ۱۲۰ هزار نفر را برشمرده بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته پایتخت آلمان شاهد اجتماع جمعی از ایرانیان مقیم اروپا و آمریکای شمالی در حمایت از اغتشاشات بود که با تبلیغات گسترده یک هفته‌ای در رسانه‌های فارسی زبان این تظاهرات در برلین برگزار شد. در این اعتراضات از همه طیف‌های مخالف ایران از جمله منافقین، سلطنت طلبان تا همجنسبازان و تجزیه طلبان حضور داشتند.

علی‌رغم تبلیغات گسترده در رسانه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی و حتی آماده سازی وسایل ایاب و ذهاب و غذای رایگان انتظار می‌رفت جمع زیادی از ایرانیان در این اجتماع شرکت کنند، اما باز اپوزیسیون نتوانستند تعداد قابل توجهی آدم برای اعتراضات برلین مهیا کنند.


اما تعداد افراد شرکت‌کننده در تجمع روز گذشته باعث عددبازی رسانه‌های فارسی زبان شد؛ مثلا ایران اینترنشنال مدعی شد که حدود ۸۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کرده‌اند.  

BBC فارسی هم  به نقل از یکی از شرکت‌کنندگان برآورد وی را بیش از ۱۲۰ هزار نفر در تجمع روز گذشته برلین دانست. این عددسازی‌ها ادامه داشت تا اینکه امروز خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در مقاله‌ای که درباره این اعتراضات منتشر کرد،  آمار تقریبی این گردهمایی را به نقل از منابع خود در پلیس برلین ۳۷ هزار نفر اعلام کرد.

این جمعیت ۳۷ هزارنفری همه تجمع‌کنندگان را دربرمی‌گیرد که طبق تصاویر منتشر شده شامل اتباع سایر کشور‌ها از جمله افغانستان و کرد‌های سایر کشورهاست و جمعیت خالص ایرانی‌ها کمتر از این رقم است.  

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->