کارنامه محیط زیستی شهید سید ابراهیم رییسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم
سرخط خبرها

انتشار ۱۲ گزارش صنعتی فناوری نانو برای راهنمایی صنعتگران و دانشگاهیان

  • کد خبر: ۱۳۰۶۳۸
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
انتشار ۱۲ گزارش صنعتی فناوری نانو برای راهنمایی صنعتگران و دانشگاهیان
در سال جاری از سوی ستاد نانو، گزارش‌های تخصصی صنعتی در حوزه‌های مختلف صنعتی به منظور کاربرد فناوری‌نانو در شاخه‌های صنعتی منتشر شده است و این گزارش‌های تفصیلی می‌تواند برای فعالان صنعتی و همچنین کارآفرینان دانشگاهی بسیار مفید و راهگشا باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، "تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم"، شعار توسعه فناوری نانو در ستاد نانو بوده است و برای این منظور لازم است زنجیره تولید علم، تولید فناوری، تولید محصول و در نهایت تولید ثروت محقق شود. کسب سهم مناسب در بازار‌های جهانی جز برپایه فناوری‌های نوین مقدور نیست؛ لذا یکی از وظایف کارگروه ترویج، معرفی تجربه‌های موفق زنجیره تولید ثروت به گستره مخاطب فناوری نانو خواهد بود.
بر این اساس از سوی کارگروه ترویج ستاد نانو، هر ساله گزارش‌های صنعتی با هدف معرفی کاربرد فناوری‌نانو در بخشی از صنعت تهیه و منتشر می‌شود و در هر شماره، زمینه خاصی از صنعت مورد توجه قرار می‌گیرد.
افزایش آگاهی بخش خصوصی و صنعت برای به‌کارگیری قابلیت‌های فناوری نانو، ایجاد رغبت برای استفاده از فناوری نانو در صنعت، تقویت و ترویج پتانسیل‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری نانو و معرفی فرصت‌های موجود برای به‌کارگیری فناوری‌نانو در صنعت از جمله اهداف تولید این گزارش‌های صنعتی است.
به نقل از ستاد نانو، این گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی از نفت و گاز تا صنایع غذایی و برق تهیه و تدوین شده‌اند و مخاطب آن طیف وسیعی از علاقه‌مندان نظیر مدیران کارخانجات صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی، مدیران و کارشناسان واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها، اساتید دانشگاهی و محققان علاقه‌مند به موضوع کارآفرینی و حتی دانشجویانی است که مایلند از رسوخ فناوری‌نانو در بخش‌های مختلف صنعت مطلع شوند.
در سال جاری این گزارش‌ها با موضوعات ذیل منتشر شده است:
گزارش صنعتی کاربرد‌های فناوری نانو در مقره‌های برق
گزارش صنعتی کاربرد نانولایه‌نشانی PVD در تولید صنعتی نانوپوشش‌های تزئینی
گزارش صنعتی تاثیر فناوری نانو در بهبود عملکرد استراکچر‌های برقی
گزارش صنعتی کاربرد‌های فناوری نانو در مواد غذایی و چشم‌انداز صنعتی آن
گزارش صنعتی مروری بر کاربرد‌ها و فناوری‌های به‌روز دستگاه رامان
گزارش صنعتی افزایش ایمنی مواد به‌کار رفته در صنایع اسباب‌بازی با فناوری نانو
گزارش صنعتی بهبود خواص پلیمر‌های کاربردی در صنایع اسباب‌بازی با فناوری نانو
گزارش صنعتی تأثیر استفاده از فناوری نانو در عملکرد کاتالیست‌های پایه آلومینا و کاهش هزینه‌های ناشی از آن
گزارش صنعتی کاربرد‌های صنعتی نانوذرات در بهبود خواص روانکاری
گزارش صنعتی کاربرد نانوذرات فلزی در روانکار‌ها
تولید اسباب‌بازی‌های ضدباکتری با به‌کارگیری فناوری نانو
گزارش صنعتی کاربرد فناوری نانو در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوش‌ها.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->