هشدار آتش نشانی: ساختمان‌ها با نمای کامپوزیت ظرف سه دقیقه شعله‌ور می‌شوند نجات جوان مدفون شده زیر سنگریزه‌ها با تلاش ۱۵۰ دقیقه‌ای آتش نشانان مشهدی (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) تکمیلی| حریق انبار ضایعات با حضور آتش نشانان ۱۸ ایستگاه اطفا شد+ تصاویر این حادثه (۱۷ خرداد۱۴۰۳) قتل پسر جوان به دست پدر ۸۰ ساله| قاتل: پشیمانم اطفای حریق یک ساختمان در مشهد با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان چهار ایستگاه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده دو باجناق سنگدل درباره قتل زن بی دفاع انحراف اتوبوس در شرق سبزوار ۱۳ مصدوم بر جای گذاشت (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) جسد دختر ۱۷ ساله خرم آبادی پیدا شد هم اکنون؛ حریق انبارضایعات در جاده کنه بیست سوانح شهری مشهد در یک روز ۶۹ مصدوم بر جا گذاشت نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش دما در مناطق گرمسیری استان به بیش از ۴۰ درجه! کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ قلم فرآورده دارویی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آیا کودکان را می‌توان حجامت کرد؟ | عوارض حجامت خودسرانه کودکان راهنمای انتخاب مناسب‌ترین مدرسه برای فرزندان حذف گزینه الزام برای آزمون پایه نهم به دهم دانش آموزان سمپادی عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست و چگونه درمان می‌شود؟ شایع‌ترین عوامل ایجاد سنگ کیسه صفرا را بشناسید این میوه حکم داروخانه طبیعی را دارد! آرتروز، بیماری روماتیسمی غیرالتهابی که اغلب مفصل زانو و انگشتان دست را درگیر می‌کند
سرخط خبرها

موزه های خراسان رضوی فاقد امکانات لازم برای نابینایان است

  • کد خبر: ۱۲۹۶۶۲
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
موزه های خراسان رضوی فاقد امکانات لازم برای نابینایان است
مدیرکل موزه های خراسان رضوی از عدم تامین زیرساخت های لازم برای بازدیدکنندگان نابینا در موزه های این استان گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم رادمنش با اعلام این خبر افزود: در موزه‌های اصلی خراسان رضوی همچون موزه بزرگ خراسان، امکاناتی مانند رمپ و آسانسور مناسب سازی شده تعبیه شده است، اما به شکل تخصصی برای گردشگران و بازدیدکنندگان نابینا اقدام خاصی انجام نداده ایم.

وی با اشاره به قابلیت‌های تکنولوژی گوشی‌های هوشمند «NFC» که می‌تواند داده‌های موزه را برای نابینایان، شنیداری کند خاطرنشان ساخت: قطعا به عنوان پیشنهاد در جلسات معاونت میراث فرهنگی، استفاده از تکنولوژی‌های روز مطرح می‌گردد تا این جامعه نیز به مخاطبین موزه‌ها افزوده شوند.

رادمنش یادآور شد: در حال حاضر، راهنمایان گردشگری مستقر در موزه‌ها در صورتیکه بازدیدکننده نابینا داشته باشند، موظفند این افراد در بازدید همراهی کرده و محیط را برای ایشان توضیح دهند.

گفتنی است، براساس اعلام مدیرعامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان ایران، تنها ۵ درصد از موزه‌های کشور برای ارائه خدمات گردشگری به نابینایان مناسب سازی است که در حال حاضر موزه‌های خراسان فاقد استاندارد‌های لازم برای نابینایان می‌باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->