اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به میادین اصلی مشهد در پی بارش شدید باران (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش شدید باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی: آمادگی صددرصدی داریم | بارش ۲۵ میلی‌متری در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌آهن مشهد: تاخیر حرکت قطار‌ها در مشهد صفر است | مسافران زودتر به سمت راه‌آهن حرکت کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام خیابان‌ها و زیرگذر‌های های مشهد مسدود هستند؟ (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال جاری شدن سیل از بالادست به سمت مشهد وجود دارد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه پرواز‌های فرودگاه مشهد طبق برنامه انجام خواهد شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد همزمان با بارش تگرگ و رگبار باران هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها خیابان‌ها را تخلیه کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ممنوعیت تردد در بزرگراه امام علی (ع) و تمامی پل‌های زیرگذر مشهد (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) رصد لحظه به لحظه وضعیت بارندگی مشهد در مرکز کنترل ترافیک مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس و فیلم فعالیت ۲۵۰ هزار نفر ساعت نیروی انسانی در سطح شهر پس از سیلاب مشهد تسهیلات ویژه پرداخت بدهی‌های ساختمانی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت پذیرش ۶۰ کارتن خواب در خانه سبز شهرداری مشهد طی ۴۸ ساعت گذشته (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان‌رضوی: دستگاه‌های بحران‌مدار استان آمادگی خود را حفظ کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده باش ۸۵ گروه عملیاتی شرکت توزیع برق در پی هشدار هواشناسی مشهد آمادگی کامل ظرفیت‌های امدادی و هوایی هلال‌احمر خراسان‌رضوی برای مقابله با بحران سیل احتمالی هشدار سازمان آتش‌نشانی در خصوص احتمال قریب‌الوقوع سیل در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت پرده سیل مرگ‌بار مشهد چه بود؟ سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها امروز، شنبه در منزل بمانند و از هرگونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند
سرخط خبرها

آیین بازگشایی بلوار بصیرت با حضور مدیران شهری و مردم مشهد برگزار شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۲۴۶۹۴
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
آیین بازگشایی بلوار بصیرت با حضور مدیران شهری و مردم مشهد برگزار شد+ فیلم
آیین بازگشایی بلوار بصیرت، عصر امروز با حضور شهردار مشهد، استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

محمدپور | شهرآرانیوز؛ آیین بازگشایی بلوار بصیرت، عصر امروز با حضور عبدالله ارجائی شهردار مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، جمعی از مدیران و اعضای شورای شهر و نیز فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه ۶ برگزار شد.

بلوار بصیرت، فاز نخست بازوی چهارم مواصلاتی شرق مشهد

محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر با جمعیت ۱۵۰هزار نفر در موضوعات عمرانی، بهداشتی، امنیتی، فرهنگی و ورزشی مطالبات به حقی دارند که در این دوره در دستور کار قرار گرفته است.

کاظم یزدان مهر، شهردار منطقه ۶ مشهد در این مراسم با بیان اینکه بخش اصلی مشکلات دو محله شهید رجایی و باهنر با جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر، به خاطر مشکلات زیرساختی در حوزه خیابان و دسترسی به شاهراه‌های اصلی تردد خودرو در مشهد است، اظهار کرد: اهالی شریف این مناطق مطالبات به حقی در موضوعات بهداشتی، امنیتی، فرهنگی و عمرانی دارند که با افزایش ۹۰ میلیاردی اعتبار منطقه، هم اکنون مدیریت شهری می‌تواند تا ۲۵۰ میلیارد تومان در این دو محله شرقی مشهد سرمایه گذاری کند و امیدواریم تا در قالب ۱۴۷ پروژه‌ای که تعریف شده، شهرک‎های شهید رجایی و شهید باهنر مشهد هم در مسیر آبادانی حرکت کند.

وی افزود: بلوار بصیرت مشهد به طول هزار متر و عرض ۴۴ متر، با اعتباری بالغ‌بر ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و اگرچه برآورد کارشناسان حاکی از آن بود که اجرای این پروژه حدود ۸ ماه زمان خواهد برد، اما به برکت یک فعالیت جهادی و شبانه‌روزی، این پروژه در طول کمتر از سه ماه به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۶ مشهد گفت: پروژه بلوار بصیرت می‌تواند گره‌گشای مشکلات اهالی منطقه باشد؛ زیرا پس از آن، به‌زودی بازوی چهارم مواصلاتی منطقه ۶ هم تقاطع مصلی را به بلوار حر متصل می‌کند و با بهره‌برداری از یک بلوار دیگر به‌موازات بلوار بصیرت با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان، می‌توان به حل چالش‌های منطقه امیدوار بود.

وی ابراز کرد: به زودی، پروژه پاتوق محله هم با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‎رسد تا کانونی برای طرح چالش‌های منطقه و تسهیل رسیدگی به این معضلات باشد.

سرآغازی بر افتتاح دومینوی پروژه‌های زودبازده

خلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه مراسم، پروژه بلوار بصیرت مشهد را خواسته ۲۰ ساله مردم این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه تنها یکی از ۸۸۰ پروژه‌ای است که به‌صورت هم‌زمان در مشهد در دست‌ساخت قرار دارد و به‌زودی، یکی پس از دیگری از این پروژه‌ها رونمایی خواهد شد. این طرح‌ها در حقیقت همان طرح‌ها زودبازده‌ای هستند که شورای ششم از ابتدای فعالیت خود طبق خواست شورای اجتماعی محلات، بودجه‌های خرد را برای به سامان رساندن آنان به تصویب رساند و در اختیار مجریان امر قرار داد تا گره‌های کوچک و بزرگ مناطق مختلف مشهد را باز کند.

وی ادامه داد: در پروژه بلوار بصیرت، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مترمکعب آسفالت بلوار در کمتر از ۲۴ ساعت ریخته و تثبیت شده است که در نوع خود یک اقدام جهادی و کم‌نظیر است. نمونه این تجارب موفق هم در سایر پروژه‌ها به کار گرفته خواهد شد تا در طرح‌های دیگر هم بتوان زمان بهره‌برداری را به نفع مردم کاهش داد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در تشریح برخی دیگر از جزئیات این پروژه گفت: پروژه بلوار بصیرت متشکل از دو باند سواره به طول ۲۵ متر و اجرای آیلند میانی است که در آن به‌موازات آسفالت‌ریزی و لایه‌کوبی، بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری و هزار و ۷۰۰ متر اجرای کانیو برای هدایت آب‌های سطحی نیز اجرا شده است. علاوه بر این، در عملیات خاکبرداری هم ۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاک از پروژه برداشت شده و افزون بر ۳ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت نیز مصرف شده است.

لبخند رضایت حاشیه‌نشینان، مزد زحمات مدیریت شهری است

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم، با بیان اینکه حمل‌ونقل زیرساخت توسعه پایدار در کلان‌شهر‌ها است، تصریح کرد: شهید دارایی برای اجرای این پروژه پیگیری‌های زیادی داشت و شایسته است که اکنون از این شهید عالی‌قدر یاد کنیم، زیرا به برکت اتصال همین مجاهدان با مدیریت شهری مشهد است که پروژه‌هایی مشابه بلوار بصیرت در شهر اجرا می‌شود و چهره محلات مختلف پیش و پس از بهره‌برداری را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.

وی تأکید کرد: حمل‌ونقل زیرساخت توسعه کلان‌شهرهاست و اگر به دنبال احداث بیمارستان یا فضا‌های آموزشی هستیم، تنها در صورتی این طرح‌ها برای مردم مفید خواهند بود که راه‌های ارتباطی مناسب نیز برای آنان تعریف شده باشد و بر همین اساس، پیش از اینکه عملیات ساخت بیمارستان ۵/۴ هکتاری و ایجاد فضای سبز ۵/۳ هکتاری در این منطقه آغاز شود، راه مناسب برای دسترسی مردم به‌عنوان یک زیرساخت حیاتی به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ابزار کرد: همین لبخند رضایت مردم و برق نگاه حاشیه‌نشینان پس از اجرای یک طرح موفق برای مدیریت شهری کافی است و مهم‌ترین دستاورد هر پروژه نیز رضایت مردم مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->