رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امسال از حیث پروژه‌های عمرانی، سال بسیار مهمی برای مدیریت شهری است اعمال‌قانون ۱۸۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۲۵۷ موتورسوار به‌دلیل نداشتن کلاه ایمنی توقیف شدند (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی و میدان شهید فهمیده مشهد (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی تمدید نمی‌شود | مهلت تا پایان خردادماه تشکیل کمیته برخورد با متخلفان آبگیری سدهای مشهد افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد درباره مزرعه «محمدآباد» و کال «قره خان» مشهد| نگاهی به بیرون دروازه پایین خیابان مشهد منازل ساکنان شهرک صبا مشهد بعد از ۲۵ سال سند دار شد تدوین برنامه عملیاتی شهرسازی برای منطقه ثامن مشهد کوچ صنایع محور غرب مشهد با دریافت امتیاز جلسه آسیب‌شناسی سیلاب مشهد برگزار می‌شود شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از سنگ‌فرش یکی از کوچه های خیابان نمایشگاه مشهد + پاسخ ‌‏هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربع آسفالت معابر مشهدمقدس در سال ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در محدوده حرم مطهر رضوی + پاسخ «خط زیارت» تمام خطوط مترو مشهد را بهم متصل می‌کند اعمال‌قانون ۱۷۴۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری دورهمی کودکانه «همه چشم‌ها خیره به رفح» با محوریت نقاشی در مشهد + فیلم
سرخط خبرها

خادمان حریم رضوی خدمتگزار زائران اربعین

  • کد خبر: ۱۲۳۲۴۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
خادمان حریم رضوی خدمتگزار زائران اربعین
مدیریت‌شهری مشهد برای خدمت رسانی به زائران چهلم سیدالشهدا (ع) آماده شده‌است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از دو سال وقفه در زیارت اربعین حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) قصد زیارت کرده اند و شرایط هم به گونه شده است که احتمال حضور پرشور میلیونی زائران حتی بیشتر از زمان قبل از کرونا در این اجتماع معنوی وجود دارد؛ ازاین رو دستگاه‌های خدمت رسان همچون شهرداری مشهد که در سال‌های گذشته بخشی از خدمت رسانی به زائران حسینی را بر عهده داشتند تا در این سفر معنوی در کنار زائران باشند پس از دو سال وقفه در خدمت رسانی امسال با کاروان‌های کاملی از حوزه‌های حمل ونقل و خدمات شهری آماده عزیمت به کشور عراق و ارائه خدمت به زائران هستند.

براساس اعلام ستاد اربعین استان، منطقه خدمت رسانی شهرداری مشهد، همچون سنوات گذشته در مسیر پیاده رو و شهر نجف است و قرار است اتوبوس رانی مشهد خدمت رسانی به زائران را در مسیر شوملی به نجف داشته باشد؛ در همین راستا حوزه خدمات شهری مشهد مسئولیت تنظیف و جمع آوری پسماند را در مرکز شهر نجف و اطراف حرم مطهر حضرت علی (ع) دارد.

همکاری شهرداری مشهد و تهران برای جا به جایی زائران

دراین زمینه رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به برنامه ریزی شهرداری مشهد برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی گفت: در راستای خدمت رسانی به زائران، مسیر مرز مهران تا شهر نجف به سه قسمت تقسیم شده است که یک قسمت آن را شهرداری تهران، یک قسمت را یکی از شرکت‌ها و مسیر شوملی به نجف توسط سیستم اتوبوسرانی شهرداری مشهد سرویس دهی می‌شود.

اعزام ۱۳۹ دستگاه اتوبوس

محمدرضا مؤمنی افزود: دراین راستا پنجشنبه این هفته ۱۳۹ دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوس رانی مشهد، متشکل از ۱۳۵ دستگاه اتوبوس عملیاتی، فنی، امدادی و پشتیبانی در کنار چند دستگاه موتورسیکلت و خودرو در حوزه اجرایی به کشور عراق اعزام خواهد شد.

مؤمنی با بیان اینکه کاروان بخش حمل ونقل شهرداری مشهد اعزامی به عتبات عالیات ۳۵۲ نفر است، اظهار کرد: این نیرو‌ها شامل اتوبوس ران‌ها و عوامل اجرایی و فنی هستند. خدمت رسانی بخش حمل ونقل شهرداری مشهد به زائران علوی و حسینی در ۲۸ یا ۲۹ شهریورماه خواهد بود و پس از آن به واسطه اینکه در دهه پایانی ماه صفر قرار خواهیم داشت، این ناوگان بعد از این به سرعت به مشهد باز خواهد گشت تا سرویس دهی به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر به صورت کامل انجام شود.

تنظیف یک میلیون مترمربع خیابان در نجف

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد به برنامه ریزی‌های انجام شده مدیریت شهری مشهد در حوزه خدمات شهری در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات شهری هم مسئولیت تنظیف و جمع آوری پسماند در مساحت حدود یک میلیون مترمربع از خیابان اصلی شهر نجف و اطراف حرم حضرت علی (ع) با شهرداری مشهد است؛ ازاین رو ۵۲۵ نفر از پاکبانان، رانندگان و کارشناسان مشهدی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی عازم کشور عراق و شهر نجف خواهند شد.

فعالیت ۱۰ روزه اعزام زائر اولی‌ها در عراق

مؤمنی ادامه داد: پاکبانانی که امسال اعزام می‌شوند برای نخستین بار است که برای این خدمت رسانی عازم عتبات عالیات خواهند شد و البته بین اعزام اولی‌ها هم قرعه کشی صورت گرفته است. دراین راستا این افراد از روز دهم تا بیستم ماه صفر در کشور عراق و شهر نجف حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در کنار این افراد ۲۵ دستگاه ماشین آلات جمع آوری و حمل پسماند، ماشین شست وشو و ماشین مه پاش اعزام خواهند شد، بیان کرد: پاکبانانی که قرار است اعزام شوند دوره آموزشی شش ساعته آموزش‌های امنیتی، بهداشتی و خدمات شهری را سپری کرده اند. پاکبان اعزامی در شهر نجف در دو شیفت کاری تنظیف معابر را انجام می‌دهند و در بخش جمع آوری پسماند هم فعالیت به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

خادمان حریم رضوی خدمتگزار زائران اربعین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->