سرخط خبرها

اجرای طرح‌های پایلوت در زمینه شهر ترمیمی در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۹۸۸۲
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
اجرای طرح‌های پایلوت در زمینه شهر ترمیمی در مشهد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، در حاشیه جلسه رویکرد تنظیم گری پاسخگو به مدیریت شهر ترمیمی، حل بسیاری از معضلات و مشکلات شهری با استفاده از مشارکت خود مردم را رمز موفقیت و اجرای عدالت ترمیمی در جامعه دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی در این مراسم که با همکاری شهرداری مشهد و دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس تهران و به میزبانی مشهد برگزار شد، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد، خراسان رضوی از نظر آمار خشونت و پرخاشگری در سطح کشور، از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و همین موضوع اهمیت پیاده سازی عدالت ترمیمی در این کلانشهر را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران شناخته می‌شود و همواره تلاش شده تا با استفاده از روش‌های نوین و پایلوت، طرح‌های مختلفی در راستای توسعه عدالت ترمیمی پیاده سازی شود که استفاده از ظرفیت‌های دفاتر تسهیلگری محلات حاشیه شهر در زمینه حل بسیاری از اختلافات و منازعات محلی بخشی از این اقدامات است.

نجفی افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد متاسفانه روش‌های تنبیهی موجود نه تنها در کاهش جرائم شهری موثر نبوده، بلکه در مواردی نیز اثر معکوس داشته است و در مقابل با استفاده از روش‌های ترمیمی، گفتگو و شیوه‌های کدخدامنشی مورد استفاده در عدالت ترمیمی، شاهد کاهش معنادار بسیاری از اختلافات و منازعات در حوزه شهری بودیم.

معاون شهردار مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری، آموزش نیروی انسانی است؛ چرا که نیروی انسانی به عنوان پیشانی ارتباط با شهروندان می‌تواند بازوی ارزشمندی در زمینه توسعه عدالت ترمیمی باشد و در حقیقت این آموزش ها، سر منشا توسعه شهری، تفکر و ارائه ایده‌های خلاقانه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->