روسیه: تاسیسات انرژی اوکراین هدف قرار گرفت آیا تعطیلی شنبه‌ها منتفی شد؟ سردار وحید حقانیان کیست؟ + سوابق فرود اضطراری یک بالگرد آموزشی هوانیروز در حومه اصفهان (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) افزایش شهدای رسانه در غزه به ۱۴۶ نفر سعید جلیلی در شبکه‌های اجتماعی خارجی حساب کاربری ندارد مانایی حکومت رهین حضور مردم ضمیر کابلوف تسلط کامل طالبان بر افغانستان را برای روسیه مهم دانست سخنگوی ستاد انتخابات: داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ نفر شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) افزایش آمار قربانیان جنگ غزه اطلاعیه شرکت برق تهران درباره قطع برق ستاد انتخابات کشور پس از پیشنهاد بایدن؛ گوترش روی برقراری صلح بلندمدت در غزه حساب باز کرده است چهاردهم خرداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم امام(ره) سخنرانی می‌کنند احساس سوختن به تماشا نمی‌شود اجرای طرح «یادگار ابراهیم» با افتتاح ۱۰۹ پروژه استانی در خراسان‌رضوی | آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد + فیلم باقری‌کنی: امروز غزه مهم‌ترین مسئله جهان است طحان نظیف: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و بودجه ۱۴۰۳ تایید شد قالیباف: امروز همه جوانان دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین و آنروا آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

عراق: تمام بدهی‌های گازی به ایران پرداخت شد

  • کد خبر: ۱۱۶۴۳۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
عراق: تمام بدهی‌های گازی به ایران پرداخت شد
وزیر برق عراق در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که کل بدهی‌های گازی کشورش به تهران پرداخت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «عادل کریم» گفت: در واردات برق، تابستان امسال از تابستان سال گذشته بهتر خواهد بود و تقاضا برای انرژی برق بیش از بیست درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

وی افزود: امید می‌رود که نرخ عرضه به ۲۳ هزار مگاوات افزایش یابد. بدهی‌های گازی عراق به ایران از دولت قبلی انباشته شده بود که بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار بود، در زمان کوتاهی به طور کامل پرداخت شد.

عادل کریم تأکید کرد که اخیرا یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار به تهران بابت بدهی‌های گاز پرداخت شده و بغداد هیچ بدهی‌ای در زمینه گاز به ایران ندارد و اکنون هم به صورت ماهانه مبالغ واردات گاز را به ایران پرداخت می‌کند.

کریم ادامه داد: عراق روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز از ایران دریافت می‌کند و توافق ابتدایی دیگری با طرف ایرانی برای تامین ۴۰۰ مگاوات دیگر صورت گرفته است که ۲۰۰ مگاوات به سمت بصره و ۲۰۰ مگاوات به سمت دیالی تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: ۱۵ مگاوات دیگر برای تداوم تامین انرژی ۲۴ ساعته برای شهروندان نیاز داریم لذا نیاز همچنان به گاز ایران نیاز است.

عادل کریم از ارائه طرحی به شورای وزیران برای رسیدگی به بحران برق خبر داد.

وزیر برق عراق در پایان با بیان اینکه وزارت نفت در امر گاز رسانی به نیروگاه‌های برق کوتاهی کرده و مشکل اصلی در پرونده برق، سوخت است، بر نیاز عراق به حمایت مالی برای رسیدن به تولید ۳۵ هزار مگاوات تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->