فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد
سرخط خبرها

آمریکا ۲۳ شرکت چینی را به بهانه همکاری نظامی با ایران و روسیه تحریم کرد

  • کد خبر: ۱۱۴۹۵۹
  • ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
آمریکا ۲۳ شرکت چینی را به بهانه همکاری نظامی با ایران و روسیه تحریم کرد
وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم ۲۳ شرکت چینی به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بازرگانی آمریکا ۲۳ شرکت چینی -از جمله پنج شرکت مرتبط با فروش تسلیحات به روسیه و ۱۲ شرکت چینی که با ایران همکاری نظامی دارند- را به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران تحریم کرد.

به موجب این تحریم‌ها این شرکت‌ها که در چین مستقر هستند در فهرست سیاه این وزارتخانه که به عنوان «لیست نهادها» (entity list) --شرکت‌هایی که از دسترسی به کالا‌ها و خدمات در داخل آمریکا محروم شده‌اند-- اضافه و با محدودیت مواجه شدند؛ معاملات شرکت‌های فناوری آمریکایی با آن‌ها ممنوع نیست، ولی باید با مجوز دولت آمریکا صورت پذیرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در توجیه این محدودیت‌ها مدعی شد فعالیت این شرکت‌ها مغایر با امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. در بخشی از بیانیه این وزارت خانه آمده است: از ۲۳ شرکت تحریم شده ۱۲ شرکت مستقر در چین به دلیل انجام فعالیت‌های فریبکارانه به دلیل عرضه قطعات الکترونیکی به ایران و حمایت از بخش نظامی آن تحریم شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شرکت چینی دیگر که قبلاً در لیست سیاه صادراتی وزارتخانه قرار داشتند نیز کالا‌های نظامی به مسکو ارائه کردند. یک شرکت در ازبکستان نیز به عنوان تامین کننده کالا‌های نظامی برای ارتش روسیه شناسایی شد. این اولین باری است که واشنگتن شرکت‌های چینی را که در حمایت از ارتش روسیه دخیل بودند شناسایی کرده است.

چین از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین امتناع کرده است و مطبوعات تحت کنترل دولت می‌گویند که آمریکا و ناتو در تحریک جنگ مقصر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->