اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرویس دهی رایگان اتوبوس رانی و مترو برای راهپیمایان روز قدس

  • کد خبر: ۱۰۶۴۷۴
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
سرویس دهی رایگان اتوبوس رانی و مترو برای راهپیمایان روز قدس
پس از دو سالی که راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع گسترده کرونا برگزار نشد، مدیریت شهری مشهد برای تسهیل در راهپیمایی این روز، تدارکات و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ فردا دوباره روز باشکوه قدس است و تجدید عهد مردم کشورمان و سایر مسلمانان جهان با آرمان‌های بلند قدس عزیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نشان خواهد داد که مسلمانان جهان همچنان در کنار قدس عزیز هستند.

پس از دو سالی که راهپیمایی این روز عزیز به دلیل شیوع گسترده کرونا برگزار نشد، مدیریت شهری مشهد برای تسهیل در راهپیمایی این روز، تدارکات و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

در همین راستا قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد هم با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده شهرداری برای برگزاری روز قدس گفت: در روز قدس ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از ۲۰ پایانه اتوبوس رانی در شهر به صورت رایگان به مردم سرویس دهی خواهند کرد و ۱۰ دستگاه خودرو عملیاتی آتش نشانی نیز در مسیر راهپیمایی روز قدس حضور خواهند داشت؛ همچنین دو دستگاه مه پاش در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضور خواهند داشت.

علی نجفی در ادامه افزود: خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در قبل و بعد از اجرای مراسم راهپیمایی شست وشو و نظافت خواهند شد و پنج اکیپ برای جلوگیری از حضور دست فروشان دوره گرد در معابر منتهی به حرم مطهر مستقر می‌شوند. وی ادامه داد: پویش فرهنگی روز قدس نیز توسط شهرداری اجرا خواهد شد و در قالب این پویش با همکاری ستاد دیه مبالغی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری خواهد شد.

سرویس دهی رایگان مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز از ارائه خدمات رایگان خطوط قطارشهری در روز جمعه به راهپیمایان روز جهانی قدس خبر داد. وحید مبین مقدم گفت: سرویس دهی خطوط یک و دو قطارشهری فردا از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۵ به صورت رایگان انجام می‌شود.

برای این روز در خط یک ۳۰۲ اعزام مسافری پیش بینی شده است که سرفاصله زمانی حرکت قطار‌ها در بازه شروع و پایان راهپیمایی حدود پنج دقیقه است و در خط دو قطارشهری نیز دویست اعزام مسافری با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه پیش بینی کرده ایم.

سرویس دهی ۴۵۰ دستگاه اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در روز قدس به صورت رایگان به راهپیمایان سرویس دهی خواهند کرد تصریح کرد: مرکز راهپیمایی میدان ۱۵ خرداد و مسیر به سمت حرم مطهر رضوی تعیین شده است و به همین منظور، برنامه ریزی لازم با به کارگیری ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از بیست پایانه درون شهری به منظور انتقال راهپیمایان به نزدیک‌ترین نقطه به مبدأ راهپیمایی به صورت رایگان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح انجام خواهد شد.

علی اصغرنیشابوری ادامه داد: همچنین در مسیر برگشت، سرویس دهی با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از پنج مسیر موقت اطراف حرم مطهر رضوی، شامل حرم مطهرخیابان شیرازی، میدان بیت المقدس در مسیر (بی آرتی)، میدان طبرسی (بی آرتی)، خیابان شهید نواب صفوی و خیابان شهید اندرزگو (باب الجواد (ع) به سمت چهارراه مدرس انجام می‌شود.

جلوه آرایی ویژه میدان فلسطین

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز با تشریح بخش دیگری از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری مشهد برای روز جهانی قدس به خبرنگار ما گفت: میدان فلسطین به مناسبت این روز به صورت ویژه با پرچم‌های جبهه مقاومت و المان کتاب روز قدس به صورت ویژه فضاآرایی شده است. در همه مناطق شهر هم اکران‌های ویژه روز قدس با تصاویر بیت المقدس و فلسطین و پیام‌های مرتبط این روز در حال انجام است.

یوسف اسماعیل زاده ادامه داد: در روز راهپیمایی قدس هم گروه‌های سرود به اجرای برنامه می‌پردازند و برای تشکل‌های مردمی علاقه‌مند به مشارکت در این کار، غرفه‌هایی در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه آذین بندی خیابان امام رضا (ع) به عنوان مسیر راهپیمایی روز قدس توسط شهرداری انجام می‌شود و در راهپیمایی هم ما به صورت ویژه مشارکت خواهیم کرد.

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌هایی به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد و گفت: برنامه «بنیان مرصوص» یکی از این برنامه‌ها بود که روز گذشته برگزار شد و قرار است در ویژه برنامه «ماه امت» که این روز‌ها در حال برگزاری است، دو روز به صورت ویژه به مسئله مقاومت و روز قدس پرداخته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->