حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است معترضان خیابان‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی را بستند یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند پیام تسلیت السیسی به مخبر شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است
سرخط خبرها

جزئیات دستگیری عبدالمالک ریگی ۱۲ سال بعد از عملیات + فیلم

  • کد خبر: ۱۰۵۳۷۳
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
جزئیات دستگیری عبدالمالک ریگی ۱۲ سال بعد از عملیات + فیلم
فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا جزئیات تازه‌ای از چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی مطرح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر فرزاد اسماعیلی در سخنانی با اشاره به چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی اظهار کرد: او پروازی را انتخاب کرده بود که همزمان سه پرواز دیگر هم با آن وارد کشور شود. شما در سیستم راداری کشور چهار پرواز همزمان یک اثر راداری را می‌بینید مگر اینکه آنها را تفکیک کنید.

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 1197

وی افزود: ریگی با شناسایی متفاوت وارد هواپیما شده بود و ساعت ۱۲ شب وارد ایران شده بود که زمانی باشد که اکثر افراد خواب باشند. پدافند هوایی به همین دلیل ۲۴ساعته کار می‌کند و به همین دلیل گفتم که اگر یک سرباز در پدافند هوایی خواب باشد آبروی فراملی ما می‌رود.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم ارتش یادآور شد: به خلبان هواپیما گفته شده بود که ارتفاع را کم کند تا در جنوب کشور فرود بیاید. هواپیما هم مسافربری بود و ریگی برای خودش از سپر انسانی استفاده کرده بود. اگر چنین جنایتکاری متوجه می‌شد که هواپیمایش می‌خواهد بنشیند چکار می‌کرد؟ مطمئن باشید که هواپیما را یا به مراکز هسته‌ای ما می‌زد یا هدایت می‌کرد به سمت تهران یا در جنوب کشور بلایی به سر مسافران می‌آورد.

اسماعیلی ادامه داد: از خلبان خواسته شده بود که در جنوب کشور فرود بیاید و او علت این امر را نمی‌دانست و از دستور تمرد می‌کرد چون می‌گفت که من قانونی وارد شدم و دلیلی ندارد که فرود بیایم. شاید نزدیک به ده‌بار دور زد که ارتفاعش را کم کند و در چنین شرایطی که برای مسافران مشخص می‌شود هواپیما در حال کاهش ارتفاع و دور زدن است حتی ریگی از خواب هم بیدار نشد که این کار خداست.

وی یادآور شد: خلبان هواپیما که از این دستور تمرد می‌کرد با اخطار دو فروند از جنگنده‌های ارتش که شلیک‌هایی در آسمان می‌کنند که خلبان هواپیما دید و حتی همه مسافران باید می‌توانستند که ببینند ولی بازهم خدا خواست که جز خلبان کس دیگری ندید و آنجا بود که خلبان بعد از یک ساعت و ده دقیقه کلنجار با ما مجبور شد فرود آید.

اسماعیلی در پایان گفت: باز خدا می‌خواست که طول مسیر مبدا تا مقصد آن معدوم (ریگی) همین یک ساعت و پانزده دقیقه بود که ظرف یک ساعت و ده دقیقه هم طول کشید فرود آید و این دیگر دست ما نبود. حتماً که معاونان او باید متوجه می‌شدند اما بازهم همه آنها خواب بودند و در خواب دستگیر شدند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->