آغاز «زخم کاری ۳» با انتقام جواد عزتی+ زمان پخش انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای یکی از سامانه‌های فروش اینترنتی بر سر فروش بلیت فیلم «خجالت نکش۲» افشین رهنمون درگذشت مهدی سلطانی با «شغال» به شبکه نمایش خانگی می‌آید سریال «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران دوباره در قاب تلویزیون + زمان پخش اجرای نمایش موزیکال «یه جور دیگه یعنی همین» در پردیس شمایل مشهد حکایت تتل بابایا و خاموش شدن مسئولان مؤسسه آوای خوش آزادگی | درباره استاد «کامبیز روشن روان» آهنگ‌ساز برجسته معاصر ماجرای ساخت سردر برای قدیمی ترین دبیرستان مشهد | سروده «بهار» و مرمر اهدایی حجارباشی درباره برنامه تلویزیونی«حولی همسده» و آشتی با گویش‌ محلی روزی که ابزار نوشتن از خود نوشتن مهم‌تر می‌شود! مرور تازه‌های نشر در خرداد ۱۴۰۳ تهیه‌کننده فیلم «مریم مقدس»: باید فیلم زندگی و سلوک شهید رئیسی ساخته شود مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) آیا «حامیم» خواننده جوان پاپ، توانایی خواندن را از دست داده است؟ اپرای ایرانی به روایت «علی قمصری» روی صحنه علت توقف پخش سریال «بدل» چه بود؟ | آیا پای «رضا عطاران» در میان است؟ همراه با «مهر و ماه» روی موج رادیو «جیغ» سیامک انصاری در راه شبکه خانگی
سرخط خبرها

«الفبای ایستادگی» با نمایش آثاری از هنرمندان نوجوان در نگارخانه اشراق در حال برگزاری است

  • کد خبر: ۱۰۴۲۳۹
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
«الفبای ایستادگی» با نمایش آثاری از هنرمندان نوجوان در نگارخانه اشراق در حال برگزاری است
نمایشگاه گروهی دانش آموزان رشته گرافیک رایانه هنرستان شبانه روزی کار و دانش سمیه کدکن، با عنوان «الفبای ایستادگی» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه اشراق مشهد افتتاح شد و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - نمایشگاه گروهی دانش آموزان رشته گرافیک رایانه هنرستان شبانه روزی کار و دانش سمیه کدکن، با عنوان «الفبای ایستادگی» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه اشراق مشهد افتتاح شد و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت. نکته مهم و در خور توجه در این نمایشگاه ارائه آثار هنرمندان نسل نو انقلاب اسلامی است که به بانیان و مؤسسان «مسجد کرامت» تقدیم شده است.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: «در خراسان، از مسجد کرامت می‌توان به عنوان مکتب مقاومت نام برد. مکتبی که دارای جهان بینی و ایدئولوژی بوده است. مسجد کرامت محلی که شعار مرگ بر شاه اولین بار در مشهد بر دیوار‌های آن نوشته شد، مسجدی که امروزه به مسجد رهبر نیز شهرت دارد، آنجا که سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب فطرت حقیقت جوی مردم را بیدار می‌کند.»

«الفبای ایستادگی» از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۱۹ دایر است و آثاری از معصومه براتی، زهرا جنگی، ریحانه چوپان، سیده زهره، سیده فائزه حسینیان، زهرا رجبی، مائده سپیدبر، نرگس محمدپور و مریم محمودی نسب به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی امروز نیز مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

استفاده از هنر جدید با موضوع انقلابی نیاز نسل جوان

عطیه خان حسین آبادی نمایشگاه گردان مجموعه «البفای ایستادگی» برگزاری این نمایشگاه را نیاز جامعه جوان کشور دانست که با استفاده از تفکر هنر جدید و با موضوع انقلابی برپا شده است.

او درباره هدف برگزاری این رویداد گفت: مشق عملی هنر با موضوع جان فشانی و تلاش چهره‌های مختلف در شکل گیری انقلاب اسلامی برای ما اهمیت داشت. دانش آموزانی که مطالعه کمتری درباره این موضوعات دارند، این بار در کنار پرداختن به رنگ و فرم با افراد و چهره‌های انقلابی آشنا شدند و برای نزدیک شدن به شخصیت آن‌ها تلاش کردند.

او افزود: در خراسان، از «مسجد کرامت»، که در طول تاریخ انقلاب اسلامی مکان مهمی در شکل گیری نسل انقلابی و مطالبه گر بوده، می‌توان به عنوان مکتب مقاومت نام برد. مکتبی که دارای جهان بینی بوده است. «مسجد کرامت» محلی که شعـار «مــرگ بر شــاه» اولین بــار در مشهـد بر دیوار‌های آن نوشته شد، مسجدی که امروزه به مسجد رهبر نیز شهرت دار د و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مسجد سخنرانی‌های روشنگری در حوزه دین، اخلاق، ظلم ناپذیری، استقامت و هوشیاری انسان از زمانه خویش داشته اند و فطرت حقیقت جوی مردم را بیدار می‌کردند.

خان حسین آبادی با بیان اینکه ما در مشهد مسجد تراز (مسجد کرامت) داریم بیان کرد: احداث مساجد در مدارس با کمترین امکانات شدنی است و نیاز به همت افراد دست اندرکار در کشور دارد، مساجد در مدارس باعث استحکام برنامه‌های پدافند غیرعامل در جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن خواهد شد.

به بیان او ۲۴ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که بر روی چفیه اجراشده اند، ۱۰ اثر در ابعاد ۸۰ در ۸۰ سانتی متر و ۱۴ اثر در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر هستند و تکنیک اجرای آن‌ها اکریلیک است.

او درباره سوابق هنری این دانش آموزان با اشاره به اینکه آن‌ها در مقطع دهم رشته گرافیک رایانه تحصیل می‌کنند توضیح داد: شایسته تقدیر هفتمین جشنواره گرافیک رضوی بنیاد ملی امام رضا (ع) در اداره کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان ۱۴۰۰، کسب مقام در سی و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا در مرحله استانی، کسب مقام در نوزدهمین و بیستمین جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری در مرحله استانی و برگزاری نمایشگاه دومین سالگرد شهید سلیمانی در دهه بصیرت ۱۴۰۰ از جمله سوابق این دانش آموزان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->