لزوم ورود جدی‌تر شهرداری مشهدمقدس به حوزه شهر ترمیمی شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک بولوار شاهنامه مشهد + پاسخ باران بهاری، آلودگی مشهد را شست (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۹۶۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۵/ ۱۲ درصدی مبتلایان به کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۲۱۷
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
افزایش ۵/ ۱۲ درصدی مبتلایان به کرونا در مشهد
رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در ۱۰ روز گذشته ۵/ ۱۲ درصد افزایش یافته است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر و بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروزی، رفته‌رفته وضعیت کرونا را در شهر دگرگون کرده است. موضوعی که زنگ خطری جدی برای موج هفتم کروناست. دراین‌راستا، رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به آمار مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در ۱۰ روز گذشته ۵/ ۱۲ درصد افزایش یافته است.

محمد پهلوان کاشی افزود: هم‌اکنون ۳۹۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰۱ بیمار در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد قرار دارند. وی با بیان اینکه ۱۰۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۸۵ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند، تصریح کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افراد واکسن‌نزده یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و در بسیاری از موارد، مراجعه دیرهنگامشان وضع بیماری را سخت‌تر کرده است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در یک روز گذشته در استان ۱۶۸ نفر است که از این تعداد ۱۲۷ بیمار متعلق به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد است.

پهلوان با اشاره به اینکه در یک روز گذشته ۹۸۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت یا بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: همه مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند و از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت بروز علائم اولیه، با پرهیز از مراجعه دیرهنگام، به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کنند.

فقط ۲۷ درصد مادران باردار مشهدی دز سوم واکسنشان را دریافت کرده‌اند

رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت تکمیل واکسیناسیون مادران باردار گفت: از ۳۸هزارو۴۶۰ مادر باردار واجد شرایط دریافت واکسن کرونا، ۲۷/۵ درصد دز سوم کرونا را دریافت کرده‌اند. محمد احمدیان افزود: هم‌اکنون بیش از ۴۵هزار مادر باردار زیرپوشش مراقبتی این دانشگاه هستند که از مجموع این مادران باردار تحت مراقبت‌های این دانشگاه، ۳۸هزارو۴۶۰ مادر واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند.

وی در تشریح آمار واکسیناسیون این گروه مهم بیان کرد: تا ۱۵فروردین امسال ۸۶/۵ درصد مادران باردار واجد شرایط، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. در زمینه واکسیناسیون مادران باردار، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از میانگین کشوری که کمتر از ۸۵درصد است، جلوتر قرار دارد. احمدیان ادامه داد: همچنین از این تعداد مادر باردار واجد شرایط، ۷۷/۳ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. به مادران باردار توصیه می‌شود حتما برای تکمیل واکسیناسیونشان مراجعه کنند.

کنترل ابتلا به ۱۲ بیماری در مرز دوغارون

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در زمینه غربالگری مسافران خارجی در ورودی مرز دوغارون گفت: روزانه افزون بر ۱۵۰۰مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد واقع در شرق استان خراسان‌رضوی از لحاظ انواع بیماری‌های واگیردار غربالگری می‌شوند.

حیدر احسانی با بیان اینکه همه مسافران ورودی به دوغارون از لحاظ ابتلا به دوازده بیماری آزمایش و کنترل می‌شوند، افزود: تاکنون هیچ ابتلایی از بیماری سرخک در این مرز زمینی مشاهده نشده است و درصورتی‌که مسافران ورودی به ایران از سمت افغانستان علائمی از بیماری سرخک داشته باشند، اجازه ورود به کشور را ندارند.

وی به مهارکردن بیماری کووید۱۹ در گذرگاه رسمی دوغارون اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۰نیروی کادر درمان و جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در حوزه کرونا فعال‌اند و مسافران افغانستانی تا رسیدن به کشور ما از طریق مرز زمینی دوغارون در سه نقطه غربالگری کرونایی می‌شوند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۳هزارو۱۸۴ تن به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۶نفر نیز جانشان را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۰هزارو۵۲۸ نفر برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->