گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

نیمی از خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مشهد هستند

  • کد خبر: ۱۰۱۴۲۹
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
نیمی از خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مشهد هستند
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد مقدس گفت: ۲۱۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که متاسفانه نیمی از این جمعیت در مشهد زندگی می‌کنند که برای ما جای سوال است که چرا در حاشیه شهر هستند؟

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد مقدس، در نطق پیش از دستور بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت:

با درود و سلام بر پیامبر اعظم و خاندان پاک و مطهر ایشان و سلام و درود مخصوص بر سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و تبریک و تهنیت بمناسبت میلاد با سر سعادت امام حسین ع و روز پاسدار، همانطور که امام عظیم الشان که درود خدا بر ایشان باد فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

ما امروز معنای کلام گوهربار امام عزیز را خوب می‌فهمیم که چرا سپاه تشکیل شد و در واقع سپاه پاسدار انقلاب است.

من از همین جا به تمامی نیرو‌های خدوم سپاه با افتخار عرض ادب و احترام می‌کنم و به پاس فداکاری آن‌ها درود می‌فرستم.

همچنین با تبریک میلاد پر خیر و برکت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم این جانباز کربلا به همه جانبازان عزیز و به ویژه بزرگ جانباز انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه‌ای (حفظ‌ا..) درود می‌فرستم، مخصوصا جانباز حاضر در این جلسه.

به جانبازان عزیز این شهیدان زنده که سند مبارزه با استکبار جهانی هستند، ادای احترام دارم. وجود جانبازان در سطح جامعه نماد شهادت و ایثارگری است و هنوز هم چرخ ویلچر جانبازان سند افتخار ماست.

اما به مناسبت تشکیل کمیته امداد و فرمان تاریخی امام راحل؛ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توجه به رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه و پیش بینی برنامه‌های مورد نیاز برای توانمندسازی و رفع نیاز‌های اقشار محروم مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفت به گونه‌ای که لزوم حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در صدر برنامه‌های نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام (ره) با صدور حکمی از سوی امام خمینی (ره) برای مدت نامحدود و به منظور حمایت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان و خودکفا نمودن آنان تأسیس شد.

آغاز و استمرار فعالیت کمیته امداد امام (ره) با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند از ایشان و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، فراگیر نمودن بیمه درمان و ارتقای کم و کیفی خدمات حمایتی پایه اعم از مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و در نهایت تلاش مستمر برای مردمی شدن فعالیت‌های مربوط به انجام حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان صورت گرفته است.

امروز کمیته امداد مدال درخشان فرمان بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهادی انقلابی، مردمی و تائید عملکرد آن از سوی مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مقاطع مختلف و اعتماد مردمی را بر سینه دارد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با هویتی دینی و مردمی، عام المنفعه و غیرانتفاعی و بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی امام راحل (ره) شکل گرفته، همواره تلاش نموده با حفظ ماموریت ذاتی خود به عنوان بال مهربانی و عاطفی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهار دهه خدمت رسانی به جامعه هدف کرامت انسانی کمک شوندگان را مطمح نظر قرار دهد.

برخی از اقدامات و ماموریت‌های کمیته امداد شامل ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوار‌های نیازمند به واسطه اجرای طرح‌های اشتغال امداد، ساماندهی فعالیت‌های کسب و کار در قالب زنجیره ارزش (راهبری شغلی) با همکاری کارآفرینان حرفه‌ای و فعالان اقتصادی، برپایی نمایشگاه و بازارچه دائمی و موقت، همکاری با سامانه‌های فروش مجازی و خرید تضمینی محصولات مددجویان؛ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بخشی از بازارها، روز بازار‌ها و شب بازار‌های خود را به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده است.

برگزاری رویداد‌های ملی و مذهبی با رویکرد ترویج فرهنگ خیر و احسان، ایجاد مراکز نیکوکاری و جذب کمک‌های مردمی و خیرین و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق این مراکز، استقرار شبکه پشتیبانی از دانش آموزان کنکوری، ارتقاء آمادگی دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان و با پرداخت کمک هزینه و وام تحصیلی از جمله اقدامات است.

به اطلاع مردم شهید پرور مشهد می‌رسانم که ۲۱۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که متاسفانه نیمی از این جمعیت در مشهد زندگی می‌کنند که برای ما جای سوال است که چرا در حاشیه شهر هستند؛ مردم مشهد کمک می‌کنند که در این شرایط اقتصادی این عزیزان هم زندگی در حد معمول داشته باشند.

کار‌های بزرگی توسط مردم و خیرین انجام شده است از جمله با همکاری امداد و خیرین طرح درمان و شفا و سامانه پزشکان نیکوکار از اقدامات بزرگی است که از دو سال گذشته در کمیته امداد شروع شده است و ادامه دارد و در حال حاضر ۳۰۰ پزشک متخصص اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت رایگان همه افراد تحت پوشش را طبابت کنند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز بیش از ۳ هزار نفر را خدمات رسانی کردند.

در بخش ایتام، لایحه‌ای از سوی شهرداری محترم در تاریخ چهارم مرداد ماه سال جاری به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود به جهت خدمت به فرزندان یتیم شهر مشهد مقدس. مجددا در تاریخ ششم دی ماه سال جاری به شهرداری درخواست اصلاح لایحه را می‌کند، ولی با پیگیری فراوان و دستور شهردار و موافقت معاونت مالی و پشتیبانی، تاکنون این اقدام انجام نشده است و جا دارد که درخواست کنیم از همکارانمان در شهرداری به جهت کمک به ایتام که حدود ۵ هزار نفر در مشهد هستند، حداقل عیدی به آن‌ها داده شود؛ پیشنهاد شده است که یک سوم مبلغ پیشنهادی مربوط به سال ۱۴۰۰ است را برای شب عید انجام شود و از طرف دیگر نیز از مردم می‌خواهم که به این عزیزان کمک کنند.

و، اما پاکبانان عزیز، این روز‌ها همه کارکنان خدوم شهرداری به خصوص نیرو‌های خدمات شهری و به ویژه پاکبانان مشغول خدمت رسانی در سطح شهر هستند و می‌بایست از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم که برای استقبال بهار ۱۴۰۱ تلاش می‌کنند.

اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف مشهد مقدس از تک تک شما عزیزان عذرخواهی می‌کنم که شما برای نظافت شهر هر روز در خطر هستید، شما برای دیده شدن برخی مدیران باید در معابر اصلی شهر حضور داشته باشید.

ضمن تقدیر و تشکر مجدد از فعالیت‌ها و زحمات شبانه روزی شما بدین واسطه به خودم و همکاران پرتلاشم در مدیریت شهری عرض می‌کنم شورای اسلامی شهر می‌بایست از راه‌های مرسوم و قانونی خود برای نظارت بر عملکرد شهرداری استفاده نماید و در این راه ملاحظه‌ای جز حق مردم نداشته باشد تا اتفاقات ناگواری که اخیرا برای چند تن از پاکبانان زحمت کش رخ داد، صورت نپذیرد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده ناشی از حوادث حین انجام کار، لازم به تذکر است برخی از مسائل به اطلاع شما برسد:
برنامه ریزی دقیق جهت ساعات بکارگیری نیرو‌ها و پاکبانان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان ترافیک جهت شناسایی ساعات کم تردد، عدم صدور دستور‌های غیر ضروری مانند جمع آوری باکس‌های شن و نمک در اوج ساعات شلوغی، استفاده از تکنولوزی و دستاورد‌های روز جهان به جای استفاده از نیرو‌های کارگری و پاکبان، عدم هماهنگی جهت بازدید‌ها و بازرسی‌های مناسبتی مسئولین عالی رتبه به جهت جلوگیری از جنب و جوش و اقدامات احساسی و نمایشی ناشی از حضور مسئولین، برنامه ریزی صحیح به منظور اصلاح نحوه رفت و روب و کاشت و اصلاح فضا‌های سبز شهری در معابر و شوارع پر تردد.

جا دارد از عزیزانمان در خدمات شهری و معاون خدمات شهری تشکر کنم، امروز برنامه بسیار خوب و زیبایی را برای خدمت نمادین به مردم حاشیه شهر انجام دادند، عزیزان ما ۱۶ اکیپ را برای ۱۶ محله حاشیه شهر مجهز کردند که از امروز تا ۲۲ اسفند ماه به خدمات شهری، فنی مهندسی، کاشت گل و گیاه، نظافت و رنگ آمیزی جداول، جمع آوری نخاله از اراضی خالی و سایر خدماتی که در این برنامه‌ها پیش بینی شده است و از همه عزیزانی که در ین طرح شرکت کردند تشکر می‌کنم.

در بودجه ۱۴۰۱ انتظارمان این بود که شهرداری محترم مشهد سیاست‌های شورا را در بودجه ببیند و بخشی از این‌ها دیده نشده است؛ فرصتی است برای جبران سیاست‌هایی که از سوی شورای شهر ابلاغ شده که در بودجه آورده شود، مخصوصا در حاشیه شهر و ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و محلی در حاشیه.

بر اساس آماری که روز گذشته در جلسه ارائه شد، توسعه پارک‌ها در حاشیه شهر مشهد قابل قبول نیست.

از لطف و عنایت همه عزیزان به ویژه افرادی که ما را از طریق فضای مجازی دنبال می‌کنند سپاسگزارم و برای همه جانبازان عزیز به ویژه جانباز سرافراز آقای رهبردار، آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->