قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

ایلان ماسک به درخواست اوکراین اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را فعال کرد

  • کد خبر: ۱۰۰۵۱۶
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
ایلان ماسک به درخواست اوکراین اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را فعال کرد
با حمله روسیه به اوکراین، اینترنت این کشور دچار اختلال شده و کاربران در این کشور نمی‌توانند به درستی به فضای آنلاین دسترسی پیدا کنند. حالا ماسک با درخواست مقامات اوکراینی اینترنت استارلینک را در این کشور فعال کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با حمله روسیه به اوکراین، اینترنت این کشور دچار اختلال شده و کاربران در این کشور نمی‌توانند به درستی به فضای آنلاین دسترسی پیدا کنند. همین موضوع باعث شد وزیر تحول دیجیتال اوکراین از ایلان ماسک بخواهد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور فعال کند که حالا ماسک به چنین درخواستی جواب مثبت داده و اینترنت استارلینک در این کشور فعال شده است.

وزیر تحول دیجیتال اوکراین چندین ساعت پیش در توییتی چنین درخواستی را از ماسک کرده بود: «در حالی که تلاش می‌کنی در مریخ کلونی بسازی، روسیه در تلاش برای اشغال اوکراین است. در حالی که موشک‌های شما با موفقیت از فضا فرود می‌آیند، راکت‌‎های روسی به غیرنظامیان حمله می‌کنند. از شما می‌خواهیم ایستگاه‌های استارلینک را برای اوکراین فراهم کنید.»

ماسک در پاسخ به توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین، «میخائیلو فدوروف» از فعالسازی استارلینک در این کشور خبر داده و گفته ترمینال‌های بیشتری را به اوکراین ارسال می‌کند: «سرویس استارلینک حالا در اوکراین فعال است. ترمینال‌های بیشتری در راه این کشور قرار دارند.»

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چیست؟

همانطور که می‌دانید، برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به تجهیزات ویژه‌ای یا همان ترمینال یا گیرنده نیاز است. بنابراین ایلان ماسک علاوه بر اعلام فعالسازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین، از ارسال این تجهیزات به کشور مورد حمله روسیه خبر داده است.

اینترنت در بخش‌های از اوکراین تقریبا از دسترس خارج شده و استارلینک می‌تواند افراد ساکن در این مناطق را دوباره به دنیای آنلاین متصل کند. در حقیقت استارلینک می‌تواند اینترنت را در مناطق دورافتاده در اختیار کاربران قرار دهد، هرچند هزینه بالاتری نسبت به سرویس اینترنت عادی دارد.

حالا باید منتظر ماند و دید استارلینک چه برنامه‌هایی برای اوکراین دارد و ایلان ماسک از چه مسیری و تا چه زمانی می‌خواهد ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس را روانه کشور جنگ‌زده اوکراین کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->