صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون توسعه و تعمیم بیمه سازمان تامین اجتماعی با اعلام جزییات تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت اختیاری، گفت: امکان پوشش بیمه ای حتی با یک روز اشتغال در ماه فراهم شده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، در مورد جزئیات بخشنامه تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت بیمه اختیاری گفت: در این بخشنامه آن دسته از بیمه‌شدگان مورد تاکید قرار گرفته‌اند که ماهیت شغلی‌شان دائم نیست و به صورت پاره وقت کار می‌کنند. کسانی که قصد تکمیل سابقه را دارند باید در زمان ارائه تقاضا، حداکثر ۵۰ سال سن داشته باشند.

 

معاون توسعه و تعمیم بیمه سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه این امکان فراهم شده که هر فرد که حداقل یک روز در ماه اشتغال و بیمه‌پردازی داشته و مابقی ماه را بیکار است، بتواند باقی ماه را تکمیل و قرارداد بیمه اختیاری بابت کسر سابقه منعقد کند، گفت: نرخ حق بیمه برای این گروه ۲۷ درصد است.

 

به گفته حسن زاده اساتید دانشگاه، معلمان، ورزشکاران، خبرنگاران و غیره افرادی هستند که می‌توانند از این قانون برای بیمه شدن بهره مند شوند.

 

وی افزود: متقاضیان باید به واحدهای اجرایی شعب تأمین اجتماعی مراجعه و درخواست خود را در دبیرخانه ثبت کنند و طی دو ماه سازمان و شعبه، سن و سابقه آنها را بررسی و برای انعقاد قرارداد اطلاع می‌دهد.

 

به گفته وی از زمانی که درخواست آنها لحاظ می‌شود جز سوابقشان محسوب می‌شود اما در خصوص سوابق گذشته این امر موضوعیتی ندارد و همچنین در خصوص ماه‌های صفر روز نیز خرید سابقه ماهیت ندارد.

 

منبع: مهر


بیشتر بخوانید: حداقل بیمه بیکاری ۲ میلیون تومان | شرایط افزایش پرداخت بیمه بیکاری چیست؟

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
هادی
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
سلام من ۵سال داخل ارتش کادر پیمانی بوده‌ام الان به تامین اجتماعی مراجعه کرده‌ام برای انتقال ۵سال سابقه بیمه میگویند باید ۶۰میلیون تومان پول بدهی ۳۰ماهه قسطی ماهی ۲میلیون تومان الان من با یه حقوق کارمندی از کجا ماهی ۲ملیون بیارم و بدهم لطفاً مرا راهنمایی کنید ممنون
مهدی سرباز مقدم
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
من پدرم فوت شدن بعد ده روز از یک سال آخر بیمه کم رد شد براشون بیمه من درست نشد آیا برا ده روز باید بیمه درست نشه کلاسابقه بیمه ۳۵۵ روز
حمید کدخداحسینی
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
سلام فروردین ماه و بیکار شدم با کلی پیگیری از ادارات مربوطه و تماس با مراکز 1420و .....ولی تاکنون بیمه بیکاری فروردین ماه را پرداخت نکردند و هیچکس هم جوابگو نبود
ناشناس
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
فـــکرکنم اینم برای کارمندا درست شه
Javad
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
اونایی که چند ماه بین بیمه پردازیشون قعطی افتاده لطف کنید رسیدگی کنید
ناصر شادمان
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
سلام
از اول اردیبهشت ماه بیکار شده ام و پس از 8 ماه دوندگی الان گفته می‌شود بیمه بیکاری اردیبهشت به عهده تامین اجتماعی نیست اداره کار مرکز و استان تهران هم جوابگو نیستند و می‌گویند به ما مربوط نیست هیچ مبلغی هم تا کنون به بنده پرداخت نشده لطفا اطلاع رسانی کنید
ممنون