صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: متأسفانه به صورت خاص و برای نمونه، در حوزه ساختمان‌سازی بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سمیه گلپور در ادامه این نشست با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار یک شعار بنیادین و قوی برای سال جاری است. ما ناشی از رشد حوادث ناشی از کاری هستیم که جان کارگران را تهدید می‌کند.

وی افزود: نقش رگولاتوری و سیاست‌گذاری در این فضا بسیار ضعیف است و ما تولید مناسب قوانین و دستورالعمل اجرایی و نظارت بر حسن اجرا در این حوزه را نداشتیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: متأسفانه به صورت خاص و برای نمونه در حوزه ساختمان‌سازی، بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

گلپور تأکید کرد: با تأسف زیاد باید بگوییم به دلیل ضعف صنعت بیمه و مشکل مبنایی آن در رابطه با بیمه‌گذار و بیمه‌شده، در زمینه حوادث و عوارض بهداشتی دچار مشکل هستیم.

وی پیشنهاد داد: به عنوان نماینده کارگری پیشنهاد می‌کنم در یک فضای سه‌جانبه بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت، یک مجموعه‌تصمیم جدی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بدون توجه به مسئله سود و با محوریت جان نیروی انسانی بگیریم. باوجود پیری جمعیت و کاهش نرخ رشد، باید از جان و سلامت نیروی کار موجود مانند طلا محافظت کنیم و به این موضوع، اگر تخصصی وارد نشویم، جمعیت نیروی کار ما کم خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان تصریح کرد: حتی شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل کثرت حوادث کار و هزینه‌های ناشی از آن، تمایلی ندارند که به این حوزه ورود پیدا کنند و تعداد حوادث رو به فزونی می‌رود و ما در سطح ملی و جهانی باید در حوزه حفاظت از جان نیروی انسانی حرفی برای گفتن در مجامع داشته باشیم.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.