صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس مصوبه شورای شهر و در راستای حمایت از کسبه، عوارض تجدید بنا‌های غیرمسکونی (تجاری) مشمول تخفیف ۵۰ درصدی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید ضمیری در گفتگویی با بیان اینکه شورای ششم با مصوبات و سیاست‌گذاری‌های خود برای شهرداری، پیوسته به دنبال گره‌گشایی از مسائل و رفع دغدغه‌های شهروندان بوده، اظهارکرد: برهمین اساس، طرح‌ها و لوایح مختلفی را به تصویب رسانده‌ایم تا در مقام حمایت از عموم شهروندان برآییم.

وی گفت: یکی از آخرین مصوبات حمایتی اخیر شورای اسلامی شهر، تصویب طرح اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری بود که پس از برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی در کمیسوین‌های شورا، جمع‌بندی و نهایی شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: براساس مصوبات مرتبط با تعرفه‌های سال ۱۴۰۳، رویه محاسبه تجدید بنای تجاری، که مشمول متوسط ۳۵ درصد عوارض می‌شد، به متوسط ۵۶ درصد افزایش یافته بود که فشار مضاعفی را به مالکان وارد می‌کرد.

ضمیری گفت: برهمین اساس، پس از نشست‌های مختلف با کسبه و به منظور حمایت از این عزیزان در شرایط اقتصادی کنونی حاکم بر کشور، طرحی تهیه و به شورای شهر ارائه شد که با تصویب آن، عوارض تجدید بنای تجاری از ۵۶ درصد پروانه‌های بدون سابقه تجاری به متوسط حدود ۲۸ درصد کاهش یافت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.