صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رشیده طلیب، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، از رژیم صهیونیستی به‌دلیل تلاش در جهت توقف پخش شبکهٔ «الجزیره» انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، پارلمان رژیم صهیونیستی، موسوم به «کِنِست»، طرحی را به‌تصویب رسانده است که به‌موجب آن دولت نتانیاهو می‌تواند پخش شبکهٔ «الجزیره» را در سرزمین‌های اشغالی متوقف کند. این طرح، اساساً، اختیار تعطیلی هر رسانه‌ٔ خارجی‌ای را که تهدیدی برای امنیت اسرائیل به‌شمار آید نیز به دولت این رژیم می‌دهد. 

این امر باعث افزایش نگرانی‌ها دربارهٔ سرکوب رسانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی و سانسور خبری حوادث جنگ غزه گردیده است. رشیده طلیب، نمایندهٔ فلسطینی‌الاصل مجلس نمایندگان آمریکا از میشیگان، از کسانی است که به تصمیم اخیر اسرائیل واکنش نشان داده‌اند. او، با محکوم‌کردن تصویب این قانون در کنست، آن را تلاش رژیم صهیونیستی در راستای سرکوب رسانه‌ها خواند. 

طلیب، در صفحهٔ شخصی خود در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، در این باره نوشت: «اسرائیل در ابتدا اقدام به کشتن خبرنگارانی همچون شیرین ابوعاقله، خبرنگار فقید شبکهٔ الجزیره، کرد که حقایق را دربارهٔ جنایات این رژیم به‌تصویر می‌کشیدند؛ اکنون، دنبال توقف کامل فعالیت شبکهٔ الجزیره در سرزمین‌های اشغالی‌اند تا جهان نتواند جنایات جنگی آن‌ها را ببیند.» 

از زمان اعلام تصویب این قانون، افراد و نهادهای بسیاری آن را نکوهیده‌ و در تقابل با ارزش‌های دموکراسی خوانده‌اند که از آن جمله می‌توان به وزارت‌های خارجهٔ آلمان و نروژ، و همچنین «سازمان گزارشگران بدون مرز» اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان و الجزیره

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.