صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۴۷ مورد بازرسی از داروخانه‌های سطح شهر مشهد با محوریت مناطق منتهی به حرم مطهر رضوی صورت پذیرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد پرنده رضوانی اظهارکرد: در ایام نوروز بازدید مستمر و روزانه از تمامی داروخانه‌‎های سطح شهر مشهد و دیگر شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌خصوص داروخانه‌ها شبانه‌روزی و روزانه اطراف حرم مطهری رضوی که در این ایام مجوز فعالیت از ساعت ۸ تا ۲۴ را دارند در دستور کار معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته غذاودارو ستاد سلامت نوروزی این دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی در حوزه دارو برای ایام نوروز صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته در این خصوص پیش بینی تهیه و تدارک دارو‌های مورد نیاز زائران و مجاوران امام رضا (ع) از داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی و همچنین داروخانه‌های واقع در مناطق پر تردد و مناطق تفریحی و گردشگری گردشگری و نیز سایر داروخانه‌های فعال در این ایام شده است.

بازرسی از داروخانه‌ها به صورت سه شیفته

وی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و بازدید‌های شبانه روزی بازرسان و ناظران حوزه دارو، بیان کرد: بازرسی‌ها در حوزه دارو از تمامی داروخانه‌های فعال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت ۲۴ ساعته و در قالب ۳ شیفت کاری ۸ ساعته در حال انجام است و خوشبختانه تا این لحظه مشکل خاصی در حوزه دارو و تخلفات دارویی مشاهده نشده است.



رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در این ایام در کنار بازدید‌های مستمر از داروخانه‌ها، بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و همچنین شکایات حضوری مراجعه کنندگان به قرارگاه‌های عملیاتی ستاد‌های خدمات سفر استان و مشهد را داریم، تأکید کرد: شکایات حضوری و تلفنی مردمی به سرعت مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد و در صورتی که تخلفی در این خصوص محرز شود با فرد متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

رضوانی افزود: همچنین به جز موارد اشاره شده با قراردادن شیفت‌های فعال در این ایام ارائه خدمت در سایر فعالیت‌های مدیریت دارو و نیز سایر مدیریت‌ها و ادارات زیرمجموعه معاونت غداودارو علوم پزشکی مشهد را داریم.

وی گفت: در راستای دسترسی راحت‌تر زائران و مجاوران امام رضا (ع) به نزدیک‌ترین داروخانه فعال روزانه و شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروزی اطلاع رسانی، تهیه پوستر و پمفلت در خصوص ساعت فعالیت داروخانه‌های روزانه سطح شهر مشهد و محدوده حرم مطهر رضوی، نحوه نگهداری مصرف دارو در سفر و ایام ماه مبارک رمضان، توصیه‌های لازم در خصوص مصرف دارو مطابق با تجویز و دستور پزشک مربوطه و ... صورت پذیرفته است.

منبع: وبدا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.