صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرار مکرون از دست کشاورزان معترض در پاریس + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۳۶۲۷
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
اعتراضات گسترده کشاورزان در نمایشگاه کشاورزی در پاریس امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه فراری داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه توانست با محافظت نیروهای امنیتی در برابر حمله کشاورزان معترض در حالی که از نمایشگاه کشاورزی در جنوب پاریس، بازدید می‌کرد، فرار کند.

در این رابطه کلیپ‌های ویدئویی بسیاری پخش شده است که اعتراضات گسترده کشاورزان در نمایشگاه کشاورزی در پاریس را نشان می‌دهد.

در این رویدار در حالی که ماکرون در حال چشیدن عسل طبیعی بود، مورد حمله یک کشاورز قرار گرفت که از سیاست‌های دولتش در قبال بخش کشاورزی عصبانی بود.

روز گذشته نیز راشا تودی گزارش داده بود که در آستانه برپایی نمایشگاه بزرگ کشاورزی در پایتخت فرانسه، کشاورزان خشمگین و معترض روز جمعه در اعتراضات جدید با تراکتورهای خود به پاریس بازگشتند تا خواستار حمایت بیشتر دولت و اعمال قوانین ساده‌تر شوند.

در این دوره از اعتراضات ده‌ها تراکتور بی سر و صدا به سمت محله‌ای در ضلع غربی پایتخت حرکت کردند و پرچم‌های «هماهنگی روستایی» و اتحادیه کشاورزان حامی تظاهرات را حمل کردند.

آخرین اعتراض سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که کشاورزان در دوره قبلی اعتراضات علیه درآمد پایین و مقررات سختگیرانه در سراسر اروپا دست به تظاهرات زده بودند.

گفتنی است در هفته‌های گذشته همچنین کشاورزان در چندین کشور اروپایی مسیرهای اصلی شهرها را با تراکتورها خود بستند و فضولات حیوانی را در میانه شهرها تخلیه کردند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.